The Witcher 2: The Witchest

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#21
Sjekk folka som kommer til å være møkk lei av heksing innen den 17., og dermed kjøpe Electric Witchaloo på salg om et år.
 

Lodin

Der Waaaah
#22
Nå er det tilogmed annonsert at man kan preloade spillen hos GoG. Det og den amerikanske prisinga gir meg intet valg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#23
Yess indeed, her kan du handle. Preloadinga funker sånn at du laster ned spilldataen nå (litt under ti gig), og så er det en liten ekstrafil (antageligvis programmet som kjører spillet) som ikke er tilgjengelig før søtnemai. Prisen? $45, også kjent som litt i underkant av 250 norske kroner i skrivende stund. Preloader nå for å si det sånn. ^^
 
#25
TW2 er kjøpt og betalt og pre-loada, så da er det bare å vente til den 18. (liten sjanse for at jeg får særlig tid til spilling den 17.) Ikke så fryktelig lenge sia jeg ble ferdig med TW1, og har ikke avinstallert siden den gang nettopp pga TW2.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#26
Her er savefiler fra Heksern 1 siden det har litt å si i 2 ala Mass Effect. Regner med at jeg ikke er den eneste som ikke har sånt lenger.
Har et par, faktisk.



Scoia'tael/Shani her i går'n forøvrig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#28
Jepp jepp, siden jeg er megafag ble jeg ikke ferdig med Hekseren før i kveld (til mitt forsvar sto jeg fast i kapittel 2 og trodde jeg hadde blitt rammet av en bug, noe som heldigvis ikke var tilfelle). Uansett: Gler mæ til Den Heksaste Heksaren i Sju Prestegjeld 2 nå ja, spesielt siden det virker som om de har planlagt plottet i det spillet helt siden de mekka det første.

Ting jeg håper de har fiksa er kampsystemet, først og fremst. Det er dritmye slåssing i The Witcher og det funker aldri spesielt bra i eneren. Mener å huske det var andre måter å spille på også, men jeg køla gjennom hele i sånn skulderperspektiv hvor du må klikke innimellom for å få til komboangrep. Ideen er god nok, men det er fortsatt bare et lite hakk over WoW i interaksjonsdesign. Hvis de har fiksa det så håper jeg også de har fiksa animasjonene siden det var totalt ti stykk i The Witcher som holdt mål på noe vis og alle ble brukt på Geralt. Resten kan være som det er egentlig, jeg rådigger historien og settingen. Low-fantasy hvor det er lite snakk om Den Utvalgte som må redde verden, og du til og med kan justere hovedpersonens holdning til sånt vissvass, og selve historien metaer det opp litt underveis, sånt kan man like.

Jeg likte til og med at siste strekket var rimelig dølt siden det var et passende antiklimaks. Og monologen til han dauingkongen på slutten var ganske fin. Som et lite stikk til Bioware kan jo kanskje CDPR patche inn noe tilsvarende Paragon/Renegade-måler, bare at det er en Fucker/Motherfucker-måler isteden.

PS: Endte opp med totalt 5,5GB med saves.
 

Lodin

Der Waaaah
#29
I kveld er kvelden! Nærmere bestemt klokka 11. Da slippes siste chunk av spillen og man kan starte.
*laste ned med snilers hastighet*
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#30
Joa, de har endra teksten på effakuen i løpet av dagen. Nå er det 7:00 GMT (altså klokka åtte på morran norsk tid) som gjelder. :argh:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#33
Da var spillet installert, og patch er lagt inn. En ting folk klagde på i forkant, var at du ikke kunne stille noe på grafikken. Vel, sånn ser det ut nå:

:yoshi:

Kan også informere at på min nå halvannet år gamle PC kjører herligheten som smør med de innstillingene der. Grafikken... Vel, jeg kan ikke si jeg har sett noe bedre noe sted. Ansiktsanimasjonene gir veldig mahogny-inntrykk, dog. Det er vel det eneste.

Men så har vi årsaken til at jeg skriver dette istedenfor å spille, og det er at det faen ikke går an å slå på invert mouse. At det går an. Vel vel, jeg klarer meg vel inntil de patcher det inn.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#35
Joda, men det er ingen alternativer for invert der heller.

Sånn ellers kan jeg jo komme med noen flere førsteinntrykk, holder bare på med prologen ennå men likkavæl.

Det virker som om det er en annen skuespiller som har stemmen til Geralt, uten at det gjør så mye. Kan også godt hende jeg tar feil da, jeg bare synes stemmen er litt annerledes. Det jeg har lagt mest merke til så langt er at så godt som alt er optimert i forhold til eneren; det går, ifølge config-greia, an å spille med gamepad. Kan godt hende jeg går over til det etter hvert, får se hvordan det blir å ordne inventory da. Slåssinga er veldig annerledes; du sikter etter fiender ved å bruke musa som i eneren, men istedenfor å klikke for å sette igang en automatisk kombo må du slå med musknappene, og blokkere og rulle unna angrep manuelt. Mye mer fiklete og ekstremt mye vanskeligere enn i The Witcher, men også mye mer spennende, ferdighetsbasert og artig. Liker'e. En annen ting jeg liker, er at det later til at det hadde litt å si at jeg importerte en save fra The Witcher; jeg starta med Raven's Armor og sverdene jeg hadde da jeg fullførte eneren. Du starter uansett ikke helt på bar bakke, siden du kan høste noen ingredienser og brygge en del eliksirer allerede fra start.

Så, vel, førsteinntrykket er at (nesten) alt som var kjipt i The Witcher (altså: litt ræva GUI, døll slåssing, kjipe animasjoner) er blitt fiksa uten at de har fjerna noe av det som var bra. Plottet er rimelig konfliktfylt helt fra start, og det har allerede vært noen situasjoner hvor jeg har måttet ta stilling. En ting jeg er litt usikker på er at alt av quests og alt i journalen er skrevet av Dandelion, noe som jo er ganske i tråd med settingen men som fører til at det står minst ei halv side med tekst om en quest hvor du skal finne veien inn i et kloster. Prosaen er ikke helt bra nok til at det rettferdiggjør WALL OF TEXT-inga ennå. Uansett: Alt jeg har å utsette på spillet er småpirk, dette er det mest umiddelbart imponerende, flotteste, mest velproduserte rollespillet jeg noensinne har vært borti. Dette er et sånt spill du viser til folk som lurer på å kjøpe seg gamer-PC, en demonstrasjon av hvorfor PC er for mesterrasen og sånt. :riffa:

Ja, og CDPR har blitt gode på å modellere nakne damer forresten. =D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#36
Kan også gi et lite bilde av hva de innstillingene jeg la ut tidligere gir deg. De gir deg lyseffekter som dette:



Hadoken som dette:


Og suksess som dette:


Den der ildkula Geralt drar på tredje bilde er en Finisher, forøvrig. Stun en fiende (med Aard, f.eks. (du starter med alle Signs)) så kan du dra en sånn instakill. Veldig kjekt når du slåss mot flere fiender.

Ja, og nevnte jeg at det ikke er innlastingstider? Når du starter et nytt spill eller laster inn et lagret spill er det noen få sekunder, ellers er det ingen. Ah. ^^
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#38

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#39
Tenkte faktisk på det, men slo det fra meg. Skal teste nå. ^^

Edit: Funka som snekkern.
 
#40
Kjipt, kan faktisk kjøre på High hvis jeg setter ned oppløsninga til 720p, men hvis jeg skal ha 1080p må er det kun Low som er noe særlig tess.

Tror mitt gamle 9800GTX endelig er utdatert gitt.