The Elder Scrolls III: Morrowind

Hoi hoi! Den listen var ikke akkuratt liten nei :ehm...:
Er vel ingen du vil anbefale :p kjenner ikke igjen noen av dem så vet ikke hva som er bra og hva som er "bajsmedel"
 
Hehe ok, leter etter allt sånt å sett... Var ikke mye som var orginalt den gangen jeg spilte det husker jeg.. menmen får bare prøve meg fram :tommelopp:
 
Jeg holder på med en mod til Morrowind nå, et hus til reisende i Balmora. Noen som ville testet den for meg etter jeg er ferdig?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sho' thang. Bare si ifra på emmessenn.
 
Heisann..

Jeg staret da og spille Morrowind på Lørdag og har til nå rukket å bli lvl 11 og jeg har utforsket rundt halvparten av Vvardenfell. Utrolig stilig spill, men i dag kom jeg over et lite problem. Jeg la plutselig merke til at ingen likte meg lenger og så på statsene mine. Til min store forskrekkelse så jeg at tallet som indikerte hvor mye personality jeg hadde var rødt og i steden for 38 var det 3...

Dette er vel mest sannsynlig en sykdom og hvor kan jeg kjøpe antidote? En trader i Balmora som selger det ville ikke trade med "people like me" visstnok pga min lave personality. :confused:

En annen ting jeg sliter litt med er at mange ikke vil selge ting til meg. Enten sier de "get rid of that moondust" eller noe med at jeg har en ed med zenithar som jeg ikke har fullført eller noe lignende. Takk for all hjelp..
 
Skaff deg en Restore Personality spell eller potion, stikk til et Imperial Fort og let etter et altar. Du finner vanligvis en priest rundt der som kan lære deg Restoration spells.

Til det andre spørsmålet ditt så har du Moon Sugar i inventoryet ditt, som på en måte er narkotika. Uansett så må du kvitte deg med det (spise eller legge det på bakken), før noen vil trade med deg.
 
Du kan eventuelt selge moon sugar til enkelte tradere. Han traderen i Balmora, ikke langt fra pawnbroker, kjøper gjerne moon sugar av deg, og det gjør alle tradere av "katte" rasen. Husker bare ikke navnet på de :flau:
 
Tak, takk. Jeg ba litt i templet i balmora og Personality skillen fløy umiddelbart i taket. :confused:
 
Jeg vil gjerne ha tips til svære Morrowind-mods. Har hørt om Wizard's Island, men jeg vil gjerne ha litt info om modden. Og bare sleng opp linker folkens, jeg har begge tilleggspakkene. :)
 
Jeg kan anbefale Wizards Islands, har selv spilt gjennom hele greia og kan si at de har lagt veldig mye arbeid i det. Den kan være litt krevende for pc-en i visse områder, men ellers så kjører den veldig bra. =)

Link

Ellers så har du THE UNDERGROUND. Den inneholder ikke noe stor øy eller noe sånt, men et veldig langt quest. Som foregår i en rekke nye og "interessante" områder. Inneholder en del groteske ting, så la oss si det burde ikke stå noen bak ryggen din å se på. :D

Link

Er en del andre, men det er disse anbefaler jeg sterkt. I og med at de er såpass store, for du vente med de andre til neste runde. Jeg kan også si at hvis du ikke har Better Bodies og Faces of Vvardenfell, så burde du skaffe deg det først. Der disse to blir brukt mye av i Underground og Wizards Islands.
 
Det er en stund siden jeg har vært her nå (tiende klasse og slikt), men jeg kom på for å se om det fantes en løsning på et problem. Eneste grunnen til at jeg har kommet meg så langt er litt feige knep, mye penger og god Armor, deriblant fullt sett med Glass Armor, en stjålet Lord's Mail og et ebony shield med en veldig dyr enchantment (reflect 100 pts for 2 sekunder, med god timing virker den flott). Jeg er egentlig bare i level 35, men har tatt Golena Sadri, og Gedna Revel (Ved Golena Sadri ungikk jeg bare alle angrepene hennes og brukte en ring som jeg selv ha laget, Angel Command, til å sende ut en haug av Golden Saint etter henne, det virket perfekt. Ved Gedna Revel var jeg så heldig å finne et sted der hun sto still, mens angrepene ikke kunne nå meg. Deretter brukte jeg all magien jeg hadde, pluss noen scrolls og enchaments til å ta fryktelig my liv av henne, og avsluttet med å sende en golden saint etter henne). Når det gjelder pengene, har jeg etter mange vellykkede investeringer greid å tjene ca. 450 000 septims. Å, det eneste jeg ikke kan kjøpe er altfor kraftige enchantments.
Vel, uansett, problemet mitt ligger i Tribunal. Jeg greide å få både Cleansing of the Shrine of Death oppdraget og Goblin Army oppdraget før jeg hadde fått oppdragene av Tienus Delitan. Når jeg endelig hadde gjort hans oppdrag og han sendte meg inn til Barenziah snakker alle sammen som om det var nå jeg skulle sloss mot Karrod. Etter mye trening, bedre våpen og bedre Armor kom jeg tilbake til Tribunal for å fikse opp i Goblin Army og Shrine of Death. Jeg greide da bare Goblin Army (også med mye flaks og feige knep) men mens jeg lekte rundt i byen møtte jeg også en som snakket om End of Times Cult og Eno Romani, jeg snakket videre med Eno Romani og fikk all informasjon ut av ham. Jeg kom igjen tilbake til Tribunal etter et opphold i Bloodmoon og i Vvladenfell. Da fikk jeg også til Shrine of Death, enda jeg bare var i level 35, og deretter greide jeg Barilzars Band ganske så lett. Problemet er det at når jeg snakker med Almexia er et som om hun alllerede har gitt meg oppdraget med End of Times Cult, og når jeg gir henne informasjon krever hun at jeg skal ordne med "ashstorms in Mournhold". Desverre kommer det da aldri et angrep på Plaza Brindsi Dorom, og jeg kan aldri komme meg inn i Bamz Ruins. Denne buggen ødelegger hele Tribunal for meg, hva skal jeg gjøre for å kunne fikse på dette samtidig som jeg beholder på den saven jeg har?
 
Jeg møtte på en styggas, og han gjorde slik at Endurance-statsen min sank. Dvs. at hvor det egnentlig skulle stått 70, står det nå 48 med røde tall. Hvor skal jeg be for å gjøre det normalt igjen? Samme skjedde med Strenght-en min, men for å fikse den drakk jeg bare en Restore Strenght-potion.
 
Vel, det gikk bra alikevel. Det ordnet seg selv. Eneste negative var at oppdraget som gjaldt Assasination av Barenziah ikke ble noe av, jeg hoppet rett over på Helseth's Champion.

Nå plages jeg av at de eneste oppdragene mine fremover bare handler om å fjerne en haug av Sixth House baser.

Ja, jeg har også et spørsmål:
I klassisk rollespill-stil tipper jeg at jeg må velge mellom Dagoth Ur og Tribunal (dvs. Vivec). Jeg har kommet meg inn i Vivec's eget meditasjonssted og lest de ulike planer og fortellinger som ligger der inne. Det er to ulike versjoner av fortellingen om hva som skjedde ved Red Mountain. Den ene fremstiller Dagoth Ur som ond og den andre fremstiller Tribunal som onde. Begge fremstiller Nerevar som en person som ønsket å leve med hele verden i harmoni, men var veldig svak når det gjaldt avgjørelser. Jeg har ikke akkurat fått et godt inntrykk av Tribunal, den ene var gal, den sannsynligvis fornuftigste av dem er drept og Vivec vil enda ikke snakke med meg, samtidig vil jeg ikke at Dagoth Ur skal få makten, etter å ha sett hva slags folk som tilber ham.
Jeg vil heller ikke kaste ut alle andre raser fra Morrowind, jeg ville aller helst hatt tilbake Dumac og Dwemner-folkets Gods of Reason and Logic. Det er de som minner meg mest om oss mennesker her.

Uff, som den nådefulle Breton jeg er (jeg stjeler aldri fra andre hvis det ikke er et oppdrag jeg har fått, og jeg unngår helst de voldelige løsningene) vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg søker etter råd fra dere.

Revan, det eneste du trenger å gjøre er å velge Cure Skills og Attributes på et Empire Cult Shrine, eller det valget som vanligvis er sist på et Tribunal Shrine, så blir alle Skillsene og Attributsene fikset.
 
Jeg møtte på en styggas, og han gjorde slik at Endurance-statsen min sank. Dvs. at hvor det egnentlig skulle stått 70, står det nå 48 med røde tall. Hvor skal jeg be for å gjøre det normalt igjen? Samme skjedde med Strenght-en min, men for å fikse den drakk jeg bare en Restore Strenght-potion.
[/b]
Det finnes også potions for restore endurance...Ellers må du ha spellet...Tror det gåt innunder Alterationskillen din hvis jeg husker rett...I Morrowin er det nemlig slik at alle atributter kan Draines, det du nettopp har blitt utsatt for. Noen Drainspells er svakere enn andre, så til tider hjelper det å bare sove, men som oftest må du skaffe potions eller spells...

Jeg har forresten et bra tips til deg hvis du spiller fighterclass og ikke er så rå på magi, men det koster litt spenn da...

Skaff deg de største Soulgemmene (De beste er gule og runde og de nest beste er lilla og stjernete) En gang fant jeg tilogmed en Drittbra, unik Soulgem som het Azuras? Star, men den måtte brukes til en quest (Spoil, sorry) :svette: Vel, uansett...Dealen med Soulgems er at man kan bruke dem til å legge til spells i våpen og rustninger...

Selv fant jeg ut det geniale med soulgems da jeg møtte Umbra, en bitter Ork som ville kjempe mot sin overmann, kicka assen hans (det var litt slit) og fikk et sverd med det magiske tillegget Soultrap 100 on target for 10 second eller noe. Det betyr at hvis du har en soulgem, sender soultrap på et Creature (ikke human) og denger det innen tidsfristen, så fanger du dyrets sjel i soulgemmen...Her husker jeg godt at hvis du har en gul rund gem og fanger en Deadra eller en Golden Saint, vil gemmen bli verdt 40.000 gull og det blir mye magi...

Når du har fanga nok souls, stikker du til mageguild og finner en Enchanter som liker deg...Velg enchant og så kommer det opp en meny der du kan velge Våpen eller rustning som skal settes spell på og hvilken soulgem som skal brukes...Jo bedre stash og gems du har, jo mere spells får du inn på en item...

Jeg hadde for eksempel en Deadric Bracer som Restora alle Attributter 10pts on self instantliy...Det sugde ikke, jeg hadde også et healende skjold og masse annet stash...

Dette er bare et tips, for starters kan du jo stikke innom Mageguild i Balmora og stikke ned til katta og spørre om å gjøre missions for henne, den andre eller tredje missionen går ut på å bytte ut en soulgem hos enchanteren der med en fake soulgem...Mens Enchanteren er ute og går en tur da, er det bare å naske med seg en haug med forskjellige ferdig trappa souls (blant annet en til 40000) og noen tomme soulgems også...

Jeg brukte masse tid (og MASSE penger) på dette og har en Character som kicker mentalt ass...

P.s: Du må ha kjøpt og fått på lista de spellsa du vil ha Enchanta inn (men jeg mener å huske at man for eksempel bare trengte f.eks fortify, eller restore strength for å ha alle i denne gruppa)

P.p.s: Store soulgems er mankovare og vanskelig å finne, så ikke sløs dem på å fange rotter eller Guarer.

P.p.p.s: Det går mye penger...Husk å save før du Enchanter og prøv ut om du er helt fornøyd

P.p.p.ps: Spellpoweren i itemene du lager vil sakte, eller fort draines akkurat som mana (det vises i en liten blå bar under den itemen du har equippa for bruk). Når baren er tom, kan du fylle opp ved å bruke billige soulgems eller sove masse...

Enjoy...Just as I did and will do again...