The Elder Scrolls IV: Oblivion

Lodin

Der Waaaah
Evt. lese manualen hvor det står klart at man ikke må flytte maskina mens et spill står på?
Det samme kan jo skje med en PS2 eller Xbox1.
 
Jepp. Man får ikke erstatning hvis man selv har flyttet på konsollen og fått den til å ødelegge CDene. Hvordan kan man vri seg unna det, hvis problemet har oppstått?

Dere vet vel alle om den Oblivion-videoen hvor man ser en bevoktet ruin med en fyr foran. Fyren har på seg en gyllen rustning, sansynligvis en alvisk. Noen som har funnet denne ruinen som ble vist i videoen?
 

Lodin

Der Waaaah
Den videoen var vel bare fra en presse-demo de drev å viste fram. Mulig ruinen finnes i en eller annen form i spillet, men de har nok endra litt på den.
Et annet eksempel på at ting har forandra seg er at Kvatch tidligere lå sør i Cyrodiil i en E3-video jeg har sett.
 
Jeg kjøpte xbox360 og oblivion for noen dager siden fordi pcn min takla oblivion dårlig.
Allerede første dagen får jeg problemer, først av alt så er det en jævelig loading når jeg trykker new eller continue, men det er ikke så ille. Det som irriterer meg er at i løp av disse 3 dagene jeg har spilt det, har spillet klikka 1 gang(slik at jeg må skur av og på xboxn) + at jeg har fått reading error rundt 5 ganger (da jeg også må skru av og på xboxn), er dette normalt?
 
D

Doctor Downs

Gjest
Moral: PC.
[/b]
Det hadde jeg faktisk ikke turt å si etter alle klikke-, bluescreen-, oppløsning-, og tilpassningsproblemene som er nevnt gang på gang over her. Men det er vel kanskje noe PC-gamere vender seg til med åra. Går nesten ut i fra at det der var en spøk. PC... Tsk.

Forresten, går rundt nå med bl.a. en fantastisk lav speed. 11 i rød skrift på stat-menyen. Har cura meg selv for eventuelle sjukdommer og forgiftninger, men det går ikke vekk. 11 er litt mindre enn mine oprinnelige 80-90, og jeg skulle gjerne hatt dem tilbake. I skrivende øyeblikk kommer jeg jo egentlig på det at det finnes restore potions. Prøver noen av de, jeg, men hvis noen her vet om en bedre løsning så er det bare å poste.
 
Burde kanskje nevt "en relativt dugbar PC". Min var the shizz for rundt to år siden, og kjører Oblivion helt greit. Og jeg har aldri hatt noe problemer med det. Kanskje jeg bare har vært heldig?
De fleste som liker spill best på PC har vel en maskin som ikke skal ha for store problemer med Oblivion, som ikke kan fikses lett iallfall. Å betale 600kr for et nytt spill er ikke like lett.
Smak og behag, antar jeg. Liker heller ikke first person-spill på konsoll da, så jeg er vel litt partisk når jeg påstår Oblivion eier mest på PC.

Det burde jo være klart at man ikke kjører Oblivion uten problemer på den gamle compaq presarioen. :(
 
<div class='quotemain'>
Moral: PC.
[/b]
Det hadde jeg faktisk ikke turt å si etter alle klikke-, bluescreen-, oppløsning-, og tilpassningsproblemene som er nevnt gang på gang over her. Men det er vel kanskje noe PC-gamere vender seg til med åra. Går nesten ut i fra at det der var en spøk. PC... Tsk.

Forresten, går rundt nå med bl.a. en fantastisk lav speed. 11 i rød skrift på stat-menyen. Har cura meg selv for eventuelle sjukdommer og forgiftninger, men det går ikke vekk. 11 er litt mindre enn mine oprinnelige 80-90, og jeg skulle gjerne hatt dem tilbake. I skrivende øyeblikk kommer jeg jo egentlig på det at det finnes restore potions. Prøver noen av de, jeg, men hvis noen her vet om en bedre løsning så er det bare å poste.
[/b][/quote]
Gå til et tempel og be på alteret, eller noe. Ellers er det jo magi og potions som du sier. :)
 
D

Doctor Downs

Gjest
Prøvd, men av en eller annen grunn vil det ikke la meg gjøre det. Jeg har kvitta meg med alle stjålne artikler, betalt ned bountyen min og til og til og med satt meg selv i fengsel for å få tilgitt meg selv, men neida. Det har ikke noe med Fame/infamy å gjøre? I såfall, hvordan er det lettest å regulere dette? Er vel kanskje dette som egentlig skjedde med LocoLenon gikk gjennom. Fått no orden på det?
 
Jeg vet ikke helt hva som skjedde, men plutselig hadde jeg ikke det problemet lenger. Jeg tror det kanskje kan være fordi jeg hadde høyere infamy enn fame.
 
D

Doctor Downs

Gjest
Jeg vet ikke helt hva som skjedde, men plutselig hadde jeg ikke det problemet lenger. Jeg tror det kanskje kan være fordi jeg hadde høyere infamy enn fame.
[/b]
Fant ut det jeg og. Ligger på 40/48 eller noe. Får gjøre noen gode gjerninger i kveld.
 

Lodin

Der Waaaah
Noen av tinga som ventes i første patch er:
Fix som gjør det mulig å tone ned efekten av oblivion gates og noen spells sånn at folk kan se på dem med AA uten at spillet kneler.
Fix som gjør at diverse enchanta items ikke kan brukes etter at man har sitti i fengsel.
Mulighet til å slette spells man ikke har bruk for lenger.
En spell som lar deg teleportere hesten din til deg (finnes allerede som mod).

I hvilken form og når denne kommer til 360 er ikke kjent, men PC-versjonen er rett rundt hjørnet (litt lettere å slippe patcher til PC).
 
Der kom jeg på noe! Er det mulig å finne hesten din på noe slags måte hvis du har glemt hvor den er?
[/b]

Hvis du fast travler til en by så mener jeg den blir satt ved nermeste utgang :usikker: Er ikke sikker men mener jeg får noe ala: "Din hest står utenfor porten" hver gang jeg vandrer på den kjappe måten..