Tråden hvor de som gidder diskuterer #gamergate i ro og mak

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Followed by SJWs, don't get rights.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Vær så snill å vær oppmerksom på anførselstegnene. Human rights activists og Tumblr-activister er ikke det samme!

demake skrev:
These are people who, on a regular basis, call for violence and genocide against “oppressors”, whether it’s white people, heterosexual people, thin people, or just anyone who even slightly disagrees with them.
...oooooog her trur jeg vi slutter å lese. Jeg mener, hva i faen?
Nemlig! "Hva i faen" er riktig reaksjon. Du er ikke en av de gærningene som det snakkes om, dette er EKSTREMISTER. De eksisterer dessverre, men jeg prøver ikke å lempe noen her sammen med dem!


Et greit eksempel er dette:
En hvit, priviligert mann og en svart mann fra en dårlig oppvekst er begge i retten, skyldige i den samme kriminelle handlingen.

"Social Justice" sier at den svarte mannen skal forfordeles grunnet rase og bakgrunn.
Justice, ekte rettferdighet som rettsstaten er basert på, sier at begge skal ha samme behandling.
Realiteten er at den hvite forfordeles. Det er ikke bra og noe ekte rettighetsforkjempere har en grunn til å kjempe for.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vær så snill å ta inn over deg at når du slenger ut sånne rablerier som det der så er ikke "jo, dette virker fornuftig" en reaksjon mange kommer til å ha.

Når du skriver din egen, oppriktige mening, uten å ty til "her, ta en link jeg fant på 8chan" eller den aller mest blåbrune liksomretorikken, så er det ikke så vanskelig å se hvorfor dette engasjerer. Kanskje det er en ide å tenke over hvilke stemmer du velger ut til å tale for deg?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Det virker ikke fornuftig fordi disse beskrivelsene og eksemplene er så over the top at jeg godt skjønner at dere antar det er trolling. Når jeg skal ha et kjapp underbyggende artikkel orker jeg virkelig ikke bakgrunnssjekke hver skribent fordi du ikke klarer å separere ide og person.


Mer da: Hvem som skremmer kvinner vekk fra spillindustrien? Det er ikke spillindustrien.



Fun fact, det er flere kvinnelige spillskapere på dette bildet enn i all spilljournalistikk:



Alle er ansatt i Ubisoft.
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Men men.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.
 

demake

Seksuelt godteri
Når jeg skal ha et kjapp underbyggende artikkel orker jeg virkelig ikke bakgrunnssjekke hver skribent fordi du ikke klarer å separere ide og person.
Dette er på grensen til signaturverdig.

Når jeg vil komme med argumenter så bare googler jeg noe, tar den første og verste artikkelen doskribleriet, skummer overskriften (og kanskje ingressen om den har noe?) og poster den, så kan det være opp til den som leser å tråle en veggtekst av brun reaksjonær dritt for å finne et poeng som jeg trrrrroor er (eller ikke er) der inne et sted.

Jeg undrer meg på hvor jævlig chill arbeidet mitt hadde vært om jeg kunne gjøre det samme.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Den la jeg egentlig opp til. :/

Sjekket ut andre ting Joshua Goldberg hadde skrevet og det går hovedsaklig i at han har en hard-on for ytringsfrihet og liker å angripe hyklere. Spesielt blant "Human Rights"-folk. Fascist-artikkelen handler jo om et konkret eksempel på hva som skjer med de som har "feil" meninger.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Beklager til alle som blir trigget når tråden bumpes, men jeg kom over denne samtalen som jeg syntes var veldig god.

Ikke GG-relatert, samtidig som det egentlig er det, her er Patton Oswalt som snakker med en Slate-journalist om politisk korrekthet og clickbait-journalisme: http://www.salon.com/2015/03/11/salons_patton_oswalt_peace_summit/

Jeg heller åpenbart mot Oswalt sin side, men setter pris på at Daley så grundig forklarer sitt perspektiv. Tomler opp all around. :)
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Dette var en fin respons til Anita sin tale nylig, og jeg tror reflekterer mye av frustrasjonen mange føler.

 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Påminnelse om at dette er dramaet som fortsetter å gi. Chris Mancil (Director of Digital Communications, leading Player Engagement at Electronic Arts) oppdaget på den harde måten hvordan autoblock-boten til freeBSDgirl funker, og skrev en greie om det: How #Gamergate Journalist Milo Cost me 2500 Followers

I had heard about these Twitter Auto-Blockers before, and thought the use of these tools to be extremely sad.
One – because there are no proper harassment protection tools on Twitter, which Polygon’s Ben Kuchera has ingeniously identified the solutions for in this great piece. Which makes these tactics thinkable.
"Great piece" var tydeligvis ikke positivt nok ordlagt:



Skinn videre, gærne diamant.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Dette var en fin analyse/teori om GG i sin helhet. Etterlyser mer slikt hvor man ser på hvorfor reaksjonene er så sterke og de underliggende drivkreftene.


tldr: Krigerne som sloss mot sensuren på 80/90-tallet rir igjen, med en kondisjonert polarisering som hverken er nødvendig eller hjelpsom i dagens problemstillinger.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Litt urelatert kanskje? Men relartert til De Uendelige Søyler som er en greie for tiden.

En av backerne har punget ut rundt 3000,- for å få denne visa på en gravstein:

https://twitter.com/icequeenerika/status/582161950202863616?lang=en-gb


Tåpelig vits, men støtende og oppfordrer til drap av transer? Vet ikke. Internett blei ihvertfall fornøyd da de fant noe nytt å 'gate over og TotalBiscuit blir bl.a beskyldt for å oppfordre til transedrap etter å ha forsvart inkluderingen av visa, så da får vi se.
 

Lodin

Der Waaaah
Nei jeg ser heller ikke hva som er så ille. Det er en av verdens eldste vitser og den er ikke særlig godt fortalt. Om noe gjør den narr av homofobe. Hvis sluttpoenget var at kisen istedet pælma partneren utfor klippa hadde det vært avskylig, men dette er bare uskyldig og plumpt.
Bare beviser nok en gang at det er visse Waluigier som er ute etter å skape drama uansett. Og skuffende å se at Jim Sterling støtta dritten. Uansett ser det ikke ut til at Obsidian har tenkt å gjøre noe med det.
 
Sist redigert:
Gr-grusomt. T-t-tragisk.

 

Lodin

Der Waaaah
Hvorfor har ikke disse spilla en kirkegård hvor du må betale for å fjerne daue folk fra partyet ditt? Evt. kan du bare la dem ligge i en grøft, men da vet alle NPCer at du gjorde det og folk vil ikke joine deg.
The real RPG starts now!