[Multi] Thi4f [PC, PS3, PS4, X360, Xbone]

Lodin

Der Waaaah
#61
Er det bare jeg som husker at hu berta prøvde å bøffe no fra Garret helt på slutten av 3 og han grabba håndleddet hennes akkurat som da Garret var kid og ble busta i introen til 1? Tror tanken var at man skulle være henne i en evt. oppfølger, men nå har de tatt denne prompete ruta istedet.
Har forøvrig ikke starta ennå. Fortsatt litt igjen av Deus Ex osv.
 
#62
For de som har Thiaf og har spilt Dishonored: Hvor lineært er Thifirev sammenlignet med sistnevnte når det kommer til å fullføre oppdrag?
 
#63
Ikke hør på Nilo, bare slå av alt som heter interaction prompts, loot glint osv. Spiller på Master med nonlethal, special arrows only og no reticule pluss at jeg slo av alt det dillet jeg nevnte over, da er det ganske likt gode gamle Thief. Med ett unntak som var møkk irriterende: Når du skal røske opp et vindu, eller kamuflere en innlastingspause åle deg gjennom et trangt smug, må du trykke på E gjentatte ganger (eller den knappen du har satt opp til "Interact"). Det står ikke noe sted. Så hvis du er stuck så bør du hamre på E, akkurat som i den virkelige verden.

Har bare spilt et stykke gjennom prologen ennå, men han som spiller nye-Garrett er ikke så veldig langt unna gamle-Garrett. Det var med ei dustekjerring i starten, men jeg tror hun tok repern etter andre del av prologen så det er lov å håpe at jeg slipper å høre mer om hvor kult det er å drepe folk og hvor jævla fett det er å ha The Claw i baklomma. Ellers så ser det skikkelig jesus ut og spillet går fortsatt ut på å stæla så jeg er fornøyd enn så lenge. Merker dog at jeg trenger nytt skjermkort. :penga:
Vel siden du har bare spilt litt skal jeg ikke spoile noe, men historien er rææææva og jævla ræva lvl design. Altså Theif spill med dålige lvls blir aldri noe bra. Men kos deg du.. ikke hør på meg. Din jævla sellout!
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#64
Har spilt gjennom prologen og første kapittel, og det er... greit? Litt pregløst. Som Dishonored, bare kjedeligere og mer lineært. Det er ikke nødvendigvis direkte dårlig, bare skikkelig terningkast 3.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#65
Han som snekret sammen lyddesignet i dette spillet må ha vært både full og høy. Det høres ut som folk er omtrent helt opp i ræva di, men så er de ikke noen på mils avstand. Det kan virke som det er bug som gjør at dialoger blir trigget på steder der de ikke skal bli det. Det er også mange eksempler på folk som prater over hverandre, så det ender bare opp i en stor dialog-graut.

...og så er det teksten som ikke er syncet med dialogen, da. Sukk.
 
#66
Men likevel er det "greit"? Terningkast? Ville ikke gitt denne spillen bæsjen til Martin engang..... folk som lager slike spill og selger dee burde bli bannet fra å lage spill i fremtiden.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#67
Som ren tidtrøyte, så er det helt greit for min del. Det ser jevnt over bra ut og kontrollene er bra. Jeg er ikke allergisk mot lineære og kompakte spillopplevelser, heller.
 
#69
Jeg og en kompis spilte det, glad for at jeg ikke kjøpte det. Hvorfor, fordi han hypa det opp som faen, derfor...
 

Lodin

Der Waaaah
#70
Vel jeg hadde ekstremt lave forventninger og... syns det er helt greit. Det er såklart masse feil som at bretta stort sett er lineære og den nye kontrollen ganske shitty. Det har bugs ut av arslet, men forløpig har jeg ikke blitt ramma av mer enn dårlig lydmix og ragdoll som får lik og avsvimte folk til å sprette veggimellom. Storyen engasjerer ikke så mye og jeg liker ikke den nye modellen til Garret. Han er for ung og ser ut som Fuck You-Dante. Den nye stemmen hans er i det minste ikke helt krise.
Til tross for alt det syns jeg snikinga og stjelinga sitter passe bra og det er det viktigste. Starten er ganske kjip, men når hubben åpna seg og jeg fikk masse småoppdrag fra Basso ble ting fett. Liker å luske gatelangs å finne ut åssen jeg skal komme meg inn i bygninger og så leite etter det jeg skal stjæle.
Så får vi se hva jeg syns når jeg er ferdig med de å starter på resten av storyen.

E: Og endelig har Bonerne en liten seier å skryte av siden spillet etter sigende kjører bedre der enn på PS4. Lul.
 
#72
OK, da er jeg godt i gang, og det er på tide med en kjapp statusoppdatering.

I korte trekk er jeg kjempefornøyd. Ikke så mye fordi det ikke er nok av rom for forbedringer, men rett og slett fordi det er masse å fryde seg over i tillegg. Til tross for at man har kuttet vekk litt av det mest eksentriske (og spennende) i mytosen er The City fortsatt et fantastisk stemningsfullt sted å være. Som enhver god myte formes Thief på nytt i hver gjenfortelling, men forblir gjenkjennelig til tross for variasjonene. Denne gangen er Byen et lugubert sted hvor vi er litt tilbake til den viktorianske perioden som var mer påfallende i Thief II, Garrett er blekere, og humoren litt mer gjemt bort i mørk-fantasyske gudsjammerligheter.

Ikke alle endringene er nødvendigvis til det bedre, men det viktigste er at dette fortsatt er et sted hvor man lusker rundt i skyggene med en umiskjennelig følelse av at alt er på vei lukt til helvete, med andre ord akkurat som før. Som før er det også slik at man blir rotet inn i ting Garrett egentlig ikke har videre lyst til å rotes inn i, så får vi se hvor historien ender opp etter hvert.

Det er masse stæsj å stjæle rundt om, ikke alt er like spennende, og det er en del dører som av ymse årsaker ikke kan åpnes og rom som ikke leder noen vei, men detaljrikdommen bidrar med variasjon og farger opplevelsen av at man smyger seg over takene mens man rasker til seg litt her og litt der. Jeg savner mer frihet til å velge rute selv, men foreløpig er det likevel tilfredsstillende i det hele tatt at man kan bevege seg både på bakkeplan og over diverse bjelker og rep i lufta.

Dessuten er lyddesignen, om ikke akkurat fullt på høyde med Eric Brosius' geniale originalspor, så i hvert fall aldeles glimrende sett i isolasjon, og helt tydelig dypt inspirert av den samme lydgrauten som setter hjertet i spinn hver gang jeg fyrer opp The Dark Project eller Deadly Shadows. Det som ikke er like bra er stedsorienteringen i lyder fra mennesker rundt deg -- i tidligere spill kunne du danne deg et godt bilde av hva som foregikk hvor via lyden, men denne gangen er det vanskelig -- det virker ikke som det er noen simulering av lydpropagering her overhodet.

Jeg spiller selvsagt på den vanskeligste vanskelighetsgraden med mesteparten av de fancy hjelpemidlene og GUI skrudd av, og da kan det bli ganske vanskelig. Vaktene får med seg det meste, så mange av manøvrene må gjennomføres på eksakt riktig tidspunkt for å unngå bråk og oppnå det forjettede "Ghost"-merket når oppdraget er over. Dermed kan det bli en del prøving og feiling og lasteskjermer, men på min 2012-Macbook er lasteskjermene forholdsvis radig overstått (ca. 6-7 sekunder), så frustrasjonen har foreløpig uteblitt.

Så det er litt om førsteinntrykket av spillet -- i korte trekk er jeg helfrelst Thief-fan, og min foreløpige dom over Thi4f er at det er et ordentlig Thief-spill, og at det meste av det som er av skuffelser er ting jeg kan leve med. Det er ikke en gang en skikkelig reboot--det meste av det som trekker ned trakk ned i Deadly Shadows, og historiemessig er det mange henspill til at dette rett og slett er "ti år seinere" og dermed mer eller mindre kanon.