Tomb Raider: Legend

#23
Det ser fryktelig pent ut da. X360 versonen. Det var et fryktelig bra spill på psx. Spesielt 2ern.
[/b]
Ha ha, du sa Toern!

Synes Lara ser helt feil ut i dette spillet jeg...Hu er ikke samma trekantapuppedama lenger som hu var i enern og ikke samma jeg-er-digg-og-har-store-lepper-og-lang-flette dama som hu er i de nyere spilla.

Men jeg har hørt at gameplayet skal være mye bedre...Det skal visst være slik at man baserer seg på skills for å finne veien mer en å knekke gåta og spille inn nok ganger den ene ruta som er løsninga for å komme videre.
Også håper jeg på samma kreepy følelsen som man fikk som tenåring når man var dritredd for zombie-statue-flesh-and-muscles-kentaurene så man måtte gjemme seg på et høyt platå eller uti vannet og bare komme opp en gang iblandt for å skyte et par skudd og bruke femten small medpack og bruke en halvtime på hver av dem...*o' gru* :(


Og hvis muligheten for å krype inn i en airduct og stagnere mot veggen så Lara sier "ngh", "ngh", "ngh", blir det nok mange glade spilletimer på nerdene der ute :sikle: -you horny bastards, you- (dette trikset er forresten plukket opp fra tegneserien Kaffe Kafka)
 
#24
Tomb Raider var bra helt til og med 3ern. 4 var saa full av bugs og daarlige puzzles at jeg ga den opp. 5ern var vel kanskje en liten oppgang, men giddet ikke aa spille mere etter en stund. OG ikke snakk om Angel of Darkness!! ARG!.

Elsket 1ern, 2ern var grei nok og 3ern synes jeg var bra.
Med ny utvikler saa ser jeg igrunn litt frem til dette, men har ikke for store forhaapniger akkurat.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#25
1UP har lagt ut en preview av spillet, basert på en demo av det første området.

Opprinnelig skrevet av Jeremy Parish
Not only is Legend the first time Tomb Raider has felt fresh in the better part of a decade, it also gives Ubi's Prince a run for his money.
:eek:
 
#27
Har prøvd fullversjonen og kan bekrefte at spillet kontrollmessig er det beste i serien (selvsagt også grafikkmessig). Dette er et spill jeg kommer til å kjøpe, førsteinntrykket er positivt. Nå er det bare å vente på X360 versjonen.
 
#28
Selv har jeg alltid vært en fan av TR-serien. Faktisk en så stor fan at jeg kjøpte Angel Of Darkness på launchen og runda det ganske så kjapt. Dette spillet har jeg egentlig sett frem til en stund, mye på grunn av at Crystal Dynamics er utvikleren (altså karene som ga oss Soul Reaver). Lasta akkurat ned traileren på 360 og sitter igjen med et knakende godt inntrykk av spillet. Spillet så ikke bare bra ut til å være et Tomb Raider-spill, det så knakende bra ut helt på egenhånd. Stilig, eksotisk leveldesign, fet akrobatikk og gode action-sekvenser. Eneste minuset er at Lara er alt for føkkings hawt. Må nok ta flere dopauser om jeg har tenkt å holde konsentrasjonen oppe.

Gleder meg.
 
#29
Rune sa følgende i sin omtale: «Tomb Raider: Legend» slår en strek over de mer eller mindre mislykkede forløperne, og makter å modernisere og friske opp hele konseptet. Samtidig som det beholder alle elementene som vi i utgangspunktet forelsket oss i.

10 timer er kort, men det skal være 10 gode timer.
 
#30
Tomb Raider 2 syns jeg var ganske gøy, etter det har serien vært dritt imo. Dette får derimot så gode anmeldelser at det ser ut som jeg må teste demoen. Håper det kan nå opp mot gamle TR-høyder.
 
#31
Er jeg sær hvis jeg syns PS2-versjonen ser bedre ut enn X360-versjonen? Lara ser jo ut som plastikk på '360-en ...
 
#32
Spilte nettopp i gjennom demoen, og det virker veldig lovende! Kontrollene er helt forandret, men de funker faktisk veldig bra! Hun kan forøvrig ikke ha trent så mye spenst de siste åra :p
 
D

Deleted member 91

Gjest
#33
Demoen er ute på Marketplace nå. Skal gi feedback så fort den er ferdig.
 
#34
Har vel brukt rundt to timer sammen med Lara Croft i dag og jeg sitter igjen med en blandet følelse.
Det er nok det beste Tomb Raider spillet på åresvis sånn rent kontrollmessig og ikke minst grafikkmessig.

Men det føles ikke ut som Tomb Raider. Et eller annet mangler.. Mulig det er pga jeg ikke har spillet det på mange år. Men jeg fikk bare ikke feelingen av det. Til tross for kattedyr som fiender, ruiner og den slags omgivelser.

Men det virket greit nok. Men klart milesvis bedre enn det forrige spillet som var helt på bærtur.
Må nesten spille mer før jeg kan vurdere det helt og holdent. Det var ihvertfall bra nok til at jeg gidder å ta opp kontrollen og prøve det igjen.
 
#35
IGN anmelder spillet til Xbox 360

8.5 Presentation
Slick James Bond-style iconography, clean interfaces and quick menus. Overall, an impressive presentation.

8.0 Graphics
Highly improved, sleek, and more believable character model; several beautiful levels, competent special effects, and great cutscenes.

8.0 Sound
The dynamic music is good. Not top 10 FM radio, but workable. The smartly edited and well-written dialog is skillfully delivered.

8.0 Gameplay
A well-rounded adventure game replete with working controls, smooth animations, competent combat, and great balance.

8.0 Lasting Appeal
A nine- to 12-hour single-player offline game, but you can replay any level as a time trial, and a bucketload of collectibles (gold, silver, bronze) will keep completists happy for several hours more.

8.2
Impressive
 
D

Doctor Downs

Gjest
#36
IGN har anmeldt Tomb Raider: Legend og virker veldig positive til det. Med tanke på hvilke dybder serien har snust på de siste åra ("I feel stronger") må jeg si jeg er imponert. Selskaper som bytter ut utviklerteam er ikke noe de fleste av oss har gode erfaringer med (Rare?), men Eidos ser ut som de hadde godt av noen nye friske hjerner.

Mange Xbox 360-eiere har sikkert allerede prøvd demoen som nå ligger ute på Xbox Live Marketplace, og fått en smakebit på seriens "nye" retning. Personlig synes jeg det var en veldig forfriskende forbedring av et eldre konsept, og det gleder meg at det fortsatt er så mye livskraft igjen i konseptet.

IGN-anmeldelse, Playstation 2-versjonen
IGN-anmeldelse, Xbox-versjonen
IGN-anmeldelse, Xbox 360-versjonen

En Gamecube-utgave av spillet er venta til høsten, mens de øvrige kan ventes i butikkene allerede imorgen.

Vil gjerne høre inntrykk, meninger, forhåpninger and stuff, så åpne hjertet ditt til Spillegal. La oss høre hva du har å si.
 
#37
Skal definitivt ha dette spillet! alltid likt tomb raider, jeg er sikkert ikke den eneste som har gode minner fra den serien. angel of darkness var nedtur :( . Paris er ikke akkurat Lara's sted å henge. Men derimot gamle ruiner,det er bra! gleder meg,skal kjøpe det på PC.
 
#39
Skal definitivt ha dette spillet! alltid likt tomb raider, jeg er sikkert ikke den eneste som har gode minner fra den serien. angel of darkness var nedtur :( . Paris er ikke akkurat Lara's sted å henge. Men derimot gamle ruiner,det er bra! gleder meg,skal kjøpe det på PC.
[/b]
<_<

Angel of Darkness var et utrolig bra spill.
Storkoste meg gjennom det.
Om du lærer deg kontrollen og ignorer den dårlige kritikken kan du få utrolig mye ut av dette spillet :kul:

Men, men..hadde kjøpt Legends uten å nøle. Men de som har prøvd det sier det kun er 6-8 timer langt =/
Og det er jo litt i det tynneste laget.
 
#40
Da har jeg lekt meg et par timer med demoen, og er sulten på mer. Lara begynner midt i ingenmannsland som i enern og toern, og stemningen er som sakset fra nevnte forgjengere. Arkitekturen i spillet er realistisk, spennende og behagelig å hvile øyne på. Ruinene man besøker er faktisk "vakre". Kontrollsystemet er supert. Se for dere Prince Of Persia, bare litt mer intuitivt på noen områder, og litt slakkere på andre. Det fungerer iallefall veldig godt. Og man har alltid følelsen av at man har full kontroll over hva man gjør. Delene i spillet hvor man må skyte fiender, fungerer også glimrende. Spillet benytter seg av et auto-aim system som lett lar oss bytte mål. Det gjør man ved å lirke litt i den høyre sticka. Trykker man inn Y-knappen samtidig som man har pistolene ute, kan man ofte skyte ned steinras og annet som vil skade fiendene. Dette, sammen med muligheten til å både hoppe og rulle til sidene, gjør skytedelen veldig dynamisk og levende. Man kan også plukke opp våpen fra fiender. Disse mister man igjen så snart de er tomme for skudd. Så man vil aldri gå bærende på ørten våpen man sjelden bruker, som i de foregående spillene.
Helt i slutten av demoen, kommer man til et rom hvor man må løse et puzzle. Dette er kreativt og sånn passe komplisert til at man føler seg veldig tilfreds når man klarer det.
Grafikken var overraskende god. Man ser at det er en port fra current-gen. Men teksturene har fått en veldig stor overhaling. Polygonantallet er også tilsynelatende mye høyere. Lara selv er veldig pen. På 360-versjonen har huden hennes en helt annen grad av kompleksitet. Man kan faktisk se striper på huden hvor det har runnet vann eller svette. Dette høyner virkelig inntrykket av at hun faktisk er ute i villmarken.

Gleder meg noe kollosalt til spillet slippes.

Edit:
Glemte å nevne at musikken er knall. De har ikke med de kule "finne-ny-item"-jinglesene fra de første spilla, men bakgrunnsthemet er storslagent og stemningsfullt. Kult.