The Last of Us (PS3 og PS4) - postapokalyptisk zombiesopp

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#1
20:15 i kveld en livestream på jøderøret av Last of us

 
#2
Litt info om multplayeren:
The multiplayer in The Last of Us ties in with the single-player campaign and the world. Modes are 4×4 deathmatch, where you and three other players are cast as groups of survivors from the single-player campaign. You’re faced off against four players from an opposing faction. However unlike some other multiplayer deathmatches, The Last of Us requires that you be a bit more stealthy. Each player creeps around and carefully picks off enemies, or works as a team to strategically eliminate the competition. Respawns are limited, so staying alive and working together is key.

The basic idea of the multiplayer mode is that you are part of a band of survivors, just trying to survive day to day. Each match counts as one day. You fight against the opposing team, picking up new survivors and being required to complete missions during matches to stay alive. Players will scavenge for supplies from corpses, but those supplies are taken away as time progresses, so players will need to be on a continuous hunt for supplies. The demand for supplies will increase as the size of your band of survivors increases.
While players will be given a wide assortment of weapons to start the match with, looting crates will provide more items to use. Crates will also provide materials to allow players to craft their own weapons. So not only will you have access to an even wider assortment of weapons that you thought possible, so will the opposing team. Parts and equipment do not carry over into the next round, so you’re going to need to use everything that you have access to, making the need for scavenging extremely important.

Now Gamer says that the pacing of the multiplayer in The Last of Us is slower than in other games. A “much slower, thoughtful affair.” That alone makes it something to look forward to. However they claim that the game never really feels as fleshed out as it could have been.
Still looking forward to something that isn’t just “army guy-shooty-shooty-run-around and blow shit up” kind of multiplayer.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#3
huum høyst kooperativ multiplayer husker spies vs mercs i Splinter Cell rusket balle så dette kan være en kjølig midd
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#4
"Slower, thoughtful affair"? Dette blir utenfor komfortsonen til coddegutt. Samtidig virket det som en multiplayer som er verdt å teste og ikke bare ignorere.
Husker i likhet med Trench_Rat de gode gamle dagene med SC: Chaos Theory på Xbox (1???) sammen med Insteboe eller hva faen han het - det var hawt shit det.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#6
Detta kommer... Fredag?
 

Lodin

Der Waaaah
#10
Stim Jerling ga full pott. På den annen side ga han Animal Crossing en sjuer i går så han teller ikke.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#11
Jeg har til nå kun lest Polygon sin anmeldelse, og ble litt skuffa når det står
The Last of Us has some incredible moments but too many conventional design choices.
There are hints of a nuanced message in The Last of Us, but convention wins out too often to easily find them.
Høres mistenkelig ut som ankepunktene jeg hadde hos Bioshock Infinite, der selve spillmekanikken føltes ut som en dinosaur i forhold til resten av spillet. Blir spennende å lese om det er noe som går igjen hos de andre.
 
#15
Hmmmpgf. Dette pirrer interessen, men jeg har ikke PS3. Kanskje forholdet mellom interressante PS3-excloosives og prisen på konsollen gjør den verdt å kjøpe så tett opp mot release av PS4?
 
#16
Hvilken dato er det dette slippes igjen?

Oops, les tråden. Fredag neste uke... dagen etter siste eksamen. Kan ikke bli bedre det.
 

Lodin

Der Waaaah
#18
Er vagt håpefull til dette nå, men gidder ikke kjøpe ved launch. Tør jeg minne om at lignende spill som Heavy Rain og L.A. Noir høsta masse perfekte scores i starten? På den annen side kan dette og være en ny Walking Dead.
Blir å vente å se hva folk her og på andre forum har å si etter en stund. :ehm:
 
#19
Heavy Rain er Quantic Dreams, LA Noire var fra skaperne av The Getaway. The Last of Us er fra Naughy Dog. De har vel strengt tatt til gode å lage et direkte svakt spill for Sony (kanskje Jak X?).
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#20
Ah, den helga kommer brutters hjem. Han satt ved siden av meg og heia meg fram da jeg spilte Walking Dead. Den opplevelsen fortjener en reprise føler jeg.