The Elder Scrolls IV: Oblivion

D

Doctor Downs

Gjest
Har en Oblivion-venn, men etter han satt fast som vampyr i fire dager er det stort sett jeg som må veilede ham. :(

Fant forresten ut at de Daedric Artifactene er gjenstander man får av å fullføre Shrine quests.

Fant forresten ut at de Daedric Artifactene er gjenstander man får av å fullføre Shrine quests.
[/b]
Er Daedric Artifact sånn feks. Skeleton Key? :confused:

D

Doctor Downs

Gjest
<div class='quotemain'>
[/b]
Er Daedric Artifact sånn feks. Skeleton Key? :confused:
[/b][/quote]
Stemmer. Er 14 slike items, og jeg står mellom å gi bort to av dem. Den ene er en ring som gir meg Charmeleon og Speed, det andre er en stav som på et magisk vis forandrer alt levende den peker på til et tilfeldig annet dyr, men som bare funker ti ganger. Ringen kommer jeg neppe til å bruke, og staven kan jeg alltids bruke opp. Spørsmålet er bare om jeg faktisk kommer til å trenge noe av det. Har tross alt Shrouded Light Armor fra DB som gir meg en sammenlagt speed på 101 (max 110 uten andre items), noe som burde være nok. Staven høres morsomt ut, og jeg regner ikke med at den kan gjøre om ALT til hva som helst, så jeg tenker jeg bare har det litt gøy med den før jeg leverer den inn.

Revan: Hvis det er Dremora Shield du tenker på så er ikke det det samme som Daedric.

Da var jeg ferdig med mainquestet, og selv om det mildt sagt var forferdelig kjedelig i midten tok det seg opp veldig mot slutten, som forresten var noe av det heftigste jeg noensinne har sett på et dataspill.

Helhetsinntrykket av spillet er nokså godt, selv om jeg vet at de kunne gjort det så ufattelig mye bedre.

Jeg var Level 29 da jeg ble ferdig med main questet, og jeg "eier" Dark Brotherhood og Thieves Guild. Alt dette klarte jeg på litt over 50 timer, og jeg regner med at jeg kommer til å bruke mer tid på å komme meg igjennom Fighters Guild, samt gjøre flere tilfeldige quests for innbyggere i Cyrodiil, i fremtiden.

Noen andre som har "runnet" Oblivion?

Runnet main questen mener du? Du skal spille godt over 200 timer for å ha runnet Oblivion 100 %, dvs. gjort absolutt alle questa, funnet alle steder og items osv.

Ja, jeg snakker om Main Questen, og det var derfor jeg skrev "runnet" og ikke runnet.

Går bra. ^_^

Har "runda" det jeg også :D

Driver og sanker artifacts da, har hatt stor glede av Skeleton key :D (en lock pick som aldri blir ødelagt og som gir 40+ på security)

Også veit jeg hvor enhjørningen befinner seg :D også fant jeg ut penge buggen i Dorian's house, så jeg har atskillelig masse mynter for tiden ^^

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Et lite mod-tips: BTMod.
Gjør sånn at du får se mange flere ting i menyene, at kartet blir større og du får mer plass til tekst, blant annet.
Dessuten får du muligheten til å fjerne ikoner fra kart og kompass, for de som måtte ønske det.

Jeg vet om en lett måte for å gå opp i level på Xbox 360-versjonen. Snakk med en fattig NPC som du ikke bryr deg om liker deg eller ikke. Persuade ham, men her komme trikset. Dere vet når dere får opp det lille hjulet med Joke og sånt? Bare snurr rundt på den vestre analoge sticken, og trykk A hele tiden mens den går rundt. Selv om NPCen du skal persuade faller ned til 20 eller mindre, så blir Speechcraft-skillen din høyere.

D

Doctor Downs

Gjest
Du kan også finne et lite rom som en peis eller en vindueskarm og tappe hoppeknappen for å få acrobatic skills, gå fram og tilbake på huk bak en vakt for å få sneak skillz, skyte én pill med pil og bua og perarere den kontinuerlig for å få armorer skill, picke én lås om og om igjen uten å ta det siste leddet i låsen for å få security skill etc.

Finnes det bare én enhjørning? I så fall fant jeg den en gang. Kom busende mot meg sammen med to minotaurs og la Shadowmere i bakken. Går det an å temme den eller noe? Er den noe særlig tess i forhold til Shadowmere (som jeg egentlig bare synes er plagsom når han stormer fram og ødelegger alle stealth-drapa mine)?

Er helt enig med deg anngående stealth-drapene. Jeg må parkere hesten en kilometer unna hvis jeg skal få det til.. Enhjørning? Hvor har dere hørt om den?

Spoiler: ( Quest hjelp )

Er det noen her som har gjort questet "Mephala", altså det questet du får av å besøke Mephalas Shrine? Her er problemet; jeg har myrdet Dalvilu og plantet Ulfgar ringen på kroppen hans. Hva må jeg gjøre for at innbyggerne i Bleakers Way skal oppdage at Ulfgar ringen er på den dødes kropp?

Takk for all hjelp.

Du kan også finne et lite rom som en peis eller en vindueskarm og tappe hoppeknappen for å få acrobatic skills, gå fram og tilbake på huk bak en vakt for å få sneak skillz, skyte én pill med pil og bua og perarere den kontinuerlig for å få armorer skill, picke én lås om og om igjen uten å ta det siste leddet i låsen for å få security skill etc.

Finnes det bare én enhjørning? I så fall fant jeg den en gang. Kom busende mot meg sammen med to minotaurs og la Shadowmere i bakken. Går det an å temme den eller noe? Er den noe særlig tess i forhold til Shadowmere (som jeg egentlig bare synes er plagsom når han stormer fram og ødelegger alle stealth-drapa mine)?
[/b]

For og fange enhjørningen må han IKKE se at du slås med minotaurene, de er liksom "på lag"

den beste måten ifølge meg selv er og løpe rett inn og "aggroe" så mange minoer som mulig, også løpe et lite stykke vekk, så du i trygghet kan sette deg på enhjørningen og ri vekk i solnedgangen. Men så dere veit det, Shadowmere er raskere en den stygge hvite enhjørningen ;)