The Witcher 2: The Witchest

Kleevah

Livsfarlig amatør
#41

 
#42
Jeg har ikke vært borti Witcher 1, og har blitt så gira på dra igang med Witcher 2 at jeg ikke klarer motivere meg til å spille igjennom 1ern først.. Kan noe gi meg en kort brief på hva greia (storyen) i Witcher 1 var.
 
#43
Jeg hater virkelig at dette spillet kommer ut 2 dager før eksamen, jeg hater det VIRKELIG! Også fordi jeg bare har kommet til kap. 4 i enern, fordi jeg av en eller annen grunn aldri kom forbi The Beast da det kom ut og startet opp igjen nå når Yeti minte meg på at dette spillet var rett rundt hjørnet. Fantastisk prestasjon av meg å ikke klare det den gangen da jeg nå kjørte en Aard etterfulgt av en impale og regelrett one-shotta negern på første forsøk... Skal bli så utrolig deilig å komme hjem på torsdag etter endt eksamen og dø utvendig mens jeg koser meg med hekserens nye eventyr! :D
 

Jante

privileged CIS shitlord
#45
Den eneste Steam-serveren som går an å laste ned fra er Seattle, og det går niggertreigt! Gaben puler meg ~*igjen*~
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#46
Jeg har ikke vært borti Witcher 1, og har blitt så gira på dra igang med Witcher 2 at jeg ikke klarer motivere meg til å spille igjennom 1ern først.. Kan noe gi meg en kort brief på hva greia (storyen) i Witcher 1 var.
Det greieste er vel bare å lese plott-sammendraget på Wikipedia. Ikke at det er kjempebra skrevet, men du får the gist iallfall. Bare husk på at når noen sier "Scoia'Tael" i The Witcher 2 så er det de som omtales som "squirrels" i den teksten der de mener. Kallenavn osv. Verdt å nevne at det også er med flere subplots som ikke nevnes der, og en del figurer som dukker opp i begge spill som er helt utelatt (f.eks. Zoltan Chivay, dvergekompisen til Geralt).
Hva slags maskin kjører du dette på Yeti?
Core i7 med 6GB RAM og Radeon HD 5870 eller noe sånt. Har 1GB minne på skjermkortet, det holder tydeligvis til "Large Texture Memory Size". Kan nevne at jeg ikke får 60fps, spillet ligger stabilt rundt 40-50 (selv i slagscenene i prologen, hvor det gjerne var tredve-førti NPC-er på skjermen samtidig). Ser ikke noe poeng i å skulle ha 60fps så lenge det er et rollespill, da går jeg heller for eyecandy. ^^

PS: Antar du får bedre resultater hvis du har et nyere Nvidia-kort, spillet er Nvidia-brandet.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#47
Ja, for den Nvidia-brandinga pleier å ha noe å si i praksis.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#48
Det greieste er vel bare å lese plott-sammendraget på Wikipedia. Ikke at det er kjempebra skrevet, men du får the gist iallfall. Bare husk på at når noen sier "Scoia'Tael" i The Witcher 2 så er det de som omtales som "squirrels" i den teksten der de mener. Kallenavn osv. Verdt å nevne at det også er med flere subplots som ikke nevnes der, og en del figurer som dukker opp i begge spill som er helt utelatt (f.eks. Zoltan Chivay, dvergekompisen til Geralt).Core i7 med 6GB RAM og Radeon HD 5870 eller noe sånt. Har 1GB minne på skjermkortet, det holder tydeligvis til "Large Texture Memory Size". Kan nevne at jeg ikke får 60fps, spillet ligger stabilt rundt 40-50 (selv i slagscenene i prologen, hvor det gjerne var tredve-førti NPC-er på skjermen samtidig). Ser ikke noe poeng i å skulle ha 60fps så lenge det er et rollespill, da går jeg heller for eyecandy. ^^

PS: Antar du får bedre resultater hvis du har et nyere Nvidia-kort, spillet er Nvidia-brandet.
Jeg lurer siden jeg kjenner noen som såvidt får kjørt det med 20fps på low settings. Jeg sitter på en Intel Quad Core Q9300 2,50ghz, Radeon HD5870, 4gb RAM. Det burde holde i forhold til hva de sier i maskinvarespesifikasjonene, men han jeg kjenner har lignende hardware så jeg er litt usikker. Svømmer ikke i penger om dagen, er litt kjedelig å bruke penger på det hvis jeg må spille på low settings.

Takk for infoen forresten.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#49
Steam received the actual copy of the game very late and did not have time to push it in all content servers, meaning that the ones that have it are pretty stretched at the moment.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#50
Merker at jeg angrer litt mindre på at jeg kjøpte det fra GOG nå, ass.

Sånn ellers er det sikkert noen som tenker at grafikken sikkert blir mye kjipere etter hvert. Kan ikke helt si meg enig der gitt.



Også godt å se at Geralt ikke har mista gløden selv om han begynner å bli gammal.
 
#52
Ulovlig nedlasting? Har sett det på piratbukta. Gog selv.

Anyways, er det bare jeg som frustrerer meg litt over kampsystemet? Jeg spiller på normal og daua dritmasse under prologen.. Er på kapittel en nå og sliter til tider ganske mye. Har hovedsaklig problemer med flere fiender på en gang siden når jeg angriper én av dem blir jeg selv angrepet av en eller flere andre. Er det sånn at Geralt bruker tilfeldige animasjoner når man angriper (det føles veldig sånn) eller er det et system bak dette? Hvis det er tilfeldig er det ganske latterlig lagt opp, for timing virker HELT key og animasjonene bruker veldig forskjellige mengder med tid.. På visse fiender sliter jeg også med å blokkere siden man MÅ ha dem i sikte for at Geralt skal heve sverdet, pluss at jeg ender som regel med å bli angrepet mange nok ganger på rad til at de bryter gjennom. Legg så til at jeg selv ofte angriper en annen fiende enn jeg mente fordi siktet skifter rett før jeg klikker og fuck-up-potensialet er stort nok til å gjøre opplevelsen ekstremt frustrerende. Noen som har tips om hvordan jeg bør spille? Det eneste jeg har hatt suksess med når jeg virkelig står fast er en hel masse kiting av fiendene med spamming av bomber, signs og feller evt. hoppe bort til en fiende når han er alene nok, få inn ett slag, hoppe ut igjen og fortsette kitingen :/

Veldig kjipt om dette skal ødelegge opplevelsen, da jeg virkelig digger alt det andre spillet byr på.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#53
Slåssinga er dritvanskelig på starten, men etter kort tid begynte jeg å skjære av huet på folk with gay abandon som det heter. Et par tips er at retning, bevegelse og avstand har noe å si når du angriper, det er langt fra tilfeldig hvilket angrep Geralt bruker. På starten må du antageligvis kite en del, eller finne andre måter å vippe balansen i din favør på (tips: Si til Aryan at dere skal gjøre opp mann mot mann). Et annet tips er at hvis du har siktet på en kis kan du trykke på Alt for at det skal låse seg på den fyren. Ja, og muligheten til å parere angrep fra alle retninger er en level 3-skill i Witcher Training-skilltreet, jeg låste den opp på slutten av prologen.

Angående GameErector-omtalen så tipper jeg de fikk anmeldereksemplar på mandag og at stakkars Adrian har sittet og nispilt siden da.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#54
det tipper jeg også, og det er jo forsåvidt positivt at han har kommet med anmeldelsen så fort, det tyder jo på at duden likte det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#55
Det tyder på at han hasta gjennom spillet og slurva med omtalen, typisk GameReactor med andre ord. ^^

Legg også merke til at spillet i følge GR er tilgjengelig på Xbox 360 og PS3 i tillegg til PC, at navnet på utvikler er skrevet feil, og flere skrivefeil i selve teksten. Men men.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#56
The Witcher Uno: jeg starta på hard setting fordi jeg trodde kampsystemet var så sinnssykt dypt og bra, men nå virker det veldig som mmo-messig opplegg og jeg lurer på å starte på nytt på normal for å slippe frustrasjon (jeg bare såvidt laget potion for å redde Redhead Sorceress McTits). Yay/nay?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#57
Signs point to yes.
 
#58
Du blir avhengig av alkemi dersom du spiller på Hard, og det er vel der "dybden" ligger. For min valgte jeg Normal, og ærlig talt var det litt for lett til at jeg gadd å kødde så mye med alkemi. Endte opp med haugevis av ubrukte potions og nesten endeløs tilgang til råmaterialer På "Normal" er alkimi bare nyttig, men ikke noe krav. Med unntak av et par steder vil du ikke finne særlig utfordring på Normal.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#59
Jau, avhenger av hvordan du vil spille det. Det er ganske mye slåssing i The Witcher, så hvis du vil bruke mye tid på forberedelser og slåss taktisk og sånt er nok Hard greia. Normal var helt streit så lenge jeg var mest interessert i historien, som Stareye nevner er det bare noen få fajter som er virkelig vanskelige der.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#60
Jeg spiller ihvertfall the witcher 1 på hard for jeg føler at alkymigreia er litt fett å kunne ordentlig. altså, at det har noe å si. Så jeg kommer nok til å gjøre det i toeren også. I rumpa ja, kak.
Men jeg liker å ta meg god tid i sånne spill da, liker å tenke ut strategier og planlegge litt.