The Elder Scrolls IV: Oblivion

Jeg har høyeste rang i både Fighters og Mages Guild, og har ingen mulighet for å drasse med meg unge uvitere for å ta seg av slåssingen for meg.
[/b]
FEIL
:p

Vet ikke om det er at vi har forskjellige versjoner eller noe, men jeg som har PC-versjonen kan iallefall snakke med mage-apprentices og få de til å følge etter meg. Dessverre går det bare an å få to om gangen til å følge deg, tror jeg.

Så, ta å test det du.

Hvis det er noen fler enn meg her som irriterer seg over manglende realisme fordi fiendene levler med deg, så anbefaler jeg at dere laster ned Oscuros Oblivion Overhaul, versjon 1.21 og oppover. Dessverre må man starte spillet fra begynnelsen av, men det er virkelig verdt det. Hovedsakelig endrer den spillet slik at hver fiende har en maksimum og en minimum level. DESSUTEN gjør den at man kan støte på fiender innenfor et spekter av levler. F. eks fiender fra level 5-10 når man selv er level 7, istedetfor å ALLTID møte på level 7 fiender.

Sikker litt mer komplisert enn det, men det er iallefall essensen.

OOO finnes i både LITE og FULL versjon. FULL versjon endrer masse annet dilldall, som f. eks skills og birthsigns, så den holder iallefall JEG meg unna. Enjoy. :p

Oscuros Oblivion Overhaul 1.21 and fix
Mirror

Litt info... <----NB! Versjon 1.2
Ellers kan dere jo laste ned å lese i readme også.
 
Jeg blei nettopp ferdig med Assasins guild, der er det flust med apprenticer å ta med seg..."As you were, murderer" sier jeg hvis jeg ikke vil ha dem med, jeg sniker helst aleine med mitt deilige Fortify magicka-fire damage-invisibility-spell...

(Ja, måtte lage selv)

En gang i uka kan jeg pliktoppfyllende høre på en statue og dra tilbake til guilden for å få ukens income...men det er lite å hente der...

Savner spyd jeg, noen andre som savner spyd? Skulle vært javeliner også, si ifra hvis noen finner en plugin.

:flau:
 
Jeg savner også spyd :sadface:

Det er ikke det eneste jeg savner.

Levitate, Jump, Mark/Recall, Unarmored Skill, Enchantment/Spellmaking hvor og når man vil, BEGRENSET levelscaling, og sist men ikke minst flere "guilds", bl. a houses, som var en stor del av Morrowind.

På en annen side så er Oblivion sykt bra på andre pkt. og det meste kan forhåpentligvis fikses i en patch eller expansion. Håper jeg iallefall. Hadde iallefall ikke hatt noe imot om Bethesta gjorde en innsats som ikke er uendelig liten og som man må betale 2$ for. :rolleyes:

DESSUTEN kunne de gjort mye for å gjøre enchanting bedre. Som f. eks la oss ha flere abilities på armor, og sterkere constant effects. At menneskesjeler gav mer charge kanskje? Uansett liker jeg Black Soulgems <3

Kos.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg kan iallfall si at jeg gleder meg noe grassat til tilleggspakkene som kommer til Oblivion. :)
 

Lodin

Der Waaaah
Spyd bør ihvertfall være rimlig enkle å modde inn. Bare å endre litt på skinnet til Jabberwack og øke hastigheten på use annimasjonen og du har et ok spyd.
Men siden ingen har gjort det ennå er det sikkert en masse mer som må gjøres. :(
 
Hmm beklager om dette er et dumt spørsmål. Er en Woodelf level 22 og skaffet meg en del magiske våpen. I tillegg har jeg fått tak i en magistav med soul trap. Hvordan fyller jeg opp soul gems. Må vel gjennomføre soultrap, men får det ikke til... :ehm...:

Begynner å bli dyrt og kjøpe alle rechargene...
 
Huset er jaktet? :D
Haunted = hjemsøkt. :tommelopp:

Uansett, kåken i Bruma koster 10.000 etter hva jeg veit... i Cheydinhal mener jeg å huske at du får kjøpt et krypinn til 5.000.
[/b]
Tror det er 15.000 i Cheydinhal. Men takk, nå vet jeg åssen haunted skrives.

Kan man eller kan man ikke få folk med seg? :p
 
Hmm beklager om dette er et dumt spørsmål. Er en Woodelf level 22 og skaffet meg en del magiske våpen. I tillegg har jeg fått tak i en magistav med soul trap. Hvordan fyller jeg opp soul gems. Må vel gjennomføre soultrap, men får det ikke til... :ehm...:

Begynner å bli dyrt og kjøpe alle rechargene...
[/b]
Du må drepe noen fiender som du har kastet "soul trap" på. Hvis du da har en passende soulgem (dvs. en som kan holde på sjelen til vesenet eller høyere), så fylles den med sjelen til vesenet du dreper. Black soulgem kan fange alt, grand soulgem kan fange alt unntatt mennesker/vampyrer, greater soulgem kan fange alt unntatt mennesker/vampyrer, og vesener med grand souls, osv.


NB: Soul Trap har ikke evig varighet, og den KAN bli dispelled. Du bør altså se at det er en hvitaktig røyk rundt vesenet når du dreper det.
:)
 
<div class='quotemain'>
Hmm beklager om dette er et dumt spørsmål. Er en Woodelf level 22 og skaffet meg en del magiske våpen. I tillegg har jeg fått tak i en magistav med soul trap. Hvordan fyller jeg opp soul gems. Må vel gjennomføre soultrap, men får det ikke til... :ehm...:

Begynner å bli dyrt og kjøpe alle rechargene...
[/b]
Du må drepe noen fiender som du har kastet "soul trap" på. Hvis du da har en passende soulgem (dvs. en som kan holde på sjelen til vesenet eller høyere), så fylles den med sjelen til vesenet du dreper. Black soulgem kan fange alt, grand soulgem kan fange alt unntatt mennesker/vampyrer, greater soulgem kan fange alt unntatt mennesker/vampyrer, og vesener med grand souls, osv.


NB: Soul Trap har ikke evig varighet, og den KAN bli dispelled. Du bør altså se at det er en hvitaktig røyk rundt vesenet når du dreper det.
:)
[/b][/quote]

Suverent, skal teste det etter jobben :tommelopp:

Takk for hjelpen
 

Lodin

Der Waaaah
Sikreste måten å bruke soultrap på er å enchante et våpen med det. Trenger man bare bruke det våpenet på siste slaget og så har man sjel.
Azuras Star og Umbra er forøvrig en sinnsykt heftig kombinasjon. Evig magi til alle stavene mine er rimlig praktisk. :kul:
 
Ellers kan man jo alltids lage en spell med f.eks 15 second soul trap, 10 second 15 fire damage :D
(om man har 100 i destruction slik som meg da)
 
Er Umbra en øks eller klubbe i dette spillet? har ikke fått den ennå...

Husker Umbra's Sword fra Morrowin, måtte bare denge den dødslengtende krigerorken som eide det først... :konge:

Følte meg ferdig med guilding og satte ut på noen koselige sidequests, men blir like skuffa hver gang jeg får lusebelønning type 4 flawed pearls, 1 sølvkniv og 30 gold, trodde pirater hadde mer loot enn som så... :ninja:

Mine to neste Characters skal bli (kunne vi laget egen topic kanskje???)

1: Ninja, går bare i svart og hopper noe jævlig, bruker selvfølgelig bare Katana og illusion og bue og gift...

2: Gammel (eldst på skalaen), uttørka heksekjerring, skal prøve å gjøre henne så lik en lich som mulig. River i destruction, conjuration, mysticism og bruker mye staver...
 

Lodin

Der Waaaah
Umbra er et longsword som artig nok tilhørte ei kjerring som også het Umbra. Jeg drepte henne ved en feiltagelse når hu charga en rotte som stod bak meg.
Husker jeg rett befinner hu seg i et fort rett sør for Imperial City. ;)
 
Gidder noen å forklare hvordan dette med hus fungerer? Hvordan innreder man? Kan man plasser møbler selv i Xbox 360-versjonen?
 

Lodin

Der Waaaah
Man stikker til den lokale landhandelen og kjøper pakker med møbler. Disse blir så automatisk utplasert i huset. Du kan med andre ord ikke selv fritt innrede kåken. :(
Men all mat, bøker og pynt kan man sef. knuge omkring sånn som man selv vil ha det.
 
Åh, så det er slik det funker. Men hva koset disse møbelpakkene da?

Hvor anbefaler dere meg å kjøpe hus? Jeg gir ikke over 15k.