Opprinnelig skrevet av LocoLennon+18.04.2005, 12.26-->
Kos. :kos:
Da vil jeg gjerne at du påpeker både hva som hever Jak og Ratchet over middelmådigheten og hva som drar Zelda ned. Designet i de to førstnevnte sitter bare ikke helt bra hos meg. Det er såvisst detaljert, men også uinspirert. Wind Waker har karakterer jeg fortsatt husker detaljene på (jada, mye fordi de er såpass enkle - men de har tydelige trekk man husker godt), og man ser faktisk Link reagere tydelig med forskjellige ansiktsuttrykk på ting som skjer. Sjelden har jeg følt at jeg har kontrollert en såpass oppvakt figur som Link i TWW. De sterke fargene og de koselige, barnebok-aktige formene i spillet gjør meg glad mens jeg spiller. Ratchet & Clank 3 kom jeg til... øh... jungelplaneten før jeg ikke gadd mer. Tror det er andre brett, eller noe. Men flammepisken var fet.
<!--QuoteBegin-LocoLennon
Uansett, enkelte spill kunne jeg godt ha sett i cell-shading. Jeg tror denne teknikke hadde passet ypperlig til point'n'click adventures blant annet, tenk dere Broken Sword 4 i denne grafikkstilen. Zelda derimot, trenger ikke gjøres mer barnslig enn det allerede er, og en cell-shading gjør det mer eller mindre seende ut som et spill beregnet på 8-åringer. Jeg bryr meg egentlig ikke om grafikken i spill så altfor mye, bare at når et spill er såpass bra at jeg bruker tiden på det, så føler jeg at de kan bli enda bedre med god grafikk.
Høhø, nei Championship Manager og flysimulatorer spiller jeg ikke. Skal jeg spille fotballmanager foretrekker jeg faktisk manager-delen i Sensible World of Soccer.
208162
[/b]
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@
Og hvis du synes grafikken i Jak & Daxter og Ratchet & Clank er generisk, vel... da er det DITT problem. Det er ikke nødvendigvis generisk bare fordi det ikke bruker cell-shading. TWW har ærlig talt en middels dårlig cell-shading teknikk, og det er langt fra så detaljert som det kunne ha vært. Det kan virke som om det er Zelda navnet som blender, og man nekter å innse at grafikken burde vært bedre.
Og hvis du synes grafikken i Jak & Daxter og Ratchet & Clank er generisk, vel... da er det DITT problem. Det er ikke nødvendigvis generisk bare fordi det ikke bruker cell-shading. TWW har ærlig talt en middels dårlig cell-shading teknikk, og det er langt fra så detaljert som det kunne ha vært. Det kan virke som om det er Zelda navnet som blender, og man nekter å innse at grafikken burde vært bedre.
<!--QuoteBegin-LocoLennon
Uansett, enkelte spill kunne jeg godt ha sett i cell-shading. Jeg tror denne teknikke hadde passet ypperlig til point'n'click adventures blant annet, tenk dere Broken Sword 4 i denne grafikkstilen. Zelda derimot, trenger ikke gjøres mer barnslig enn det allerede er, og en cell-shading gjør det mer eller mindre seende ut som et spill beregnet på 8-åringer. Jeg bryr meg egentlig ikke om grafikken i spill så altfor mye, bare at når et spill er såpass bra at jeg bruker tiden på det, så føler jeg at de kan bli enda bedre med god grafikk.
Opprinnelig skrevet av LocoLennon
Forøvig er vel kanskje ICO også generisk 3D grafikk for deg da kanskje?
Forøvig er vel kanskje ICO også generisk 3D grafikk for deg da kanskje?