Tråden hvor de som gidder diskuterer #gamergate i ro og mak

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Forfatteren av visa hører fra seg.




https://forums.obsidian.net/topic/74461-controversial-limerick-discussion/page-25#entry1631723

Jeg synes begge sider overreagerer her, og at Obsidian burde få lov til å fjerne/endre slikt hvis de føler for det. Jeg mener visa er langt fra støtende men kan gå med på at det tar opp temaer som noen spillere ikke ønsker å fundere over når de bare vil kose seg med en spill - samtidig som det er vanskelig å forstå hvorfor visa skulle være mer støtende enn barnedrap, rasisme, og voldtekt - temaer som alle er helt sentrale i storyen til Pillars i motsetning til problemstillinga i visa som aldri blir tatt opp i spillet ellers.

Men, men.

Bare en mening, jeg har.

Skal tenke mer, på det.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
>the transmisogyny is gone
>they believe this.


No, that's not how this works. from now on, whenever the game is brought up, the game will forever have an asterisk by it, that this game was edited, that the developers pandered to controversy. screenshots of the original poem will prop up. this is what the game is now notable for. the only noteworthy things about this game are that it was kickstartered and that there was a controversy about a backer joke.

you silly person, you didn't remove the joke, you highlighted it for everyone to read forever, and tied it to yourself as part of the controversy. you might not realize it now but you will eventually. Embrace it, it's yours.

Congratulations.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hva i aller innerste svarte faen skulle vi gjort uten folk som bruker tida si på å nøre opp under smålig dramapiss og poster løgn om spill de aldri har spilt for å terpe enda en gang på en sneversynt og for lengst tapt agenda. Takknemlighetsgjelden vi står i til dem er like stor som den betydningen de vil ha for ettertiden. Bare min mening da. Regner ikke med noen føler seg truffet av dette iallfall.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Backer Content

It's come to our attention that a piece of backer-created content has made it into Pillars of Eternity that was not vetted. Once it was brought to our attention, it followed the same vetting process as all of our other content. Prior to release, we worked with many of our backers to iterate on content they asked to be put into the game that didn't strike the right tone.

In the case of this specific content, we checked with the backer who wrote it and asked them about changing it. We respect our backers greatly, and felt it was our duty to include them in the process. They gave us new content which we have used to replace what is in the game. To be clear, we followed the process we would have followed had this content been vetted prior to the release of the product.

We appreciate the faith you have all given us into making Pillars of Eternity the great game that it has become, and we appreciate the strength of conviction all of you bring to every conversation we have together.

Sincerely,

Feargus Urquhart, CEO Obsidian Entertainment, Inc.
Min faens utheving, grinunger. Og bare sånn at dere skal slippe: Nei, jeg har ikke plutselig pådratt meg en hodeskade og gidder dermed ikke å legge mer vekt på grinekoret på *chan eller hvor i faen dette kommer fra. Kutt grininga nå plz, dette er så jævlig bortkasta tid at jeg blir provosert.

Edit: Og bare sånn at det blir klart en gang til, da: Meninga med denne tråden er at det skal kunne gå an å diskutere spill i andre tråder uten at det blir avsporing pga. grining om SJW-er og jammen tenk på etikken i eninga. Det er ikke akkurat sånn at det er kolossalt mye aktivitet uansett, så ta de fantastisk interessante konspirasjonsteoriene og hvor rasende du blir av at et spillselskap hører på kundene sine i denne tråden PLZZZZZ.
 
Sist redigert:

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Ro og mak, yeti! Ro og mak. Det var da derfor jeg delte den poasten hans, for å vise at her gikk jo ting egentlig som de burde og at det nesten impliseres at visa datt igjennom en prosess som egentlig skulle fanget den opp før release. Jeg synes dog det var en interessant hendelse i dagens dramakultur.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jada. Det er bare det at "gidde å sjekke hva en sak faktisk går ut på istedenfor bare å reposte dritt" tydeligvis står på lista over ting det ikke er lov for gamergjørnere å gjøre, så derfor er det noen som må få det inn med teskje.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Helt tilfeldig var det akkurat den ene der som ble endra etter at det helt tilfeldigvis hadde vært Twitter-drama?
  • Den ble ikke nevnt i patch-loggen
  • Fans fant ut den var borte, en dev dukker opp og sier "ro hestene, backer update kommer"
  • Updaten sier "it has come to our attention that a piece of backer-created content [....] was not vetted"
  • Skjuler endringa
  • Skjuler grunnen til endringa
  • Frikjenner seg selv fra ansvar
  • Dytter ansvaret over på backeren
  • "We appreciate the faith"
  • "Sincerely"
Nei. Obsidian er ikke mye oppriktig her.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Stemmer. Tenk å skrive "sincerely" i en backer update, som om DET plutselig er lov. Skyt hele bunten.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Haha, det der ass. Jeg har bare fulgt #GGinDC, og der er det bare masse folk som koser seg. Spent på hvor mange som dukker opp.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Nedtelling til noen sier dette er "hehe de kødder jo bare da ikke det samme som da gamergate sendte EKTE bombe trussler :)" og jeg tisser på meg.

 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Herregud internett er på saken.


Men ja der kom polti' og alle blei evakuert pga brannøvelse/alarm. "Fire drill" er uttrykket som blir brukt men det er bare politi på stedet.
 
Sist redigert:

Jante

privileged CIS shitlord
Hva har Bitcoin-spekulanter, Uber-fans, Julien Blancs menighet og Gamergate til felles?

De okkuperer alle ulike plasser i et ideologisk rom hvis manifestasjoner er mange, men med et felles fundament. De er teknologisk kompetente, utsmykker seg med progressiv terminologi, og er uttalt sekulære. Med tankegods fra Herrnstein og Murrays The Bell Curve og Ayn Rands Atlas Shrugged, og et uttrykksapparat som domineres av populærkulturelle referanser, vil de storme de digitale barrikadene for å ødelegge feministenes autoritative sannhetsmonopol. De er den neste generasjonen konservative.
https://zealuu.wordpress.com/2015/0...gate-mot-den-neste-generasjonen-konservative/