The Elder Scrolls III: Morrowind

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tribunal blir integrert i spillet du allerede holder på med. Etterhvert kan du reise til Mournhold. Jepp.
 
Et lite problem
Jeg lastet ned pluginen Battel at Firemoth, men har store problemer med sjefen der Grurn, hva er den beste strategien. Gjør det noe om man mister alle medhjelperne sine på veien?
 

Lodin

Der Waaaah
Han er en av de hardeste folka i hele Morrowind. Ganske merkelig at feks. Dagoth Ur er ei rein pyse i forhold. Eneste rådet jeg kan gi er å gi opp foreløpig. Du bør være rimelig høy level for å ha en sjangse mot ham.
De folka du har med deg trenger du forøvrig ikke til annet enn kanon-føde.
 
Jeg har dessuten gjort en enorm tabbe. Rett eter jeg hadde tilbragt en stund i Mournhold kom jeg tilbake til Ebonheart der jeg fik nyss om Lord's Mail, jeg hadde ikke noe bruk for den så jeg solgte den til museet i Mournhold. Nå er jeg en Knight Protector og skal snart begynne på det oppdraget der jeg skal få hente den. Hva skal jeg gjøre får å komme opp i full rank nå? Det er fikset nå flott. Jeg stjal den. Men uansett, jeg er Arch-Mage i Mages Guild og Knight of The Imperial Dragon i Imperial Legion, hva slags nye fordeler gir disse titlene meg? Under et Oppdrag av Edwinna Elbert fikk jeg tak i noe som kalles Divine Metaphysics, jeg har funnet ut at en kan lese det hvis han får en "key" for å løse det, hva skal jeg gjøre? JEg har også et annet problem, jeg ble jo Arch-Mage før jeg hadde blitt Master Wizard og hadde ikke fått gjort noen Quests som Trebonius kunne gi meg og manglet dessuten et par til Skink. Men nå er det igen som vil gi meg flere Quest i Mages Guild, hva skal jeg gjøre?
 
Å være høyeste rank i en faction, gir ikke alt for mye fordeler. Bortsett fra at du får bedre reputation, og de kaller deg [Din Rank].

Men! Jeg anbefaler å laste ned denne Plug-In'en, Dracandros' Voice. Den gir deg muligheten til å gi ordre til de andre i guilden. Som å følge etter deg, og beskytte deg, gi dem egne missions osv. Sjekk ut listen på linken jeg la ut, det fungere altså slik at du kan kommandere de som er lavere rank enn deg. Så hvis du er høyeste rank, så kan du kommandere alle i hele guilden.

Og til den boken du fant; Divine Metaphysics. Den er en av tre bøker som du må skaffe, disse bøkene kan skaffes ved å gjøre questene du får av Edwinna. Du blir sent til et par dwemer steder, og du finner bøkene der. Det to andre bøkene heter Hanging Gardens og Egg of Time. Når du har alle tre bøkene drar du til Tel Fyr, Corprusarium og snakker med Yagrum Bagarn. Dette er et quest av Trebonius, så det er vel egentlig ikke noe vits at du begynner på det, iogmed at du ikke kan få quests av han lenger.

Som jeg nevnte tidligere så kan du ikke gjøre noe med questene til Trebonius, samme med Skink. Dette er ikke noe stort problem, hvis du tar å snakker med en fyr i Mage's Guild om Trebonius. Vil du finne ut at ingen har noe særlig sympatisk syn på han, og questene hans er ikke akkurat noen klare og tydelig quests. Så du går ikke glipp av noe stort. :)
 
Ok, bare for å være sikker. Vil dette ødelegge noe av spilleopplevelsen min? Er det best å vente til jeg er så å si ferdig med alle de Housene jeg vil få høyeste rank i? Gøy å komme i høyeste rank i Mages Guild, Theives Guild, Morag Tong, Telvanni House, Imperial Legion, Imperial Cult, Fighters Guild, Blades, Temple, Fighters Guild og East Empire Company. Som Nerevar vil jeg være den mektigste mannen i Vvladenfell, og hvis det hadde gått ann skulle jeg bli keiseren over hele Tamriel sammen med alt det andre. Jeg skule revlusjonert lovene, lagd en demokratisk grunnlov og nyte glansen. Men en ting: As much priest you have, as greater is the chance, that Vivec's Incarnate or Almalexia's Avatars attack you! Hva menes med dette, er det noe å frykte? Ja, det er en liten glipp i spillet så det betyr vel at den siste questen min blir questen jeg får av Skink, nemlig å finne en bok for ham. Hvor finner jeg den. Den handler om en som ble til vampyr og så ble "reparert" igjen? Dessuten ble jeg aldri ferdig med den Questen der jeg skal redde en som skulle lære Ashlanders om Imperial Customs, så jeg får vel gjøre den også før jeg stiger i gradene i Temple, så i Imperial Cult, så blir jeg med House Telvanni, blir ferdig der, så Fighters Guild, så installerer jeg Bloodmoon, blir medlem av East Empire Company, stiger i gradene, så er det de "slemme" guildene som Thieves og Morag Tong, og til slutt Blades. Jeg blir den mektigste i hele Vvladenfell. Jeg kommer til å rive oss ut fra keiserens hånd og lage en demokratisk grunnlov og en regjering der hvert House har sin representant, alle Guildene har sin egen, tempelet og Imperial Cult har sin egen, East Empire Trading Company har sion egen, Theives og Morag Tong har sin egen, samt en representant for keiseren i Tamriel. Jeg kommer også til å ha representanter fra Free Traders og andre yrker. Sammen skal vi utrydde ondskapen, drepe Dagoth Ur, forvise alle monstrene tilbake til Oblivion, og forvise all krimianalitet og lovløshet fra landet. Det skal videre ikke være lov å ha slaver, og Twin Lamps skal få en sentral plass i regjeringen
 
Tja, jeg pleier å gjøre alle questene i guilden før jeg blir høyest rank. Selvom jeg er kvalifisert til å bli høyest rank for lenge siden, så synes jeg det bare føles litt bedre å ha gjort alle questene. Det dukker jo også opp en del ganger ett par unike rewards i noen quests også, som er morsomt å ha. Ihvertfall hvis du liker å samle på ting, som meg. ;) Så du går ikke glipp av noe veldig viktig, men jeg anbefaler ihvertfall å gjøre de fleste quests før du skaffer deg den siste ranken.

Og til det siste spørsmålet, hvor leste du det? Kan ikke akkurat huske å ha sett noe sånt.
 
Tja, jeg pleier å gjøre alle questene i guilden før jeg blir høyest rank. Selvom jeg er kvalifisert til å bli høyest rank for lenge siden, så synes jeg det bare føles litt bedre å ha gjort alle questene. Det dukker jo også opp en del ganger ett par unike rewards i noen quests også, som er morsomt å ha. Ihvertfall hvis du liker å samle på ting, som meg. ;) Så du går ikke glipp av noe veldig viktig, men jeg anbefaler ihvertfall å gjøre de fleste quests før du skaffer deg den siste ranken.

Og til det siste spørsmålet, hvor leste du det? Kan ikke akkurat huske å ha sett noe sånt.
[/b]
Det sto på listen på den plugin-en du sendte meg. Så jeg var litt usikker. Jeg får vel begynne å ta alle Questene som jeg kan få, når det gjaldt Trebonius var det litt spesielt, jeg spurte han bare om Arch-Mage, og så fikk jeg en utfordring. Jeg syntes det var feigt å galt å si nei, så jeg tok i mot. Se ovenfor for mer, ja får man noen Quester fra Mages Guild i Caldera, jeg har lett etter duties men ingen ville gi meg der?

Det jeg mente, bør man vente med å laste ned plugin-en før man får høyeste rank?
 
Nei, du trenger ikke å vente. Jeg har brukte den helt siden starten, så det går fint. Og til den boken som heter Vampires of Vvardenfell. Husker ikke helt om du blir spurt om å finne Volume 1 eller 2, men uansett så finner du Volume 1 i Jobasha's Bookstore i Vivec, Foreign Quarter. Og Volume 2 er litt vanskeligere, men den finner du i Vivec Temple, i 'The Forgotten Library'. Som du får adgang til senere i spillet i main questet.

Morsomt å se at du har litt fantasi å bringe inn i Morrowind, det er en av tingene som gjør det hele veldig mye bedre. :)
 
Går ikke ann å forklare alle Construction Set's funksjoner her, kan bare si at du må prøve deg litt fram. Det du kan gjøre er å gå på elderscrolls.com å sjekke ut filmene om Construction Set du finner der, det kan gi deg noen små ideer om hva mulighetene er.
 
Det største problemet blir visst å lage historien bak dette, koble det samme slik at du må være med i alle Guildene og Housene først, bli Nerevar, kanskje sove litt før en person plutselig dukker opp og snakker om revolusjon. Få et eget slott der det hele foregår og der kunne gjøre ting som påvirker hele øyen.
 
Har faktisk begynt med i små doser med litt Morrowind GoTy hver dag. (Xbox altså)
Tror jeg skal lage meg en assassin i dag, og virkelig sette meg inn i det. Hadde nesten glemt hvor fantastisk fengende dette faktisk kan være.
 
Jeg har nå bestillt meg Elder Scrolls III: Morrowind + 2 Expansion packs og ser virkelig fram til å starte på nytt og bli en av Akershus mest usosiale personer. :ler: Vel, en gang for lenge siden hadde jeg Morrowind og jeg ble virkelig fenget av det geniale gameplayet og den fantastiske stemingnen.

Når det gjelder Oblivion så er det allerede forhåndsbestilt fra www.spelbutiken.com og jeg satser på at det blir på høyde med de andre spillene i serien i tillegg til den ville grafikken som vi får se på screenshotene som er offentliggjort. Det kommer garantert til å bli bra :rulleøyne: Jeg har sjekket ut en god del saker og ting og jeg har kommet frem til at jeg kommer til å være wood elf og mest sannsynlig en slags kriger klasse når spillet kommer ut!
 
Uff... Blir nesten nødt til å tørke støvet av morowind å sette det i kassa igjen da.. Er det noen bra sider der ute med store modder enda? Som de gode gamle Exile og Sea of Destiny :rulleøyne:

Antar(håper) du har noe å bidra med her Darkstorm :tommelopp: