The Legend Of Zelda: Twilight Princess

Opprinnelig skrevet av nitrooo@16.06.2005, 00.43
Hehe, nei! Det er en fyr fra et annet forum!

Okey, siden denne tråden skal handle om TP så kanskje man skulle diskutere mer om det? God ide?

Det jeg akkurat er mest nysgjerrig det er "hun" Midna. Nintendo har bekreftet at hun er "Evil" men hvorfor i huleste bærer hun "den maska" med Sheika merke?

233523​
Kanskje hun liker Sheika- symbolet.
Kan da umulig være vanskelig å lage en maske med det symbolet...

Hun utgir seg kanskje for å være en Sheika.

Ser du har kopiert infoen fra stakkars "The Kwyjibo" på NF :p
Skam deg!

Hadde jeg skrevet at det er "jeg" som har skrevet dette så, men jeg skrev at det er han som har skrevet det så...

Men det blir fjernet om han vil.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Jeg er nysgjerrig på en ting - i første innlegg står det at det utspiller seg mellom OoT og TWW. Såvidt jeg har forstått er TWW en "ny" generasjon Link og Zelda. Og Majora's Mask var vel direkte etter OoT. Så hvordan passer dette spillet inn i kronologien? Er det den unge Link fra MM og OoT som slår seg til ro et lite sted unna Hyrule? Eller er det en ny generasjon? For om det er samme Link, så blir det vel litt feil i forhold til Nintendos nye greie med at Link er en "hvemsomhelst" med en skjult skjebne, heller enn en allerede spesiell og utpekt gutt.

ps: kronologien er vel et litt vagt begrep, siden generasjonene hopper fram og tilbake og til siden i et kjør.

Opprinnelig skrevet av SirkusMartin@21.06.2005, 13.05
Jeg er nysgjerrig på en ting - i første innlegg står det at det utspiller seg mellom OoT og TWW. Såvidt jeg har forstått er TWW en "ny" generasjon Link og Zelda. Og Majora's Mask var vel direkte etter OoT. Så hvordan passer dette spillet inn i kronologien? Er det den unge Link fra MM og OoT som slår seg til ro et lite sted unna Hyrule? Eller er det en ny generasjon? For om det er samme Link, så blir det vel litt feil i forhold til Nintendos nye greie med at Link er en "hvemsomhelst" med en skjult skjebne, heller enn en allerede spesiell og utpekt gutt.

ps: kronologien er vel et litt vagt begrep, siden generasjonene hopper fram og tilbake og til siden i et kjør.
234988​
Slik jeg har forstått det finner dette spillet sted etter at Ganondorf har fått juling i OOT, men før Hyrule ødelegges i TWW. Føler meg ganske sikker på at det her er snakk om en ny link, ikke den samme som i OOT. OOT og Majoras mask er så vidt jeg vet de eneste Zelda spillet der vi får møte den samme Link to ganger, men også her er sammenhengen mellom de to spillene noe uklar.

Opprinnelig skrevet av SirkusMartin@21.06.2005, 13.05
Jeg har egentlig ikke sett på Zelda spillene som etterfølgere av sine tidligere "søsken" story-messig. Siden det er snakk om at "Legenden fortsetter" er det vel mer som "Hear and tell" At et annet Zelda spill rett og slett er en annen versjon av fortellinga om Link sitt eventyr hvor han redder Zelda. Det eneste spillet som skiller seg fra denne tankegangen er da WW, hvor det er mange generasjoner etter legenden og den snakkes om som en legende i spillet, og hyrule er som Altantis (Den ligger under havet). Majoras mask er vel også et unntak, i og med at det er etterfølgeren til OoT. Men ellers vil jeg si at alle Zelda spill heller er forskjellige versjoner av legenden, enn etterfølgere hvor det er en generasjon senere eller at det er link som blir dratt ned i samme pulja om og om igjen som stakkars rom-trofejeger Samus Aran, men dette er da min innfallsvinkel på fenomenet Zelda og de evigvarende "etterfølgerne"... måtte de aldri ta slutt ^_^

D

Doctor Downs

Gjest
Opprinnelig skrevet av Klaymen@21.06.2005, 18.50
[...], så det blir litt kjedelig å gjenta det samme altfor mange ganger.
235115​
Sant det, men to ganger er ikke akkurat noen rekord for gjentakelser av hendelser i disse spilla.

Jeg satt å så gjennom noen av de trailerne IGN har på lager, og ved kjempen i Forest Tempelet oppdaga jeg noe mystifistisk. Se bildet nedenfor.

Wind Waker fikk kritikk om at det var for lett. Etter det ryktene og trailer/screenshots sier begynnerm an vistnok med 5 hjerter i TP. Dette kombinert med det på bildet over gjør vel ikke at dette spillet virker vanskeligere. Med en egen hurtigknapp for hint om hva som er mest effektift for å ta en kjempe eller lignende. Kanskje de ville bringe tilbake tipsene man fikk fra Fairyen i OoT ellerno, jeg vet ikke. Jeg håper bare at dette kun er et fenomen som er i den spillbare demoen på E3 å ikke noe som vil dukke opp i den ferdige versjonen av spillet. I såfall kunne det vært valgfritt.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Jeg regner med at hintene er like vage som alltid. Jeg mener, i alle typ adventure-spill hvor du må løse noe på en bestemt måte, har rollefiguren din en hang til skotte bort mot den åpenbare løsningen. "Hint"-knappen er kanskje for å understreke "ja, her er det noe du må gjøre." - hintene kan fortsatt være like hjelpsomme som f.eks. Taels i Majora's Mask (What, you haven't figured this out yet?). Zelda er som regel svært behjelpelig med hva du må gjøre, og nesten helt sykt sådan i TWW. Folk hinter deg til hvor du skal og hva som foregår til enhver tid. Selv da jeg satt helt fast med
å finne fyren som spiller på cello bak fossen
, så kjedet jeg meg nok til å preike litt med treet, og fikk all pekepinnen jeg trengte. Fikk litt ekstra hjelp av et par av bladene også. TWW sparket deg i retning framover hele tiden. Tilogmed passordet til sjørøverskuta blir gjentatt en million ganger for at du skal få det med deg. Kanksje fordi det også er myntet på litt yngere barn enn meg. Men nå snakker jeg meg langt bort fra poenget tror jeg: Jeg tror ikke hint-knappen blir noen overdreven greie som forteller deg nøyaktig hva du skal gjøre, bare gir deg en viss pekepinn. Jeg mener, man kan jo ikke gjette seg til alt heller, ihvertfall ikke så sære som noen av bosskampene i Zelda er?

Tror det kan være verdt å nevne at den første E3-demoen av Wind Waker også hadde en hint-knapp, men den ble som kjent fjernet i fullversjonen. Hvis hint-knappen forblir i spillet tror jeg som Martin at den vil gi veldig vage hint, kanskje fungere akkurat som Navi i OoT.

Og tviler forresten på at man begynner med fem hjerter i fullversjonen. Det ville ikke gi helt mening. Husk at denne Zelda-verdenen skal være større enn alle de tidligere verdenene, og da er det vel ikke naturlig at det blir færre heart pices å samle inn?

Opprinnelig skrevet av Agahnim@25.06.2005, 03.56
Det er jo valgfritt om man vil trykke på Z-knappen eller ikke. :svette:
236076​
Det jeg ikke likte med hint-knappen var rett og slett at den var der :p. Hvis jeg ikke bruker den blir det bare unødvendig dilldall på skjermen. Dessuten bruker jeg til å blir frista til slikt hvis jeg "sliter" i mer enn 15minutter med noe. I stede for hint knappen kunne det kanskje være at der var enkelte persjoner som viste hva kjempene ikke tålte osv. Mener å huske at man fikk en del hint fra andre personer i spillet i OoT i allefall, en Goron som sier deg hva dragen hater deg ellerno. Er vel bedre det enn noe så direkte som en hintknapp. Men ja, den blir sikkert fjærnet i fullversjonen.

Opprinnelig skrevet av Shigsy@25.06.2005, 12.55
...Husk at denne Zelda-verdenen skal være større enn alle de tidligere verdenene, og da er det vel ikke naturlig at det blir færre heart pices å samle inn?
236099​
Kanskje de har lagt til enda en rad med hjerter :forelsket:

Uansett. Tror det nye item systemet blir dritkult. Lett tilgang og det at man ikke kan se hvor mange items totalt som går inn der. ^_^

edit:

Opprinnelig skrevet av Sudd3nly+24.06.2005, 01.39-->
<!--QuoteBegin-SirkusMartin
@21.06.2005, 13.05
Jeg har egentlig ikke sett på Zelda spillene som etterfølgere av sine tidligere "søsken" story-messig. Siden det er snakk om at "Legenden fortsetter" er det vel mer som "Hear and tell" At et annet Zelda spill rett og slett er en annen versjon av fortellinga om Link sitt eventyr hvor han redder Zelda. Det eneste spillet som skiller seg fra denne tankegangen er da WW, hvor det er mange generasjoner etter legenden og den snakkes om som en legende i spillet, og hyrule er som Altantis (Den ligger under havet). Majoras mask er vel også et unntak, i og med at det er etterfølgeren til OoT. Men ellers vil jeg si at alle Zelda spill heller er forskjellige versjoner av legenden, enn etterfølgere hvor det er en generasjon senere eller at det er link som blir dratt ned i samme pulja om og om igjen som stakkars rom-trofejeger Samus Aran, men dette er da min innfallsvinkel på fenomenet Zelda og de evigvarende "etterfølgerne"... måtte de aldri ta slutt ^_^
235865​
[/b]
Det er ikke slik jeg ser det, og hvis jeg husker rett har Miyamato sagt at det er en forskjellig Link i hvert Zelda-spill. De fleste Zelda-spillene er for forskjellige til at det bare kan være vandrehistorier som har forandret seg, eller hva?

Slik jeg ser det blir en helt født nesten hver gang Ganon er på ferde igjen. Denne helten er da, selvfølgelig, Link, og han er etterkommer av helter (les: Linker) som har beseiret Ganon når han har bedrevet faenskap før. Det samme gjelder Zelda, Epona, Impa etc. etc.

Det er selvfølgelig noen unntak, slik som Majora's Mask og Link's Awakening, som er mer direkte oppfølgere av tidligere spill.

Såvidt jeg husker, handler det om at Link, etter å ha beseiret Ganon, drar på en liten seiltur. Han blir da strandet på Koholint Island på grunn av en storm. Det er überlenge siden jeg spilte det, så hvis jeg husker feil så er det bare til å si ifra.

Jeg har det liggende her en plass, sammen med sakene jeg drog med meg fra leiligheta. Masse spill osv. Jeg kjøpte DX for mange år siden for 20kr av en som ikke likte det ..og som var brus-tørst

edit:

Opprinnelig skrevet av Agahnim+26.06.2005, 03.53-->
Opprinnelig skrevet av Sudd3nly@24.06.2005, 01.39
<!--QuoteBegin-SirkusMartin
@21.06.2005, 13.05

235865​
Det er ikke slik jeg ser det, og hvis jeg husker rett har Miyamato sagt at det er en forskjellig Link i hvert Zelda-spill. De fleste Zelda-spillene er for forskjellige til at det bare kan være vandrehistorier som har forandret seg, eller hva?

Slik jeg ser det blir en helt født nesten hver gang Ganon er på ferde igjen. Denne helten er da, selvfølgelig, Link, og han er etterkommer av helter (les: Linker) som har beseiret Ganon når han har bedrevet faenskap før. Det samme gjelder Zelda, Epona, Impa etc. etc.

Det er selvfølgelig noen unntak, slik som Majora's Mask og Link's Awakening, som er mer direkte oppfølgere av tidligere spill.
236276​
[/b]
Det er selfølgelig slik det henger sammen, bomma en del på det jeg skrev tidligere. Var trøtt og trangsynt

edit:

Opprinnelig skrevet av Agahnim@26.06.2005, 04.13
Såvidt jeg husker, handler det om at Link, etter å ha beseiret Ganon, drar på en liten seiltur. Han blir da strandet på Koholint Island på grunn av en storm. Det er überlenge siden jeg spilte det, så hvis jeg husker feil så er det bare til å si ifra.
236279​
Det stemmer, man får se en cut-scene hvor Link er ute med en båt i dårlig vær. Så slår lyned ned i båten og alt blir svart (eller hvitt, husker ikke helt). Så fader bildet tilbake og han ligger på ei strand. Så kommer ei jente bort til han. Og ås er spillet i gang
. Jeg har faktisk ikke runna dette spillet enda, tror jeg. Men jeg var vel ikke langt ifra. Må vel ta det fram igjen en dag. Husker det morsome bytte-ting sidequesten. Man finner en klase banan, går til ei ape og bytter den til ei sløyfe. Så finner man en hund som har lyst på ei sløyfe og bytter det mot noe annet osv osv... Nå fikk jeg lyst til å spille det!

Jaa, ser bra ut det der!
Gleder meg som en liten unge på julaften :D
De holder vel fortsatt på med småredigering av bugs og sånt eller?
Håper det blir bra da :tommelopp:
God luck Nintendo.