The Legend Of Zelda: Twilight Princess

Because I can.
Fikk et deku shield en gang og hadde glemt hvordan det så ut.
Så sa den "You found a Deku Shield! Lucky bastard!" så ble jeg skuffa...
Selv om det forige brandt opp.

Dette ble vel litt off-topic nå, kommer snart en moderator og kjølhaler oss, så la oss begynne on-topic.
Bare spillet gir meg Ocarina of Time følelsen, og som noen sa tidligere her, at det finnes byer som man kan velge å gå til osv så vil nok spillet funke fett.

Jeg er egentlig fornøyd om jeg føler at jeg sitter med Ocarina of Time, bare med størrelsen av Wind Waker og like mye fete side-quests som i Majoras Mask. Få inn feelinga fra Link to the Past (tenk første gang du spillte det) så kan det bli en vinner! Vel, en vinner blir det nok uansett, men da blir det sånn man kan offre kroppsdeler for!

Det er vel tilnærmet umulig å få implementert alt det der i ett og samme spill. Da snakker man om noe som gudene får til.. kanskje nettop derfor du håper på at nintendo vil greie det?.. :p

Jepp!
Japanerne har bragt oss SÅÅÅ nærme Shadow Moses (Stealth Camo, exoskeleton, Bipedal piloted robots...) så hvorfor de ikke skulle klare nirvana forstår ikke jeg...

Kanskje det ikke skjer i dette spillet. Men kanskje revolusjonen nintendo har på lur nå snart er at alle spillene er i 2d, en gjenopplevelse av 2d-sjangeren :)

Opprinnelig skrevet av NekOtaku@05.07.2005, 23.14
Jeg er egentlig fornøyd om jeg føler at jeg sitter med Ocarina of Time, bare med størrelsen av Wind Waker og like mye fete side-quests som i Majoras Mask. Få inn feelinga fra Link to the Past (tenk første gang du spillte det) så kan det bli en vinner! Vel, en vinner blir det nok uansett, men da blir det sånn man kan offre kroppsdeler for!
239479​
Du kom deg jo aldri igjennom hele TWW :rulleøyne:

Hvis spillet oppleves slik du har beskrevet det skal jeg spise hatten min.

Thinaran: =D

Nei, jeg spillte ikke gjennom hele wind waker...
Så? Var det det?
Det hadde fortsatt vert kult om man får samme følelse av avstand i Twilight Princess, uansett om jeg runda WW eller ikke... Du er usaklig.

Kilik

Lokal moderator
Zelda-regissør Aonuma innrømmer at Wind Waker ikke var feilfritt...
"At the end of the production we fought against the clock and there were parts that I was forced to approve even though it didn’t feel complete. I apologise that we didn’t fix the triforce hunt at the end of the game. It was slow and dull.

...men han sier...

"During the development of Twilight Princess, I refused to repeat the same mistakes; it means more responsibility for me, but this time we can’t let things to go wrong."

...og Shigsy legger til:

"I have absorbed the criticism we got from The Wind Waker - that the sea was too big and the number of dungeons and caves were too few... The new game will have more dungeons. Many more."

kilde

Mange flere dungeons? Jiihaa! Var det noe jeg ikke likte med WW, så var det lengden på spillet og det faktum at det inneholdt få dungeons. Men siden det blir mange flere dungeons denne gangen, blir jeg også litt nervøs for at kan bli flere middelmådige og/eller uinteressante dungeons som har blitt slengt inn bare for å gjøre spillet lenger. Her har Ocarina of Time et par eksempler, med Lord Jabu-Jabu's Belly og Shadow Temple. Men det er kanskje bare meg som hater de?

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
I OoT var vel Water Temple det vanskeligste, med senking av vann og alt. Men man følte seg liksom litt ensom der, det var ikke akkurat en pletora av fiender. Fire Temple likedan. Goron's Cave var litt mer gøy, mer fiender sammen med hjernetrimmen. Samme i Deku-treet. Jabu Jabu var litt meh. Tempelet uti ørkenen (Spirit Temple?) var også gøyalt og litt vanskelig, men litt få fiender igjen. Shadow Temple var bånn i bøtta, men den hadde en gøyal boss som de tilogmed stjal og dytta inn i TWW. Jeg storkoste meg med Ganons tårn, dog. Forest temple synes jeg også egentlig var veldig bra, men til tider litt ugjennomført og kort. Selv om det var det jeg sleit mest med (det var en stige jeg ikke fant. Hysj).

Så, ja. Jeg liker interaktiviteten i Zelda i at jeg kan hilse på litt flere folk over en bred verden som i TWW, men det blir lett litt kjeisamt når gode 90% av verden er vann, vann, vann og mer vann. Og bare inneholder en nevnbar dungeon (Ganons tårn med Skyggeganon-jakting og sverdkamp med sjef ond himself). Flere dungeons betyr ikke nødvendigvis at spillet blir bra, men hvis de er noen hjerneutfordrende jævler, samtidig med at jeg får leke meg en del med sverdet, blir jeg glad.

Kilik

Lokal moderator
OoT hadde et par dungeons for mye etter min mening. Følte det gikk litt på tomgang mot slutten. Jeg vil heller ha et 30 timers spill hvor jeg storkoser meg hele veien, enn et 60 timers spill som er halvkjedelig i 10 timer.

Jeg synes ikke det var for få dungeons i WW, der var jo mye annet å ta seg til så... som seiling for eksempel