The Elder Scrolls IV: Oblivion

4 dager igjen? Jeg trodde at Oblivion ikke skulle bli lansert før neste fredag ( 24. Mars ), jeg. Noen som kan avkrefte / bekrefte? :p
 
Kan være enig med deg der. Har nettopp rundet GRAW, som skulle holde frem til Oblivion, og jeg begynner allerede å kjenne vibrasjoner i tumlene..
 

Lodin

Der Waaaah
Lurer på hvor mange som blir skuffa når de finner ut at det bare er Morrowind enda en gang med penere grafikk og fysikkmotor. :ehm...:
 
Lurer på hvor mange som blir skuffa når de finner ut at det bare er Morrowind enda en gang med penere grafikk og fysikkmotor. :ehm...:
[/b]
Tror ekstremt mange blir skuffet, hypen er jo enorm.
Personlig tror jeg gamle fans av serien vil bli fornøyd, de som har spillt morrowind frem til i dag. På den andre siden har vi alle de som ikke har spillt noe særlig RPG's, som egentlig ikke vet hva sjangeren går ut på, og forventer noe helt annet.
 
Lurer på hvor mange som blir skuffa når de finner ut at det bare er Morrowind enda en gang med penere grafikk og fysikkmotor. :ehm...:
[/b]
Blir jo ikke som Morrowind. Vi må huske på at Oblivion er enda mer dummet ned for å appellere til massene. Mindre RPG og mer action, yey!

Men jeg gleder meg utrolig uansett. :flau:
 
Hypen er enorm, det er sant. Men jeg tror Oblivion vil levere sakene. Dette er bra rollespill, både for gamle og nye fans.
 
Problemet med Morrowind var fortellerteknikken, som var nærmest ikke eksisterende. Å lese ørten tusen formelle tekster om ting man ikke brydde seg om var en svak motivator. Om bare dette blir et par hakk bedre i Oblivion, har jeg god grunn til å glede meg. Om det ikke er tilfellet, vil det nok fremdeles være morsomt å vandre rundt med den gode grafikken.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Bare det å bygge seg opp i guilds, gjøre quests og utforske verdenen var et spill i seg selv. Jeg begynte ikke på storyen før flere titalls timer etter jeg først satte kloa i spillet.
 
Jeg har hatt spillet i et år nå, og har enda ikke begynt på hovedquesten. Jeg har bare gjort quester i Thieves Guild og Fighters Guild.
 

Lodin

Der Waaaah
Hadde ei fil hvor jeg hadde runna hoved questen og var sjef i Imp Guard, Mages- og Fighters guild samt sjef i en av familiene (den i Balmora). Hadde vel noen og 120 timer på den Dark Elfen før harddisken døde. :(
 

Kilik

Lokal moderator
Greg er i gang med sin 12-timers maraton på Gamespot nå. 360-versjonen ser meget bra ut. Fin grafikk (særlig på uteområdene), relativt lite loading og god voice acting (denne gang snakker alle du møter). Jeg er litt spent på om PC-en min vil takle spillet greit eller om jeg må kjøpe meg en 360 snart...

Første anmeldelser:
PC Gamer UK gave the game 93% in its April 2006 issue. While it praised the game for its immersiveness and its scope, it had reservations about the game's artificial intelligence. Reviewer Tom Francis said that the repetitive and occasionally absurd nature of conversations between NPCs broke his suspension of disbelief. PC Gamer UK has never awarded a game a score higher than 96%.

PC Gamer US gave the game 95% in its April 2006 issue. The reviewer, Desslock, stated that "The best compliment I can pay Oblivion is that it achieves far more than I’d even thought possible. It’s a superlative RPG."

OXM gave the game a 9.5 (out of a possible 10) in its April 2006 issue. The reviewer was amazed by the stunning presentation and engrossing gameplay, however, he claimed that the Xbox 360 version suffered from occassional frame rate drops, and long load times. For comparison, OXM has awarded only 1 game a perfect 10.[/b]