The Elder Scrolls IV: OBLIVION

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hæh...? Prøver du å si at Oblivion burde vært et MMOG, eller at det er best som énspillerspill, eller...?

SITAT(Yetipants @ 01.06.2006, 12.55) 7147
Hæh...? Prøver du å si at Oblivion burde vært et MMOG, eller at det er best som énspillerspill, eller...?
[/b]
Det ville passet bedre som et MMOG, enn det Single-player spillet det er nå. Det blir for mye generisk, når selve konseptet roleplaying blir fjernet med at spillet ble dummet ned så kraftig.

Jeg har spilt Oblivion i 30 timer med min main character, en Nord i level 13. Jeg har fullført Fighter's Guild og Arenaen, og begynt på main questen. Morrowind har jeg spilt tre ganger så lenge, og ikke fullført en eneste Guild. Jeg har heller ikke begynt på main questen i Morrowind. Alt jeg gjorde var litt oppdrag her og der, men for det meste fant og stjal jeg ting, omredet på hus ved å legge mine egne ting i huset og drepte shop-eiere for å ta tingene deres.

Morrowind var mye, mye mer fengende, med fiender man alltid passet seg for eller prøvde å unngå. I Oblivion kan jeg mose alt som kommer mot meg. Mee til gjengjeld så har Oblivion litt kule quester, og grafikken og fighting-systemet er mye bedre..

Nå har jge omsider giddet å spille Oblivion til tross for at grafikken ble ikke slik jeg håpet på. Jeg stilte omtrent det meste på fullt, for å se hvordan det gikk og det gikk dårlig. Så nå har jeg en slags Low-medium grafikk på spillet. Ett gøy spill, men det er så vanskelig å bruke tid på siden jeg holder på med Morrowind.
Jeg gjorde en dum ting rett etter at jeg hadde kommet ut av kloakken. Jeg dro til presten og han fortalte meg hvor den andre sønnen var og jeg fikk låne hesten hans. Jeg dror rett til Kvatch og det var neimen ikke lett for en lvl 1. Inne i oblivion ble jeg jo slakta når jeg kom inne i tårnet. Så jeg må nok starte på nytt igjen. Men jeg klarer ikke å legg fra meg Morrowind uten videre. Så mange spill, så liten tid. :(

Kvatch er jo absolutt enklest på lvl 1. Jo høyere level du er, jo sterkere monstre treffer du på.

Hmm... Tåpelig lagd spør du meg. Jeg syntes det var litt vanskelig inni i tårnet der, det virka ikke akkurat som en jobb for lvl 1.
Jeg får vel prøve på nytt da.

Lodin

Der Waaaah
:eng101: Skru ned vanskligheten og bare bein gjennom Oblivon portalen. Da burde hvem som helst kunne overleve.

eller skaff deg usynlighet 30 sekunder for lite mana og bare bruk det om igjen og om igjen, du er vel ikke sterk nok til å bære så mye deadric loot likevel...

Men inne i selve tårnet i Oblivion, var det en stygg mage som summoned gnomer og han var ikke lett å ta. Jeg skal starte på nytt når jeg gidder også skal jeg levle litt før jeg stikker dit.

Jeg lover deg. Queste hvor du skal beskytte Kvatch mot de reserende gnomene er enda verre...med mindre du ikke bare løper gjennom hele greia.

Gled deg B)

Lodin: Kan man skru ned vansklighetsgraden? Hvor? Jeg spiller på xbox 360, vil det være mulig her også?

Det er mulig å endre vanskelighetsgraden på Xbox 360 ved å gå inn i menyen. Altså den man trykker start for å komme til. Tror det er under "Gameplay" man endrer vanskelighetsgrad.

Korrekt. Men jeg anbefaler å ikke gjøre det. Jeg har skrudd opp, for min Warrior Nord er nesten for god. :confused:

Jeg har htt spillet siden lanseringsdatoen, deluxe versjonen :elsk:, men har nesten ikke spilt.

Begynte på nytt for et par dager sin med en thief, men spillet er rett og slett for vanskelig for meg. Undead og gnomer tåler usedvanlig mye. Jeg er level 3 hvis dere lurer. Spillet er knakanes godt, men når spillet sender 3 - 4 fiender på meg samtidig som tåler mye mer enn meg så ender så ender det som regel i ren frustrasjon.

En annen ting. Hvordan kommer man seg opp på toppen av det hvite tårnet i Imperial City?

Har veldig lyst til å komme til toppen av det hvite tårnet, men etter hva jeg har fått med meg, er det kun mulig ved å modde inn en portal som leder til toppen - noe vi ikke får gjort på Xbox 360. :(

SITAT(Joni @ 08.06.2006, 20.44) 8735
Har veldig lyst til å komme til toppen av det hvite tårnet, men etter hva jeg har fått med meg, er det kun mulig ved å modde inn en portal som leder til toppen - noe vi ikke får gjort på Xbox 360. :(
[/b]
Leder ikke en av portalene til toppen da? Mener jeg var oppå der, hoppa ned gjorde jeg og.

Lodin

Der Waaaah
Jeg har testa den og er ikke videre imponert. Riktignok er det den beste ad-onen som er sluppet så langt, men det sier egentlig ikke noe. En helt ok dungeon som tar en god time å kjøre gjennom, men dolken er ikke så mye å skryte av. Har større sjangse på one-hit-kills med Umbra.
Absolutt ikke verdt prisen med mindre man har kjørt gjennom alt annet i spillet, et problem jeg tviler på at de færreste sliter med. :p

Forøvrig har jeg nå runna det magiske hundre timers spilletid punktet og blitt sjef i både fighters og mages guild. Føler meg klar til å begynne å gnurre på hovedquesten.