The Legend Of Zelda: Twilight Princess

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av LocoLennon+18.04.2005, 12.26-->
Høhø, nei Championship Manager og flysimulatorer spiller jeg ikke. Skal jeg spille fotballmanager foretrekker jeg faktisk manager-delen i Sensible World of Soccer.
208162​
[/b]
Kos. :kos:
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@
Og hvis du synes grafikken i Jak & Daxter og Ratchet & Clank er generisk, vel... da er det DITT problem. Det er ikke nødvendigvis generisk bare fordi det ikke bruker cell-shading. TWW har ærlig talt en middels dårlig cell-shading teknikk, og det er langt fra så detaljert som det kunne ha vært. Det kan virke som om det er Zelda navnet som blender, og man nekter å innse at grafikken burde vært bedre.
Da vil jeg gjerne at du påpeker både hva som hever Jak og Ratchet over middelmådigheten og hva som drar Zelda ned. Designet i de to førstnevnte sitter bare ikke helt bra hos meg. Det er såvisst detaljert, men også uinspirert. Wind Waker har karakterer jeg fortsatt husker detaljene på (jada, mye fordi de er såpass enkle - men de har tydelige trekk man husker godt), og man ser faktisk Link reagere tydelig med forskjellige ansiktsuttrykk på ting som skjer. Sjelden har jeg følt at jeg har kontrollert en såpass oppvakt figur som Link i TWW. De sterke fargene og de koselige, barnebok-aktige formene i spillet gjør meg glad mens jeg spiller. Ratchet & Clank 3 kom jeg til... øh... jungelplaneten før jeg ikke gadd mer. Tror det er andre brett, eller noe. Men flammepisken var fet.
<!--QuoteBegin-LocoLennon

Uansett, enkelte spill kunne jeg godt ha sett i cell-shading. Jeg tror denne teknikke hadde passet ypperlig til point'n'click adventures blant annet, tenk dere Broken Sword 4 i denne grafikkstilen. Zelda derimot, trenger ikke gjøres mer barnslig enn det allerede er, og en cell-shading gjør det mer eller mindre seende ut som et spill beregnet på 8-åringer. Jeg bryr meg egentlig ikke om grafikken i spill så altfor mye, bare at når et spill er såpass bra at jeg bruker tiden på det, så føler jeg at de kan bli enda bedre med god grafikk.
"Barnslig"? Når du nevner det ordet sammen med Wind Waker får jeg med en gang en god del assosiasjoner, men vi har hørt alle sammen før og jeg gidder ikke. Om du synes Wind Waker er barnslig får være din sak, men du kan faktisk ikke si at det ikke ligger gode designmessige avgjørelser i bunnen.
Opprinnelig skrevet av LocoLennon
Forøvig er vel kanskje ICO også generisk 3D grafikk for deg da kanskje?
Hallo? Sammenlignet du nettopp ICO med Jak og Ratchet & Clank...? Håper virkelig ikke det. :blunk:

Jak & Daxter og Ratchet & Clank har en verden og et design jeg rett og slett liker veldig godt. Jak II er jeg litt usikker på, men det første Jak og Ratchet 1 og 2 har begge meget gode verdener og planeter som har langt LANGT bedre design en 99,9% av andre titler i samme kategori. WW har selvsagt et brukbart design, men det er en langt dårligere designet verden enn tidligere Zelda spill. Grafisk er spillet ganske middels... men en tidlig cell-shading. Jeg trodde vi snakket om grafikken var god eller ikke, ikke hvorvidt om designet var bra. WW har selvsagt et unikt design, som gjør at det skiller seg ut fra andre, men det synes jeg ærlig talt Jak & Daxter 1 og Ratchet spillene har også.

Men saken er at du snakket om generisk 3D grafikk som om Jak & Daxter og Ratchet & Clank hadde dette, noe det absolutt ikke har.

Jeg synes heller ikke Zelda er barnslig. Det er derfor jeg synes at TWW har et design som retter seg mer mot barn enn tidligere, noe som til en viss grad kan ha negativ virkning når Nintendo allerede sliter med dette "barnslighets" stemplet. Alle satt og skrøt såpass av grafikken i TWW at når jeg fikk spillet selv ble jeg direkte sjokkert... cell-shadingen har kommet lengre enn dette. Det er koselig, pent å se på, behagelig for øyne. Men det er alt. Det er ikke så enormt bra som folk skal ha det til. Det er designet folk legger merke til, ikke at grafikken er teknisk imponerende. Folk må lære seg å skille disse tingene. Og jeg synes ikke designet er bra nok til at jeg vil ha resten av Zelda spillene i samme stil. Derfor foretrekker jeg den "generiske 3D" grafikken du ser så ned på.

Ang. ICO, ja. Fordi jeg trodde du snakket om teknisk grafikk, ikke designmessig.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hadde du orket å komme med noen argumenter...? Eller i det minste skrive litt mer forståelig og ikke blande hele tiden? :(
Og: Hva i helvete har det å si om grafikken ikke er "teknisk imponerende" så lenge den er pen å se på? Der har du på en måte det jeg legger til grunn for min argumentasjonsrekke: Jak og Ratchet er ikke spesielt interessant å se på. Wind Waker er kos å se på. Og at "cel-shading har kommet lenger"... hvem bryr seg? Seriøst, hvem faen bryr seg?

Hvis jeg forstår LocoLennon riktig, mener han at grafikken i Wind Waker ikke var teknisk god, mens grafikken i det nye Zelda er det. Nå er ikke jeg noen ekspert, men så vidt jeg vet bruker de to spillene nøyaktig den samme grafikkmotoren, altså er begge spillene like teknisk gode/dårlige.

Tsk, jeg tillater meg å avslutte diskusjonen her og nå da du av uante grunner ikke klarer å holde deg noenlunde saklig uten å hisse deg opp.

Shigsy: enten det var det jeg mente eller ikke; selv om et spill benytter seg av samme grafikkmotor behøver de ikke være like teknisk gode. Det blir som å si at hvis Vidar Theisen og Steve Vai bruker samme gitar vil de være like gode gitarister.

Jeg vil da si at grafikken i TWW er teknisk imponerende! Veldig god draw-range, herlige animasjoner, flotte lys-effekter, deilige partikler og generelt veldig høyt detaljenivå. Når en i tilleg tar ut alt som heter loading, smekker mange fiender på skjermen samtidig og byr på digre bosser, så gjør det ingenting at poly-counten ikke er den høyeste i verden eller at teksturene ikke er superhi-res.

Opprinnelig skrevet av LocoLennon@19.04.2005, 20.14
Shigsy: enten det var det jeg mente eller ikke; selv om et spill benytter seg av samme grafikkmotor behøver de ikke være like teknisk gode. Det blir som å si at hvis Vidar Theisen og Steve Vai bruker samme gitar vil de være like gode gitarister.
208841​
Tja, jeg er som sagt ingen ekspert, men teoretisk sett er de vel like gode hvis de bruker samme grafikkmotor? Eller? Jeg regner med at de har modifisert motoren litt, men tviler på at det har skjedd så mye. Da er det vel nesten like greit å mekke en ny. Bleh... jeg har ikke peiling. :flau:

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Nei, de sitter med grunnpakka som de muligens ikke klarer å bruke fullt ut. For å fortsette på gitareksempelet så kan jeg gjerne ta fatt i en Fender, men det høres ikke så altfor bra ut uansett.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@19.04.2005, 21.14
Tsk, jeg tillater meg å avslutte diskusjonen her og nå da du av uante grunner ikke klarer å holde deg noenlunde saklig uten å hisse deg opp.
208841​
Også kjent som: "Oida, jeg gikk visst tom for argumenter?" ;)

Bare ønsketenkning fra din side. Jeg kunne diskutert opp og ned, men vi blir ikke enige uansett. Argumenter har du fått nok av allerede, hva slags argumenter vil du ha?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Øh... jeg må bare si at jeg ikke er helt sikker på hva du mener. Synes du Wind Waker er stygt fordi det ikke har specular maps overalt? Eller synes du bare det ser for simpelt ut? Du sier noe som peker i begge retninger.

Hehe, for å gjøre det enkelt kan du glemme alt jeg har sagt om grafikken til nå og bare konsentrere deg om en dette:

jeg er ikke like imponert over grafikken i TWW som mange andre er. Den lever rett og slett ikke opp til hypen.

Men når alt kommer til alt, så er grafikken helt okay (verken mer eller mindre for min del), og det er gameplayet, atmosfæren og musikken som er det mest imponerende ved spillet.

En fyr fra et utenlandsk forum som kan litt spansk, sa at det stod spillet ville være to til tre ganger større enn Ocarina of Time. Aner ikke om dette gjelder lengden på spiller eller rett og slett størrelsen på verdenen, men jeg har uansett min tvil. Men for all del, koselig å se noe nytt.

REDIGERT: Mer oversettelser.

"Zelda will have a style similar to japanese manga."

"Link will start as an adult, but he will grow older bit by bit as time passes"

Hvis det er snakk om størrelsen på verdenen du befinner deg i, så trenger det ikke å bety så mye. Havet i Wind Waker var jo veldig stort...

Jepp, men det var veldig mye vann og veldig lite land. Så egentlig er ikke verdenen i Wind Waker særlig stor. Men uansett, en fyr har nå oversatt alt det viktigste som kom frem i teksten, og i følge ham menes det at spillet varer lenger. Det var snakk om opp til 70 timer. Her er hele oversettelsen:

The writer played with three diferent demos, as said before.

In the first demo, the writer played in Toaru Village, and he says that it looks to be the first zone of the game since the demo were a tutorial of the game. Aonuma's intention with this tutorial is making it fun to play, so the noobs of the series learn the basic controls quickly at the same time that experienced players have fun doing several actions. For example, we'll have to help a pregnant woman to carry some heavy stuff to her house. (Yep. This game is clearly more mature ^^)

The second demo happens in the ranch and it shows a mini-game. We'll have to ride the horse and guide all the cows to the stall in a limited time. The writer says that it is incredibly fun!

The last demo, and the most impresive of all, acording with the writer, was a horse battle scene. In that demo he had to fight a big enemy with armor, riding a boar (armored too) and a group of minions. There are two ways to defeat him: with the sword or with the bow. But we have to bee near enough to hit him (looks like the arrows won't have infinite range anymore) and get close to him, at the same time we dodge the minion's attacks. The writer says it is really intense! He also sayd that the battlefield was huge, what made him to ask Aonume how big the game is going to be. Aonuma said that the game is going to be two or three times bigger than OOT. Maybe even more. And they're trying the game to last 70 hours!

In this demo, there was also a new kind of horse battle: a joust! (Well... more or less. We won't use a spear, but the sword) This joust will be on a stone brigde over a canyon with beautiful looks.

Now to finish, in the last page of the article, they show a square with information of the next Zelda for NDS. Aonuma says that the concept will be quite different from the one in "Four Swords Adventures", though the interaction between characters will be similar. And another important thing: It will have on-line modes with the Wi-Fi of the handheld! He also says that it will use the touch screen and the double screen."

Bedre scans ville vært fint. Anyone?

Uansett... 70 timer? Høres ut som litt i meste laget for min del. Et spill skal ha veldig god variasjon for å kunne være morsomt i så lang tid.

Pah, min erfaring er at lengden på spill ofte er løgn. Om Tales of Symphonia ble det sagt at det tok ca 80 timer å fullføre. Jeg brukte 51, og jeg tok det rimelig med ro. Jeg hørte også om GTA:SA at det ville ta minst 100 timer bare å fullføre hovedhistorien, og jeg har nå spillt dette i 60 timer, lenge etter hoveddelen er fullført, i tillegg til at jeg har brukt mye tid på tull og utforsking.

Opprinnelig skrevet av Shigsy@21.04.2005, 18.19
Jeg opplever det samme som Klaymen. Spill pleier aldri å vare så lenge som utviklerne vil ha det til. Jeg har snoket rundt litt, og fant nå noen scans som er zoomet skikkelig for å få bedre blikk på de nye bildene. Kvaliteten er ikke den aller beste, men de funker.

209586​

Takk for bildene Shigsy.
Nå gleder jeg meg enda mer. ^_^