[Multi] The Witcher 3: Heks, heksere, heksest

#81
Tenker vi er sånn likt i progressen. Det må være første gang jeg har sett noe sånt (The Crones). Stemmen, utseende, alt i grunn. Håper virkelig de byr på like god kvalitet etter Baronen.
 

Lodin

Der Waaaah
#82
Heads up, det er en ny bug med siste patch som gjør at man ikke får XP for å fullføre quester som er anbefalt seks eller mer levels høyere enn deg. Så ikke gjør de.
 
#83
Sånn for baronquestet sin del så anbefaler jeg alle å høre på historien hans, selv om man legger seg på du er et rasshøl-linja (som jeg gjorde).

Ellers har Witcher 3 den feteste musikken. Denne er dessverre ikke med i osten.
 
Sist redigert:

demake

Seksuelt godteri
#84
Hekseren ja, dette var tingene sine. Masse Geralt i baris, og det er helt ok lønn for monsterdrepingen.
Har en million items jeg ikke veit hva jeg skal gjøre med, men men, så sånn er det.
Kampen mot Griffen var store greier.
 

Lodin

Der Waaaah
#85
Ikke plukk opp over hundre planter. Som nevnt er Geralt nå homeopat og han kan stort sett mekke drikkene sine om du allerede har mekka dem og har sprit. Om du har riktig sprit mekker han nye om du mediterer. Nei jeg skjønner ikke logikken
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#86
@Nabbe gjorde meg oppmerksom på at man kan trykke hoppeknappen rett før man lander fra et hopp/fall for rulle på bakken uten å ta skade. Med tanke på at Geralt mister halve livet sitt når han skubber kneet skulle jeg gjerne visst dette mye tidligere.

En annen potensielt nyttig snarvei er at når du slåss kan du rullere mellom Signs med d-pad høyre/venstre mens du holder nede blokkeknappen. Og husk at du kan meditere direkte fra L1-menyen!
 
Sist redigert:

demake

Seksuelt godteri
#87
Ikke plukk opp over hundre planter. Som nevnt er Geralt nå homeopat og han kan stort sett mekke drikkene sine om du allerede har mekka dem og har sprit. Om du har riktig sprit mekker han nye om du mediterer. Nei jeg skjønner ikke logikken
Hæh? Trenger man ikke ingrediensene likevel?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#88
:eng: Jo, for å mekke den første. For å få en refill av stæsjet du har mekka, mediter mens du har heimert på lerka. Kjekt fordi du slipper å ramle rundt og leke Carl von Linné hele tida.

Ellers da, min favorittaktikk når det er kamp er å stikke folka med sverdene mine mens jeg langer innpå fire-fem ulvelevre og noen skanker rått kjøtt jeg har skåret av levende kadavre.
 

demake

Seksuelt godteri
#89
Jeg trudde du måtte fortsette å samle for hver enkelt, selv etter den første. Hva faen er da vitsen med alt ugraset over alt? Well well, da skal jeg jeg selge unna all weeden i morgen og bare få mad cash.
 

demake

Seksuelt godteri
#90
Hvilken diagnose trur dere Geralt har? Han går rundt i skogen og snakker med dramatisk stemme til seg selv. Når den indre monologen blir en ytre monolog, si.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#92
Han tilbringer mesteparten av tiden sin alene på monsterjakt. Tror man blir litt skrullete av det etterhvert.

Ikke selg all dritten din btw. Det er en haug med potions, bomber og oljer som blir tilgjengelig senere, og du vet aldri hva du kommer til å ha behov for. Kjedelig å få tilgang til en ny potion og så måtte gå på jakt etter en spesifikk plante fordi du har solgt alt. Alkemi- og craftinggreier veier ikke stort uansett og er for det meste ikke verdt en dritt. Plenty av annet skrot du kan selge unna istedet.
 
#94
Skaff deg ny sal etter Baronoppdraget, så kan du bære en god del mer. Har et par tusen lokale gærninger fra å selge både ordinære og spesielle sverd og rustninger som jeg finner hele tia. Beste måten å tjene penger på så langt er å sjekke alle spørsmålstegn på kartet, drepedrape monsterene, få tak i fancy stash og selge det.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#95
Hadde et lite håp i starten om at jeg ikke ville ende opp med gull ut av rasshølet her, men det var kanskje litt blåøyd? Mistenker at det er vanskelig å finne en balanse på sånt. Er ikke helt sikker på nøyaktig når det skjedde, men på et tidspunkt så sluttet penger å være et problem, og i går da jeg ga meg for kvelden hadde jeg 7000 gull. Jeg bare kjøper alt nå. Uten å tenke meg om.

Mens jeg "sutrer" så føler jeg for å gnøhe litt over hvor lett det er å bli overlevla. Tok ikke lang tid før jeg var godt over anbefalt for alt av hovedoppdrag og de fleste sideoppdrag, og det var ikke akkurat som om jeg gikk inn for det. Skjønner at det gjerne blir slik i denne typen spill, men jeg merker jeg savner at det å f.eks. møte et stort beist faktisk var litt "oh shit" og ikke bare "okay, la meg drapsdrepe den og komme meg videre". Selv beist nærmere eller litt over min level blitt litt sånn. Eksempelvis måtte jeg ta en arch griffin fire levels over meg i går. Det tok under to minutter og jeg tok ikke imot et eneste treff selv. Behovet for å forberede seg, bruke riktige potions og oljer ... det er liksom ikke helt der lenger. Altså. Jeg bruker nesten ikke vitality potions lenger, for mellom den decoction-saken som gir deg vitality for skade du deler ut og oppgradert quen som healer deg hver gang det absorberer skade er det ikke behov. Trenger jeg å heale? La meg bare la den kyklopen slå meg et par ganger. Done.

Så ja, jeg savner litt følelsen av at alt kunne fucke meg opp, at fem ulver rett og slett kunne fucke meg skikkelig opp. Når hvert kampscenario faktisk føltes som en greie, og ikke noe som må gjøres for å komme seg videre.

MEN. Ikke misforstå. Jeg koser meg fortsatt. Synes fortsatt det er gøy å ri eller seile rundt og finne nye steder, synes fortsatt det er verdt å gjøre sideoppdrag fordi de fleste av dem faktisk har noe for seg og jeg synes fortsatt at kampene til tider er ganske artige. Det hele er ufattelig bra skrevet og verden man får utforske er på et helt annet nivå enn det meste annet. Andre har allerede nevnt den blodige baronen, og jeg slenger meg på skamrosen av hele det settet med oppdrag, og tilføyer at jeg synes det jevnt over holder seg på det nivået videre. Er såvidt jeg har forstått sånn ca. halvveis i hovedhistorien, så ... jeg har noen timer til foran meg.

Lenge siden jeg har vært så totalt oppslukt av et spill (Trials teller ikke). Årets spill til nå.

... ikke at det sier stort, men jeg mener det altså, dette er ganske bra saker.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#96
Skjønner at det gjerne blir slik i denne typen spill, men jeg merker jeg savner at det å f.eks. møte et stort beist faktisk var litt "oh shit" og ikke bare "okay, la meg drapsdrepe den og komme meg videre".
Spill Dark Souls/Bloodborne förr fan.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#97
Nei.
 
#99
Lenge siden jeg har skrevet på Spillegal nå, så vil bare skyte inn at jeg liker dette spillet veldig godt.
Jeg har ingen problemer med at jeg har for mye penger enda, men jeg denger plutselig alt av fiender mye lettere. Det er lenge siden jeg har dødd, for å si det sånn. Plutselig begynte jeg å tåle mye mer.
Synes spillet er fantastisk pent og detaljert. Til og med små drittquests er interessante.
Har også kommet over utrolig få bugs, i hvert fall som er noe å snakke om.
Det eneste jeg hater er at det på noen steder er plassert stearinlys oppå kister. "Men faen da, jeg skulle ikke tenne på lyset, jeg skulle loote!". Synes også hesten kan være litt awkward til tider.
Uansett, jeg digger spillet.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Liker det jeg også. Har akkurat begynt på baron-questene, så er litt på vei. Ryddet akkurat White Orchard for spørsmålstegn, så nå er jeg i hvert fall ferdig med den delen.

Til tider litt uncanny valley med merkelige animasjoner og ekkel kontroll, men alt i alt er det god sort. Det er mange systemer å sette seg inn i, men begynner å få en viss oversikt. Føler jeg har litt smådårlig armor, da. Levelen til utstyret mitt ligger konsekvent flere nivåer under det karakteren min er. Er det slik det skal være, eller må jeg uppe loot-gamet mitt? Jeg er level 7 nå, men mye av utstyret ligger på rundt 3-4.