[Multi] Thi4f [PC, PS3, PS4, X360, Xbone]

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#23
Dei har bytt ut skodespelaren som har stemma til Garrett, no vert det 2/10.

Nei seriøst eg gler meg stort. Voner det blir godsaker.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#25
Det har ikkje gått ein månad enno.
 
#26
Det ser jo ut så langt som de fersker hva som er appellen med Thief.

Kunsthåndtverket på Garrett er litt smågenerisk, men selve gotikken har de spikra, ser det ut som.

Tror dette blir fint, jeg. Skjønner at de kutter den gamle logoen også, selv om jeg fortsatt mener den er omtrent umulig å forbedre.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#27
Ja, sakner den gamle logoen. I alle høve: Overflateting som utsjånad, logo, stemmeskodespelarar osb. er ikkje så farleg om sjølve kjerna er god.
 
#28
Nei, jeg må si at jeg gleder meg altså. Det er ikke ofte det skjer, det er vel stort sett bare Thief nå om dagen som får sommerfuglene til å røre seg, men jeg er spent.

I mellomtiden kan vi jo kose oss med Thief 3-traileren ... den er jo noe for seg, en slags påminnelse om at riktig logo (vel, noenlunde) ikke er alt her i verden.

Fram til 0:33 går det såå fint ... og så!

 

Lodin

Der Waaaah
#29
Det mest deprimerende her i gården er visheten om de garantert har droppa den fysiske kroppen til Garret i dette. Tydligvis like vanskelig å mekke som speil og kroppsdeler som blir skutt av i våre dager. :sukk:
Men det blir å eie.
 

Lodin

Der Waaaah
#30
RPS har preview ute og yaaay!
When he isn’t wielding a weapon or examining loot, the hands interact with the environment, gripping corners as he leans, brushing against walls and tables as he passes. It’s an effective spatial tool and helps make his body, which physically exists rather than being a floating camera, an active part of the environment.
Tipper dette blir dritbra selvom visse ting er gnurra til.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#32
[neckbeard] Å nei, det blir ikke nøyaktig det samme som Thief 1 var!111 [/neckbeard]
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#33
Heh. Nei, men altså, han der har ikke spilt Deadly Shadows med andre ord, det hadde også hub hvor det var null stress men fokus på å snike rundt og ninjae til seg stæsj du fant gjennom hint du plukka opp underveis. Så lenge han ikke spilte noen oppdrag blir det vrient å si noe om hvordan selve spillet blir. Og, vel, Garrett var tilnærmet usårbar ninja i Deadly Shadows-endgame også (klatrehansker!). Greia da var at fiendene etter hvert ble faktisk, genuint usårbare også, så det veide opp. Litt sært at slåssinga tydeligvis er simplere, meninga er jo at man har driti på draget hvis man slåss i det hele tatt. Men men, får se når det kommer.

PS: Det var highlight på ting i Deadly Shadows også, du kunne til og med skru det av. Highlight på ting du kan plukke opp har det vel alltid vært.
 

Lodin

Der Waaaah
#34
Ganske sikker på at utviklerne har sagt man kan skru av sånt her også.
Er skeptisk aventende til dette, men det var jeg til Thief 3 og så sånn er det.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#35
Deadly Shadows eide, og på PC kunne man jo modde det til helvete og tilbake igjen så det var all good.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#36
Passer i denne tråden? Passer i denne tråden.

The Dark Mod er da en mod til Doom 3 som nylig ble gitt ut som frittstående prosjekt; takket være at Carmack er såpass gem at han gir ut kildekoden sin, er det fullt mulig og lovlig i disse moderne tider. Hvis noen lurer, så er dette Doom 3 modda til å føles som Thief/Thief 2 (og altså ikke Deadly Shadows, som var litt... smoothere?), og det gjør en ganske bra jobb. Strukturen er sånn at du legger inn modden, og så finner du oppdrag å laste ned og spille gjennom; det følger ikke med noen enspillerdel sånn sett. Inkludert i pakka på ~2GB er et treningsoppdrag (som var ganske hyggelig og hadde en del hemmeligheter for PROGAMERE), og et jeg ikke har testa ennå som ble valgt fram som et oppdrag med superkvalitet på den av communityet. Så: Thief-opplevelse av den gamle skolen, med temmelig snasen grafikk og bra stemning? Høres ut som noe verdt å sjekke ut. Det gjorde det tydeligvis for ganske mange, så den offisielle sida lå nede før i dag så jeg bare trakk ned en torrent. Ser ut som om sida er oppe igjen nå, men verdt å tenke på hvis nedlastinga går smått.

Edit: Bare så det er klart, du trenger ikke å eie Doom 3 for å spille nyeste versjon av The Dark Mod, bare last ned og kjør i vei. Linux-versjon er også inkludert.
 

Lodin

Der Waaaah
#37
Tenkte å skrive om det der sjæl og det kan anbefales om du liker de to første Tyvene. Desverre har jeg en bug som gjør at ting blinker når jeg ser rett på en lyskilde og jeg gidder ikke fikse det. Om 4 suger balle skal jeg sette meg inn i TDM på trass.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#38
Thief 4 gjør artige ting med DualShock 4 på PS4-utgaven:

Thief (...) uses the touch pad to activate the player's weapons menu. Where the menu appears as a wheel on other platforms, on PS4 it takes the form of a rectangle -- one with the same proportions as the DS4 touch pad, as a matter of fact. Different arrows and potions are mapped to specific spots on the rectangular menu, and those points map directly to the corresponding place on the touch pad. You can swipe your finger across the pad to settle on the weapon you want, but the developers also claim that once you get a feel for the controls through muscle memory you'll also be able to simply tap the pad and instantly bring up the item you want.
Men det kuleste:
Light and shadow play a major role in Thief, of course. Garrett is a creature of the night who sneaks around under cover of darkness, and stepping into the light usually amounts to a quick death for him. Garrett's current state of well-being is denoted on-screen by a gemstone icon linked to his health meter; the stone shines when Garrett stands in the light and grows dim in shadow. With the PS4 version of the game, the controller's light bar doubles up to serve the same function. When Garrett is safely hidden in the dark, the bar glows with its usual muted tones. Step into the open, however, and the light bar comes alive, shining with pure white intensity.

It's a surprisingly effective feature. While the DS4's light bar doesn't usually emit enough light to be distracting, its white setting is intense enough that it cast shadows in the demo room. There's no need to pay attention to the screen icon, because the room becomes flooded with illumination when you step into torchlight. It's a nice metatextual touch, and it's more or less guaranteed to work because Thief demands to be played in a dark room. It's one of the few games whose gloomy color palette makes sense, and because you need to play it in a low-illumination environment, the DS4 light bar works nicely.
 

Lodin

Der Waaaah
#40
Trøkk Q for å fjerne QTEs fra spillen.
“We’re not implementing them. To begin with, there were very few instances of QTEs in the game; in fact there was only one in that whole hour-long E3 demo. However, given the strong reactions it evoked in the press and the community, it was an easy decision to do away with them entirely. So we’re not doing it. No quick time.”
Kanskje en ny måte å lage oppfølgere i høyt elskede serier? Implementer en masse rass ingen med vett vil ha og fjern det så for fansens skyld.