Opprinnelig skrevet av Agahnim+26.06.2005, 03.53-->
Opprinnelig skrevet av Sudd3nly@24.06.2005, 01.39
<!--QuoteBegin-SirkusMartin
@21.06.2005, 13.05
Jeg er nysgjerrig på en ting - i første innlegg står det at det utspiller seg mellom OoT og TWW. Såvidt jeg har forstått er TWW en "ny" generasjon Link og Zelda. Og Majora's Mask var vel direkte etter OoT. Så hvordan passer dette spillet inn i kronologien? Er det den unge Link fra MM og OoT som slår seg til ro et lite sted unna Hyrule? Eller er det en ny generasjon? For om det er samme Link, så blir det vel litt feil i forhold til Nintendos nye greie med at Link er en "hvemsomhelst" med en skjult skjebne, heller enn en allerede spesiell og utpekt gutt.
Jeg har egentlig ikke sett på Zelda spillene som etterfølgere av sine tidligere "søsken" story-messig. Siden det er snakk om at "Legenden fortsetter" er det vel mer som "Hear and tell" At et annet Zelda spill rett og slett er en annen versjon av fortellinga om Link sitt eventyr hvor han redder Zelda. Det eneste spillet som skiller seg fra denne tankegangen er da WW, hvor det er mange generasjoner etter legenden og den snakkes om som en legende i spillet, og hyrule er som Altantis (Den ligger under havet). Majoras mask er vel også et unntak, i og med at det er etterfølgeren til OoT. Men ellers vil jeg si at alle Zelda spill heller er forskjellige versjoner av legenden, enn etterfølgere hvor det er en generasjon senere eller at det er link som blir dratt ned i samme pulja om og om igjen som stakkars rom-trofejeger Samus Aran, men dette er da min innfallsvinkel på fenomenet Zelda og de evigvarende "etterfølgerne"... måtte de aldri ta slutt ^_^
235865
Det er ikke slik jeg ser det, og hvis jeg husker rett har Miyamato sagt at det er en forskjellig Link i hvert Zelda-spill. De fleste Zelda-spillene er for forskjellige til at det bare kan være vandrehistorier som har forandret seg, eller hva?
Slik jeg ser det blir en helt født nesten hver gang Ganon er på ferde igjen. Denne helten er da, selvfølgelig, Link, og han er etterkommer av helter (les: Linker) som har beseiret Ganon når han har bedrevet faenskap før. Det samme gjelder Zelda, Epona, Impa etc. etc.
Det er selvfølgelig noen unntak, slik som Majora's Mask og Link's Awakening, som er mer direkte oppfølgere av tidligere spill.
236276
[/b]