[Multi] Thi4f [PC, PS3, PS4, X360, Xbone]

Lodin

Der Waaaah
#41
Enda litt mer lovende nytt. Begynner å vagt få trua på at dette kan bli fett.


there's the difficulty settings which are moddable too: starting with a base level of easy, medium or hard, you will be able to disable things like the use of takedowns, autosaves, and aiming reticles. However there is a crazy set of presets to make an Ultimate Thief mod; you'll fail a mission if you are detected or kill/knockout an enemy; non-critical upgrades are disabled, and if you are killed during a mission, you will have to restart the game!
 
#42
Nye Thief er "a shambling, mediocre mess" og definitivt noe du ikke bør spille, i følge Kotaku.
We often use the word "release" to talk about new games. I've never been fond of the term, but in this case it feels fitting: Thief has been released. Thoroughly mediocre though the finished product may be, it is perhaps a relief that after years in creative purgatory, it has finally been set free. May its better ideas go on to fuel other, better games.

For now, though: Thief is a woeful disappointment, a bowl of stealth gruel best pushed aside in favor of tastier fare. Let it sit, let it grow cold, and let it be rinsed away.
http://kotaku.com/thief-the-kotaku-review-1529393950?

PC Gamer gir det 79/100, som i spilljournalistikkens verden er så godt som terningkast 0. Ser ut som vi med god samvittighet kan la dette ligge på vent til det havner i tilbudsbøtta på Steam.
http://www.pcgamer.com/review/thief-pc-review
 
#43
Synd, trist, leit. Men ikke akkurat overraskende etter alle disse ryktene. Vet det ikke har mye for seg å synse om hvor skylden ligger, men Eidos Montreal viste at de har relativt god peiling på sniking med Human Revolution så velger å hytte neven mot en forestilt mann i dress som ikke klarte å holde fingrene av fatet.


:argh:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#45
6/10 hos Eurogamer, 7/10 hos Edge. Eurogamer levner ikke spillet mye ære, men Edge peker på noe jeg mener å ha lest før og som heldigvis viste seg å være riktig:
Thankfully, Eidos Montreal has made Thief highly customisable. Disable Focus and the game reveals itself to be worthy of the series’ name, but go further and play on the hardest difficulty, which makes civilian knockouts a failstate, and Thief becomes a moreish, slow-burning exercise in expertly delivered tension. [...] It feels just how Thief should. [...] Nevertheless, it’s still difficult to shake the feeling that, for all his dexterity, Garrett has stumbled in his attempt to gain access to a new generation.
Focus (altså, den greia som lyser opp alt som kan stæles, klatres på, avsløre deg osv.) kan slås av, og det har jeg aldri lurt noe på om jeg skulle gjøre. Det er sabla teit at det MÅ være med en sånn dilleting for at kidza skal orke å spille det, men sånn er det nå. Ble mer nedfor da jeg leste at det bare er en enkelt vei gjennom hvert brett, det er virkelig ikke sånn Thief skal være. Men men, man får nå se og jeg er glad for at jeg bare betalte 200 spenn for preorderen min.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#46
Hadde sett frem til å få en unnskyldning for å bruke PS4en igjen, men ut i fra anmeldelsene å dømme, så er dette en haug med bæsj. Spørs om det blir å vente til prisfall.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#48
Surprise twist! RPS' John Walker wotter og thinker og sier at:
While there’s going to be controversy, I’m arguing that it’s better than good. Thief, Eidos Montreal’s reviving of Looking Glass’s insurmountable series, is a superb game. It’s a tangible relief to write that.
Mystisk nok skriver han at brettene ikke er helt lineære, selv om han også påpeker at de er mindre åpne enn før. Hmm. Største skuffelsen her, er at historien visstnok ikke er - eh - det helt store:
Let’s get the worst of it out of the way: the story is incomprehensible shit.
Øh, så dårlig, altså? Sikker?
Utter, utter bilge, horribly written, and a massively wasted opportunity to do something new or interesting with Garrett’s world.
Okay, okay. Greit. Dette svir litt, for Thief er en av ytterst få spillserier jeg spiller for å få med meg historien i tillegg til resten (det andre unntaket er så klart det alltid like gripende dramaet i Super Mario Bros-spillene). Andre greier som ingen har giddet å nevne i omtaler er at du ikke lenger kan hoppe når du vil, men isteden har du sånn kontekst-sensitiv spacebar ala Assassin's Creed og det suger jo. Men! Til tross for alt det der er det visstnok et tut og et halvt sier Walker, så da får jeg nesten tru på'n.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#49
Så den 50min lange WTF is ... fra TotalBiscuit igår, og annet rnn semi-linjære brett (annenhvert brett/ mission egentlig) så virka det som han likte det. Solgte meg litt iallefall. Snakka om litt for få valgnuligheter og at det utelukkende er et snikespill (gjør meg ingenting!), men pc-porten eide visst og all brukertilpassninga var visst orgasmeverdig

Nå skal det sies at TB som regel treffer bra for meg personlig når han anbefaler ting

Ikke storyspoilers i den videoen, forresten.
 

Lodin

Der Waaaah
#50
Balle. Her er jeg borte fra nettet i tre dager også går alt til helvete. Får ta å se den greia til totaltkjeksen.
 
#51
Thief: The Dark Project er fremdeles den dag i dag blant de mest overbevisende spillmytoser og -atmosfærer noensinne klistret til optiske medier. Med tanke på hvor overbevisende landskapsmaleriene er i Thief 4, er det ganske oppsiktsvekkende at Eidos Montreal etter sigende har klart å kløne til univers og historiefortelling i den grad at John Walker mener hele skiten er ... skit.

Det er egentlig det største ankepunktet for min del. Har ventet på dette spillet nå i snart 10 år, så det sier seg nesten selv at jeg skal ha, men om det virkelig er sånn at EM ikke har klart å gjøre noe mer med formen enn å redusere bevegelsesfriheten, er det ... det er pussig. Jeg så for meg at en helt opplagt retning å ta designet ville være AssCreed uten alle de teite bitene + videreutvikle/utdype/bygge mer på foregående mytos og spillmekanikker.

Men men. Ingen kan ta fra oss Thief, Thief II og Thief 3, så for min del velger jeg å ta Thief 4 som en bonus. Eneste spm er: plattform? Har en middels spill-PC, x360 og ps3. Ikke sikker på om dette høres ut som spillet som selger meg PS4 likevel ...

Edit: Her er en artikkel om Thief: The Dark Project fra venna våres i Edge.
 

Lodin

Der Waaaah
#52
Tar vel å forhåndsbestiller det siden folk virker veldig fornøyd med bankjobben man får med som DLC. Må fortsatt runne Deus Ex HR, Strider og Shadowrun kommer på torsdag så det blir vel å spille i neste uke.
Folka på SA virker stort sett enige med kisen fra RPS (selvom de aldri ville innrømma det). Det er alt i alt ganske ålreit, men irriterende momenter som Asscreed-kontroll og ræva setting trekker ned langt under tidligere spill sitt nivå. Jeg kan sikkert leve med det siden jeg tilogmed satte pris på Deus Ex Invisible Wars etter hvert. :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#54
Orka ikke den mongo trådtittelen lenger så jeg endra den til noe like mongo bare på en annen måte. Og hei dette er ikke Strålegubbe Legender-tråden, men jeg har Wii U-utgaven og det er fornøyelig nok, men... æh, det klikker ikke helt for meg. Det ryktes dog at i andre utgaver er de jævla berøringsskjerm-dritsekvensene borte, så det er jo definitivt et pluss.

Ontopic: Thief.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#55
Ontopic, ja: Som med Cock, så har dette i lang tid blitt planlagt som Det Ofisiele Helg Spillen for uke 9 (TM), så det var kjedelig å lese at det er en medioker affære. Like fullt, så er det så lenge siden jeg har spilt noe med en viss substans, så jeg tror jeg kommer til å plukke det opp uansett. Jeg leser at det tar ca. 10 timer å spille gjennom, og det passer meg egentlig helt fint.

Er det bosser i spillet, forresten? Håper for all del at de ikke, i ekte Eidos-ånd, har out-sourcet bossene til et eller annet jallastudio som i DE:HR.
 

Lodin

Der Waaaah
#56
Ifølge Wohn Jalker er det to bosser og de er rimlig ræva, men man kan stealthe dem. Funker sikkert som bossene i DXHR etter at det ble pussa på.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#57
Eheh. Fikk Steam-key fra SimplyCDKeys.com nå, inklusive Bank Heist, i tide til å prelåvvde til i morra. Klager ikke.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#60
Ikke hør på Nilo, bare slå av alt som heter interaction prompts, loot glint osv. Spiller på Master med nonlethal, special arrows only og no reticule pluss at jeg slo av alt det dillet jeg nevnte over, da er det ganske likt gode gamle Thief. Med ett unntak som var møkk irriterende: Når du skal røske opp et vindu, eller kamuflere en innlastingspause åle deg gjennom et trangt smug, må du trykke på E gjentatte ganger (eller den knappen du har satt opp til "Interact"). Det står ikke noe sted. Så hvis du er stuck så bør du hamre på E, akkurat som i den virkelige verden.

Har bare spilt et stykke gjennom prologen ennå, men han som spiller nye-Garrett er ikke så veldig langt unna gamle-Garrett. Det var med ei dustekjerring i starten, men jeg tror hun tok repern etter andre del av prologen så det er lov å håpe at jeg slipper å høre mer om hvor kult det er å drepe folk og hvor jævla fett det er å ha The Claw i baklomma. Ellers så ser det skikkelig jesus ut og spillet går fortsatt ut på å stæla så jeg er fornøyd enn så lenge. Merker dog at jeg trenger nytt skjermkort. :penga: