The Legend of Zelda: Twilight Princess [GC/Wii]

Du kan åpne alle kister ved første tempelbesøk. Det er jeg ganske sikker på, om ikke er det bare i noen av templene, for jeg husker distinkt at jeg åpnet alle kister i alle templene, fordi jeg lette så jævlig etter noe jeg allerede hadde. Men det er masse pisskister med rupies og slikt oppi, er ikke mye som er verdt å gå tilbake etter, kanskje vist du overså en Piece of Heart, da.

Om ikke jeg tar veldig feil nå, så er den eneste kista man ikke kan åpne ved første tempelbesøk ei kiste i Goron Mines (2. tempel). Denne kista befinner seg mot slutten av tempelet, og man trenger hookshoten for å komme seg til den. Ikke at den er noe å bry seg om; alt den inneholder er 50 rupies.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vel, okay, da skal dere få lov til å hjelpe meg litt mer. :p

Den ene er i det første hovedrommet, der hvor man først finner ut av hva apekattene skal brukes til. Det var ei steindør like ved et eksploderende insekt, men jeg hevet ved et uhell ei diger trebru foran den døra. Den andre kista er i et rom med en fanget apekatt; det er slike trestillas der også, som sperrer kista inne. Grunnen til at jeg lurte på om man måtte gjøre noe spesielt for å få tak i dem, var at jeg så et slikt stillas/bru i Hyrule Field også, og inni det stillaset var det ei kiste. Så, ja. :p

Lodin

Der Waaaah
Er det ikke der man hever mer av stilasene så de danner ei trapp ved å sette fyr på fakler? Og er det ikke allerede flere brennende fakler i det rommet allerede? ^_^

Forøvrig hater jeg det faktum at man må slenge tilbake rupies man ikke har plass til. Om i det minste de kistene ble merka av på kartet som at de var titta i... På slutten tok jeg på meg den magiske rustninga hver gang jeg kom over ei sånn kiste siden det alikevel ikke var noe mer å bruke spenn på.

D

Doctor Downs

Gjest
Helt enig. Jeg skaffa meg ikke større lommebok før etter femte dungeon (trodde jeg ikke jeg skulle få noe av Agitha for den første billa jeg gav), så jeg hadde aldri plass til alle rupeesa i en dungeon, og gikk stadig å lurte på hvilke kister jeg hadde åpna allerede og ikke. Uansett greit å gå tilbake nå og stokke opp på rupees så jeg får støtta den innsamlingsaksjonen (Ja, det er en innsamlingsaksjon i Twilight Princess, spoilez thy fun).

Yeti: Hvis du skal ha ned den brua igjen er det bare å slukke faklene. Dette gjør du med våpnet du får i den dungeonen. Skal ikke røpe hva det er hvis du ikke har det enda.

Angående den første, så kan du slukke faklene der igjen med hjelp av vind-boomerangen som du får i det tempelet. Da senkes brua igjen.

Forresten: Har Navi (blå fe som følger pekeren din) egentlig noen funksjon i det hele tatt? Midna har jo egentlig erstattet henne... Hun blir jo ikke nevnt engang, er jo ingen grunn til at Link skal ha en fe en gang?

R

roy_nor

Gjest
SITAT(Klaymen @ 30.12.06, 17.20) 44392
Angående den første, så kan du slukke faklene der igjen med hjelp av vind-boomerangen som du får i det tempelet. Da senkes brua igjen.

Forresten: Har Navi (blå fe som følger pekeren din) egentlig noen funksjon i det hele tatt? Midna har jo egentlig erstattet henne... Hun blir jo ikke nevnt engang, er jo ingen grunn til at Link skal ha en fe en gang?
[/b]
Jepp, når du trykker på C knappen så kan du glane opp-ned-sidetilside med navi istedenfor å bruke analogen.
Hun har ingen direkte rolle spillet, synd syntes jeg =( *Trist at link mista navi i OoT, og fikk ho faen meg ikke tilbake i MM heller! :grine:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Takk for tips folkens, da veit jeg det. Noe å ta med seg når jeg en gang i tida får større lommebok; antar det skjer rett etter andre tempel, som jeg er veldig nær ved å starte på nå, tror jeg. Har fått nye støvler iallfall, og er på vei opp fjellet. Spillet er helkonge så langt, iallfall. :)

Sånn ellers irriterer det meg at man ha den feen susende på skjermen hele tida hvis man skal kunne sikte med fjernkontrollen. De kunne da vel hatt en mulighet for å skjule pekeren i selve spillet, og bare vise den når det trengtes? Teit. >_<

Og Tatl var mye kulere enn Navi, så det så.

Lodin

Der Waaaah
:eng101: Den er på skjermen til enhver tid sånn at man vet nøyaktig hvor siktet kommer til å være når man fek.s slenger opp bua eller hookshoten. Ikke at den hadde trengt å lage den lyden hele tida da.

:eng101: Clawshot

Er helt på slutten nå, og er litt lei av alle templene, så når jeg spiller neste gang, vil jeg nok bare dra rundt å gjøre små sidequests.

:eng101: Clawshoten er per definisjon to hookshoter. Først får man hookshot, deretter en hookshot til. Disse, kombinert, blir Clawshot. Utsagnet SITAT
(...) sånn at man vet nøyaktig hvor siktet kommer til å være når man fek.s slenger opp bua eller hookshoten. (...)[/b]
blir dermed fullstendig like riktig og aktuelt som dersom man skulle sagt clawshot.

:eng101: Nei, feil. Først får man Clawshot, den heter det i spillet, så får man et sett med Clawshots. Hvordan du kom frem til at to Hookshots = Clawshot, forstår jeg ikke helt.

Da var spillet rundet for min del og, og selv om jeg har hele fire spill liggende jeg ikke en gang har begynt på, så har jeg fortsatt mest lyst å spille gjennom dette en gang til. Klokka det på ganske nøyaktig 40 timer, og jeg tok da noen sidequests og kasta bort litt tid på minigames. Jeg elsket all tiden jeg hadde med det, og er nesten litt skremt når jeg tenker på hva de må gjøre for å overgå, eller i det heletatt nå opp til, standarden de satt med dette neste gang. Spillet er vakkert, morro og utrolig godt gjennomtenkt på alle områder. Det bryter ikke med mange konvensjoner, men det er rett og slett Zelda-formelen perfeksjonert. Årets, og et av tidenes spill for min del.

Edit: Og heretter skal jeg la være å tvile på Nintendos avgjørelser når det kommer til visuelt design i serien. Husker godt påstandene om at Nintendo var kommerse og valgte å følge strømmen ved å gjøre spillet "emo". Makan til sludder...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Herregud mann, du vet da vel at Nintendo bare er non dicks som fikk Wind Waker til å se ut som en tegneserie og non fobanna sellouts som gjorde Twilight Princess emo. Det vet da alle. :p

Pff! Det eneste jeg reagerte på når de annonserte spillet var at det virket som om at de gikk fra en ekstrem til en annen i stikk motsatt retning. Akkurat som at The Wind Waker hadde en litt for barnslig stil, virket det som at Twilight Princess ville være for mørkt og dystert, men det ble ikke akkurat slik, så jeg er uansett strålende fornøyd.

Zelda har ikke sett så bra ut noengang tidligere, verken teknisk eller kunstnerisk.

R

roy_nor

Gjest
Akkurat ferdig med sand tempelet :D

tsugi, tsugi, tsugiiii! :D Banzai! Har ikke hatt det så moro med et spill på lenge. :)

Så, dere som spiller/har spillt GC-versjonen... har dere en blå fe svirrende rundt dere? Den irriterer meg jo egentlig ikke... har pekeren utenfor skjermen, så slipper bråket og at den er i veien... skjønner bare ikke hva den gjør der. Man har jo ikke noe bruk for den, og det er helt ulogisk at link skal ha en fe, passer ikke inn i historien denne gangen... bah.