Da har jeg lekt meg et par timer med demoen, og er sulten på mer. Lara begynner midt i ingenmannsland som i enern og toern, og stemningen er som sakset fra nevnte forgjengere. Arkitekturen i spillet er realistisk, spennende og behagelig å hvile øyne på. Ruinene man besøker er faktisk "vakre". Kontrollsystemet er supert. Se for dere Prince Of Persia, bare litt mer intuitivt på noen områder, og litt slakkere på andre. Det fungerer iallefall veldig godt. Og man har alltid følelsen av at man har full kontroll over hva man gjør. Delene i spillet hvor man må skyte fiender, fungerer også glimrende. Spillet benytter seg av et auto-aim system som lett lar oss bytte mål. Det gjør man ved å lirke litt i den høyre sticka. Trykker man inn Y-knappen samtidig som man har pistolene ute, kan man ofte skyte ned steinras og annet som vil skade fiendene. Dette, sammen med muligheten til å både hoppe og rulle til sidene, gjør skytedelen veldig dynamisk og levende. Man kan også plukke opp våpen fra fiender. Disse mister man igjen så snart de er tomme for skudd. Så man vil aldri gå bærende på ørten våpen man sjelden bruker, som i de foregående spillene.
Helt i slutten av demoen, kommer man til et rom hvor man må løse et puzzle. Dette er kreativt og sånn passe komplisert til at man føler seg veldig tilfreds når man klarer det.
Grafikken var overraskende god. Man ser at det er en port fra current-gen. Men teksturene har fått en veldig stor overhaling. Polygonantallet er også tilsynelatende mye høyere. Lara selv er veldig pen. På 360-versjonen har huden hennes en helt annen grad av kompleksitet. Man kan faktisk se striper på huden hvor det har runnet vann eller svette. Dette høyner virkelig inntrykket av at hun faktisk er ute i villmarken.
Gleder meg noe kollosalt til spillet slippes.
Edit:
Glemte å nevne at musikken er knall. De har ikke med de kule "finne-ny-item"-jinglesene fra de første spilla, men bakgrunnsthemet er storslagent og stemningsfullt. Kult.