The Elder Scrolls III: Morrowind

Timene jeg brukte på morrowind må være blandt de beste timene i mitt liv. Å følsen etter å ha klart bloodmoon og tribunal varer lenge :konge: Nå gleder jeg meg som gal etter oblivion. det blir genialt \m/
 
Har nettopp begynt med det, men har gjort det ganske bra til nå. (Alt jeg går med er echanted: Robe som jeg stjal fra trollmannen Velas, The Burning Hand som er en hanske som tar liv i tre sekunder på target og Poisionus Hand som gjør det samme på Touch. Shoes of Jesus, tror dere kan gjette hva de gjør, The Shoes of A Thief som gir det Fortified Sneak, Invisibility Cloak som er egentlig er en Exuiste shirt og Legs of Quick Movement som gir deg Constant Effect på Feather og Fortified Atheltics samt et utrolig nummer med ulike ringer og belter, blant annet et med Opening 100 pt. Har nå 134K som jeg kan takke en død High Ordinator og Golena Sadri for. Jeg er ganske god til forskjellig magi bortsett fra destruction, enchant og Illusion. Er Warlock i Mages Guild men må få 10 til på Mysticim som ligger på 60 for å gå opp en rank. De andre ligger rundt 50. Jeg er best med Light Armor men vil heller bruke Unarmored. Spyd er jeg ganske god til, og bruker Bound Spear ofte. Hehe. Jeg driver på å tjener meg masse støtte på å hjelpe andre. Har 7 i Fame Rating. Gjør jeg det bra til å være i level 11?
Vet noen av dere hva man kan gjøre i Hall of Processing?
 
Noen som vet hva Item Iden til levitations-potion er?

Startet nettopp med morrowind igjen, og har satt meg helt fast. Trenger en levitation-potion, så jeg tenkte å legge en til i utstyrslista mi med en konsollkommando (les: jukse). Problemet er at jeg må ha "item ID" til det jeg skal legge til. For å finne disse skal man vist bruke construction set, men jeg finner ikke noen items i min :(
 
Dodraugen2k: Du kan jo bare skaffe deg en Levitation spell fra en av folka i Mages Guild, som trainer skills. Hvis jeg ikke tar feil kan du bare stikke innom Balmora, Mages Guild.

jkmje: Hall of Processing eller Ministry of Truth hvis du sikter til den store svevende ''steinen'' over Vivec Temple. Det er vel egentlig ikke så mye der av interesse unntatt en del Ordinator Offiserer. Og så er det et fengsel der, som du stikker innom en gang i main questet.
 
Ok, du skjønner. JEg stakk innom der etter at jeg hadde laget ringen med 100 pt i opening, irriterende med masse Ordinators som angriper meg. Jeg lurer litt på hvor langt igjen har jeg i Mages Guild nå som jeg er Magican?
 
Opprinnelig skrevet av Darkstorm@12.10.2005, 23.15
Dodraugen2k: Du kan jo bare skaffe deg en Levitation spell fra en av folka i Mages Guild, som trainer skills. Hvis jeg ikke tar feil kan du bare stikke innom Balmora, Mages Guild.
268487​
Jeg har wild levilation som spell, men ikke nok magica til å kaste det. Og det å komme seg til en by hvor jeg kan kjøpe det er så ufattelig mye ord med tanke på hvor jeg befinner meg =/. Men det er vel egentlig den eneste løsningen, ja.

Er forresten på Fourth Trial-questen, og driver på med Telvanni House-delen.
 
Dodraugen2k: Du får kjøpt levitation potions fra hun dark elf damen som står utenfor Vivec Tempelet.

jkmje: Du mener hvor lenge det er igjen av questene eller til du får den siste ranken? Kan ikke si så mye om questene, iogmed at jeg ikke vet hvem du jobber for og hvilket quest du holder på med.

Her er blant annet alle rankene i Mages Guild:

1. Apprentice
2. Associate
3. Journeyman
4. Evoker
5. Conjurer
6. Magician
7. Warlock
8. Wizard
9. Master Wizard
10. Arch-Mage

Som du sikkert ser, så er du ikke så langt unna Arch-Mage.
 
Jeg er Warlock nå. Flott.
Jeg har nok gjort såpass mange Quests at jeg burde bli Master Wizard, eneste problem er at jeg må få opp en av skillene mine med 10 for å gå opp en rank, men alle de andre skillene mine i all magi bortsett fra Illusion, Destruction og Echant er på 50.
Når man er medlem av Blades og Mage Guild, hva slags andre culter, Houses eller Guilder kan man være med da?
 
Det er 11 Factions/Guilds i Morrowind, inkludert East Empire Company i Bloodmoon. Tre av dem er såkalte houses, Telvanni, Hlaalu og Redoran. Du kan bare bli med i en av dem på en character, hvis du ser bortifra å bruke console til å bli med i alle tre. De andre er :

-Fighters Guild
-Thieves Guild
-Morag Tong
-Imperial Legion
-Imperial Cult
-Temple
-East Empire Company (I Bloodmoon expansion pack)

Det finnes hundrevis av flere factions med gode quest og rewards, hvis du prøver deg litt fram med nedlasting av Plug-In's.

Edit: For å advance til ranken Wizard, må du gå til anskaffelse av en Wizard Staff. Som du enten kan kjøpe av quest-giveren din for 2000gp, eller gjøre et quest for å få den.
 
I starten er det ingen negative ting med å joine et guild, men senere og på høyrere ranker får du oppdrag som ikke gjør andre fractioner veldig glade.
 
I en viss grad ja, men ikke så mye. Er for eksempel enkelte quester som kan kreve at du velger side (en guild vil ha noe av en annen, den andre vil beholde det, du er med i begge) men som regel "løser de" seg selv mer eller mindre. Husker en quest hvor jeg måtte forråde mage- eller thief-guilden, etter jeg hadde kommet et stykke videre i spillets main-quest hadde problemet løst seg selv. Vil ikke si hvordan, for det spoiler, men du oppdager det sikkert selv.

Vil egentlig anbefale deg å bli med i det meste av guilds du kan. Er en bra måte å tjene penger på, leveling går fortere, samtidig som du har muligheten til å gjøre noen quester for en annen guild mens du venter på å bli god nok til å komme videre i en.
 
Ja, det er en viss krangel mellom Fighters Guild og Thieves Guild, men det er fullt mulig å bli høyeste rank i begge factions. Et lite tips, når du har fått en høy rank i Fighters guild. Hold deg til Percius Mercius i Fighters Guild Hall i Ald-Ruhn.
 
Jeg har installert morrowind og Tribunal. Nå jeg skal spille spillet så kommer menyen opp der det står både morrowind og tribunal. jeg kan ikke gjøre stort annet enn å trykke "play". Uansett, når det loader så loader morrowind, men på loading stripa står det at tribunal også loader, men når loadinga er ferdig så kommer jeg bare inn på den vaneligge morrowind menyen. så jeg trykker "New" å da starter jeg new game i morrowind.

Hvordan kan jeg spille tribunal!?
 
Du kan ikke starte i Tribunal\Mournhould med 'new game'. Du må bare spille videre på fyren din eller lage en ny, så blir du angripet av noen Dark Brotherhood folk når du legger det til å sove. Derfra starter questet til Tribunal.