The Last of Us (PS3 og PS4) - postapokalyptisk zombiesopp

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#21
Heavy Rain er Quantic Dreams, LA Noire var fra skaperne av The Getaway. The Last of Us er fra Naughy Dog. De har vel strengt tatt til gode å lage et direkte svakt spill for Sony (kanskje Jak X?).
Uncharted. Men ja, dette er ikke samme teamet som Uncharted, så... Hvem Veit. Vel, de som har spilt det. Og de sier jo at det er bra. Men de har jo også sagt at Uncharted er bra. Så... hmm. Det er nesten som om det ikke går an å slå fast at man vil like et spill før man tester det, men heller må danne seg et inntrykk basert på hva folk hvis preferanser man har fått et godt inntrykk av sier om det.
 
#23
Spår at StarEye, Drauden, Nilo, meg selv og sikkert et par andre her kommer til å elske dette spillet sønder og sammen, mens dere andre haters bare gona to hate!
 

Novastrum

Feminist-elitist
#24
Er det ikke bare å se på en gameplayvideo? Det skal mye til for at dette ikke er et av årets GOTY-er.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#27
Dette er faktisk et av ytterst få spill der jeg har klart å holde meg unna trailere, previews, developer diaries og all mulig annen shizz. Bioshock Infinite så jeg til motsetning rubbel og bit av, og det angrer jeg skikkelig på.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#28
Lodin: Det jeg leste: "enda mer grunn til å holde seg unna Twitter".
 
#30
Uncharted. Men ja, dette er ikke samme teamet som Uncharted, så... Hvem Veit. Vel, de som har spilt det. Og de sier jo at det er bra. Men de har jo også sagt at Uncharted er bra. Så... hmm. Det er nesten som om det ikke går an å slå fast at man vil like et spill før man tester det, men heller må danne seg et inntrykk basert på hva folk hvis preferanser man har fått et godt inntrykk av sier om det.
Det er vel teamet (eller i det minste regissøren) til Uncharted 2 som har laget TLoU. Etter at spillene har modnet en stund så vil jeg si at Uncharted 2 er det beste i serien, så dette lover jo godt.
 

Mopey

チーズ
#31
Detta høres sikkert bare ut som noe horribel og halveis begrunna selvpromotering (og en viss sannhet er det i det), men jeg har da altså spilt meg gjennom The Last of Us og skrivi ned noen tanker her. Terningkast: Kjøp det – med ørlite forbehold. Viktig å merke seg at du trygt kan lese omtalen min uten å være redd for spoilere, i motsetning til visse andre anmeldelser. Hvis du for eksempel skulle slumpe innom til å lese Filmpolitiet, Spill.no og Pressfire sine anmeldelser på rappen, røper de til sammen alle plotpoeng som er viktig å få med seg. Så ja. Les min! Pluss: Jeg er uavhengig, fåkke annonseinntekter, ekke betalt, osv.

Synes det er kult at Sony er litt mer åpne på hvem dem deler ut anmeldereksemplarer til. Detta har nesten potensialet til å bli som bokbransjen med deres bokbloggerne om spillutgivere skulle gjøre vane ut av det. Jeg har kanskje litt rennafart pga tidligere fartstid som anmelder, men om du skriver en spillblogg e.l. (det kan jo sakten bare være omtaler her på Spillegal-frontsida), skader det vel ikke å sende en epost til Trigger – de som tar seg av Nordisk Film/Sony sitt presse- og markedsføringsarbeid – samt EA og Arctic whatevs som driver presse- og markedsføring for M$. Bare et tips! NB: Det er vanskelig å bli satt på ei fast liste over folk som mottar promo/anmeldereks. Det beste er å spørre direkte per tittel som er interessant for deg.

*edit: jeg kunne saktens limt hele teksten inn i forumtråden, men det ble litt for mye. tl;dr and all that jazz.

*edit 2: spør meg om hva du vil, jeg kan svare, så sant det ikke spolerer hendelser eller omstendigheter i spillet.
 

Mopey

チーズ
#32
Gleder meg for øvrig til alle "hey hey hey, det er IKKE zombier, det er ophiocordyceps unilateralis-infiserte!!!!"
 

Mopey

チーズ
#34
Vet du, det forklares ikke så godt. De er hjernedøde på grunn av virus-MacGuffin, og hva de spiser (fukt og andre mikroorganismer som sopper flest?) er ikke helt klart. De liker å bite på menneskekjøtt. Men bare kosebite.

Det viktigste er at de ter seg som 28 Weeks Later-zombier, men noen er blinde, noen er feit osv.
 
#35
Måten du kjemper deg gjennom omgivelsene i THE LAST OF US beror på en lightversjon av survival horror-sjangeren, og dens begrensede hjelpemidler i kampsituasjoner. Joel har tilgang på et knippe pistoler og geværer i tillegg til slagvåpen, men ammunisjon er mangelfull og slagvåpen går lett i stykker.
Sånn en mellomting av Resident Evil 3 og 4 på survival-skalaen?
 

Lodin

Der Waaaah
#37
Av samme grunn som at Kjempebomba ikke har kvikktitta det. I grunn burde en haug med anmeldere og spillkjendiser gå sammen og legge ut en masse hjemmesnekra klipp bare på faen.
 
#38
Synes det er kult at Sony er litt mer åpne på hvem dem deler ut anmeldereksemplarer til. Detta har nesten potensialet til å bli som bokbransjen med deres bokbloggerne om spillutgivere skulle gjøre vane ut av det. Jeg har kanskje litt rennafart pga tidligere fartstid som anmelder, men om du skriver en spillblogg e.l. (det kan jo sakten bare være omtaler her på Spillegal-frontsida), skader det vel ikke å sende en epost til Trigger – de som tar seg av Nordisk Film/Sony sitt presse- og markedsføringsarbeid – samt EA og Arctic whatevs som driver presse- og markedsføring for M$. Bare et tips!
Har bearbeidet noen SG-poster og gamle tekster nå, og så får det briste eller bære.

/

Takk for tipset. :D