[Multi] The Witcher 3: Heks, heksere, heksest

Liker det jeg også. Har akkurat begynt på baron-questene, så er litt på vei. Ryddet akkurat White Orchard for spørsmålstegn, så nå er jeg i hvert fall ferdig med den delen.

Til tider litt uncanny valley med merkelige animasjoner og ekkel kontroll, men alt i alt er det god sort. Det er mange systemer å sette seg inn i, men begynner å få en viss oversikt. Føler jeg har litt smådårlig armor, da. Levelen til utstyret mitt ligger konsekvent flere nivåer under det karakteren min er. Er det slik det skal være, eller må jeg uppe loot-gamet mitt? Jeg er level 7 nå, men mye av utstyret ligger på rundt 3-4.
Det er ikke alltid det handler om hvor høy level det er på gear, slik jeg har opplevd det,men jevnt over er det lurt å ta seg en runde å leite etter gjemte skatter og "oppskrifter". Fant for eksempel et sverd som noen banditter hadde gjemt unna som jeg brukte i mange levler før jeg bytta det ut. Det var forøvrig i klassen "Relic".
Mesteparten av det jeg går rundt i nå har jeg faktisk laget hos smithen. Hender jeg lager noe jeg ikke kan bruke før om en level eller to slik at jeg er klar.
 
Ble nå ferdig med ekstra-oppdraget til Baronen. Det satt et støkk i meg. For det første, jeg har aldri blitt så glad i en konemishandler. Og når jeg kom tilbake til Crows Perch så kjente jeg at jeg ga opp. Når jeg så hva som ventet meg så ble jeg bare deprimert... Jeg følte faktisk at hele historien var over....
 
Sist redigert:
Valgene dine har konsekvenser vettu :hug:
 

demake

Seksuelt godteri
Fy faen, dette spillet. Jeg har ikke blitt sugd inn i et spill...vel, noensinne. Det er så bra at jeg ikke har hjerte til å fast-travle fordi jeg ikke vil misse et sekund. Det er noe annet enn Skyrim, si

Er akkurat ferdig med baron-questene og har gjort unna noe smågreier. Synes vanskeligheten er perfekt, og jeg har ikke ræva full av penger (enda). Har akkurat kommet meg til Novigrad og det var pokker meg magisk stemning da jeg tusla gjennom bymurene. Jeg gikk rundt i en 20-minutters tid og bare kikka. Møtte en spissøret kar som heter Hattori og han skal lage sverd til meg senere en gang. Om resten av spillet er så faens fantastisk som hele den greia med heksene i sumpen så er dette GOTY. Sorry, Bloodboner.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Virker som de har henta inn mye skandinavisk inspirasjon til navn og lokasjoner i Skellige, men spesielt denne humra jeg godt av:
 

Novastrum

Feminist-elitist
Skulle vært Nesoddtangen lighthouse.

Akkurat kommet til Skellige selv, og liker omtrent alt jeg har sett hittil. Historien holder seg fortsatt frisk.

Det eneste jeg hater er det forbanna magiske interact feltet som bestemmer når man skal Loote, og når man skal tenne på et pløyende te-lys. Også looting av tønner som ligger på steder der ingen skulle tru, osv...
Trenger en patch der ass.
 
Sist redigert:

demake

Seksuelt godteri
Å ri hest gjennom skog og kratt er det mest lulzete av alt. Og å holde X og la hesten løpe automatisk er også kjekt når Kakerlakken bare "Vrinsk, jeg bare snur 90 grader på et frimerke og løper inn i dette gjerdet her."
 

demake

Seksuelt godteri
Relatert

 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Neste patchen skal visst fikse sånn at Ignite/Extinguish ikke overkjører Loot mesteparten av tida. \o/

Ble nesten litt lei i helga da jeg spilte circa 20 timer. Grunnen var at jeg gjorde alle de der criminal underworld-questene i Novigrad, som både er relativt lange og gir deg to nye quester inni questen! Og mesteparten av dette går bare på å prate og kanskje drepe noen mennesker innimellom. Men så tok jeg noen Witcher Contracts og er tilbake på 10/10 GOTY igjen. Så, tips. Ikke gjør alle de Novigrad-questene i ett, ta noen pauser med jakting og utforskning innimellom.
 

demake

Seksuelt godteri
Å ri hest gjennom skog og kratt er det mest lulzete av alt. Og å holde X og la hesten løpe automatisk er også kjekt når Kakerlakken bare "Vrinsk, jeg bare snur 90 grader på et frimerke og løper inn i dette gjerdet her."
Stryk siste. Det beste/verste (stryk det som passer) er å ri på Kakerlakk inne i Novigrad. Har de programmert den til å løpe inn i...vel, alt? Om man løper på smale veier med gjerder rundt så har den dritthesten jævla lyst til å løpe inni gjerdet av en eller annen grunn.
Fortsatt GOTY tho.
 
Trollolol var forøvrig en artig karakter, for de som ikke har møtt han så er det han man møter i The Volunteer questet.
 

imported_Dash

Lurking since 2006
Først noen småplukk - musikken blir repetiv i lengden, den mishandla fela går meg på nervene og kampmusikken blir repetiv - lager man et 200+ timers spill Må man ha med masse variert musikk! - Geralt henger seg opp i kvister og gjerder og trær, mang en gang jeg har blitt drept pga dodge rull henger seg opp i et tre. Og av en eller annen grunn får spillet WIFI kortet mitt til å disconnecte fra det trådløse nettverket.

Men.. Fytte fy for et spill. CDProjekt Red har med dette for alltid slått fast at de må regnes som en av de store utviklerne, dette er det fantastiske avkommet etter sexen mellom Skyrim og Zelda.. Faen for et fyrverkeri. The Bloody Baron vs The Crones. Eller stemningen med det dunkende hjertet og de svake hylene rundt ånden fanget i treet. Og hvis du får medfølelse med en stemme som sier den vil redde barn så blir et tettsted ødelagt på mest grusomme måte. Fantastisk spill. 11 av 10.
 

Nabbe

Har fin hatt.
Fullførte dette beistet i går. Benytter sjansen til å gi en advarsel om at en del sideoppdrag vil autofaile om du ikke gjør dem før siste innspurten. Skjedde kun med ett for meg, men det var til gjengjeld et som var surt å ikke få sjansen til å gjøre.

Så, hva synes jeg etter å ha brukt absurd mange timer i hekserenes verden? Tja. Witcher 3 er et ganske ålreit spill.

Det er mye småplukk å ta tak i. Det er i grunn mer enn jeg føler jeg kan gå gjennom uten at dette innlegget får en litt for negativ tone. Men altså, det er småting. Små irritasjonsmomenter som kanskje forsterkes noe av at man gjerne bruker godt over hundre timer i spillets klamme grep.

Mer problematisk er at jeg mot slutten av spille rett og slett var litt ... lei. Startet et quest, fikk beskjed om å ri noen mil for å snakke med en dude, snakket med duden og måtte dermed ri noen mil til for å snakke med en annen dude som ba meg snakke med enda en dude enda noen flere mil unna. Ganske typisk for åpen verden-spill altså. Verdt å nevne at jeg bokstavlig talt ikke har gjort annet enn å spille dette siden release, så at jeg på et eller annet tidspunkt ville bli litt åpen verden-sliten er ikke akkurat et sjokk. Sjokket ligget i at det ikke skjedde tidligere. Var kanskje et par timer unna å fullføre hele dritten da jeg merket at jeg var litt mett på det hele. Beit tenna sammen, brukte fast travel istedenfor å ri og koste meg gjennom avslutningen til tross for alt uansett.

Noe annet som er verdt å nevne er at alt av kamper etterhvert ble ... tja... pisslette. Ikke bare de med fiender jeg var langt over i levels heller. Med to decoctions, en som gir vitality for skade delt ut og en som gir det samme for hver gang du bruker stamina, skjold som gir deg helse for alt det absorberer ... fuck, Geralten min var nær udødelig de siste timene. Med et inventory fullt av potions, oljer, bomber, decoctions og ca. femten forskjellige typer øl følte jeg ikke behov for å bruke annet enn de to jeg nevnte. Siste bossen var en kakegang. Flashback til da jeg svettet hver gang jeg møtte mer enn tre drowners.

Nå vet jeg ikke hvor mange timer jeg har brukt siden klokka i spillet er gææærn, men jeg har brukt mange, mange timer. For å gjøre det enkelt kan jeg si som så at ut av hundre timer med spilletid, så er det snakk om to eller fire av dem hvor jeg ikke har vært totalt oppslukt. Verden de har laget for oss her er virkelig noe for seg selv, og det å ri gjennom en skog som faktisk ser ut som en skog i pissregn og ulende vinn ... vel ... det tok lang tid før det ikke føltes spesielt lenger. Alt føles levd i, ingenting virker som det bare er plassert der for å fylle et hull og hver krik og krok virker som om den har fått sin egen lille dose med looooove. Samtidig er alt fra små sideoppdrag til hovedhistorien temmelig godt skrevet med for det meste godt stemmeskuespill, og avgjørelser jeg ikke trodde ville ha noe si ... vel, fuck, de hadde noe å si. De fleste figurene føles som de har en historie bak seg og en grunn til å være involvert i Geralts fryktelig kompliserte liv (eneste unntaket jeg kommer på i farta er en dude fra de tidligere spilla som det virker som de bare slang inn i spillet bare fordi), og med tanke på hvor personlig og jordnær historien er føles det ikke nødvendigvis tullete å ta seg tid til å hjelpe en gammel bekjent. Vel. Mesteparten av tiden i alle fall. Det er deler av historien hvor det ville virket ganske mongo å stikke på puben for en runde Gwent.

... jeg stakk fortsatt på puben for en runde Gwent.


Kort og godt er dette det beste jeg har spilt på laaaaaaang tid. Legger det fra meg nå, og kommer ikke til å røre det igjen før tilleggspakkene er ute, men heite faen, for et spill. Med nye bættmæn-spill i slutten av juni, MGS i september og shitfuckfaen hva om Fallout 4 mot alle odds blir kastet etter oss i november eller noe ... 2015 ass.

btw spoilers for slutten sånn ca. her

Siden jeg ikke fikk knertet Radovid virker det om om alt virkelig har gått til faen for alle som ikke er mennesker. Er litt grinete over det. Spillet sa så ekstremt tydelig fra den andre gangen quests kunne faile ved å gå videre, så blæh... BLÆH. Ellers så overlevde Ciri og kom tilbake til White Orchard for å møte Geralt. Hun fikk et fancy sverd av han, og så lærte han henne alt han kunne. De witcheret det opp en stund før de skilte lag. Geralt og Yen kom seg unna alt av politikk og intriger for å chille ut på landsbygda i badekaret. Charles Dance ble knertet. Alt i alt en lykkelig slutt.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Virker som de har henta inn mye skandinavisk inspirasjon til navn og lokasjoner i Skellige
Så et par til i løpet av gårsdagen: Kjerag, Lofoten og Larvik.

Savner Drammen, Sarpsborg og Løten - ellers godkjent norgesreklame.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Denne sommeren blir så full av promp når jeg får anskaffet meg denne spillen. Alt som skrives i denne tråden er jo runking.
 

demake

Seksuelt godteri
Finnes det virkelig noen som gidder å spille gwent? :psyduck: