Uncharted 2: Among Thieves

Uncharted 2 er det teknisk peneste spillet til dags dato, punktum.

At fargebruken er ekstremt god er heller ikke noe man kan ta for gitt i disse gråbrune spilldager. Noe spillet selv harselerer med ved å tilby et next-gen render/filter som får spillet til å se ut som den sørpete bestemora til Gears of war. Områdene er varierte, enda en ting som mangler i omtrent alle nyere spill (og film). Spill som infamous, prinsen av pop, assassins creed og forsåvidt også bioshock har en lei tendens til å kjøre hele spillet i samme løype. Dvs. samme jævla kjedelige palett og teksturbruk gjennom hele spillet.

Den samme tendensen ser man i nyere filmer - en skitten trend som begynte da Matrix-kjerringene fant ut at det var kult å dra GREENfilter over scener for å vise når Neo var inni en datamaskin.

Fargebruk er et sinnsykt oversett element i nyere spill. Det virker som om spillskapere er redde for å bruke farger som ikke er jord, betong eller blod i frykt for at litt mer intelligent og variert fargebruk vil skremme unna fjortisene.

Det virker også som om det er en ekstremt utbredt vrangforestilling om at "Fargefilter no.## = stemningsskapende".
Jeg gidder ikke værra med på noe "punktum", men er ganske enig i det du sier.

Men; Siden spillene har blitt så drittfulle av content så må man jo skjære ned ett eller annet sted for å få tingene ferdige på de samme to-tre åra man alltid har brukt. Å kunne hyre inn konseptkunstnere på kontrakt (første tre-fire måneder av prosjektet) er vel en innsparing så god som noen. :kaffe:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
I naboartikkelen på samme side, om Street Fighter IV, står følgende:
It's this combination of tight breadth and unfathomable depth that continues to make Street Fighter IV such an irresistible proposition, 10 months down the line.

Because, yes, for all the grand accolades laid at Uncharted 2's hiking boots, few of us are still playing that game on a nightly basis.
Så, ja.

Forøvrig er vel hovedpoenget at det er filmklippene og grafikken i Uncharted 2 som danker ut alt annet under sola. Sier ikke noe på det (siden jeg ikke har spilt det ennå), men det er liksom ikke det første jeg ser etter i et spill.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Mulig jeg har nevnt det allerede, men alle filmklippene er av folk som står rundt og prater, alle actionfylte sekvenser (som er cutscenes i f.eks MGS4) spiller du. Siden du ennå ikke har spilt spillet ennå trodde jeg du ikke hadde noe å legge til og ville la være å poste. Istedet begynte du febrilsk å lete etter andre artikler på sida som kunne skyte ned noen av argumentene. Som forventet, egentlig. Thihi.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Spikern på huet der altså.

Var vel mer at jeg leste den SFIV-artikkelen tidligere og kom på det sitatet. Og at jeg fortsatt ikke synes Uncharted 2 høres ut som årets spill, men whatever. Filmene er sikkert fine de.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Diskutere og argumentere basert på tanker og forventninger? Skulle tro dette var... neineinei, det kan det jo ikke være!

Ellers er Uncharted 2 feite greier, men ikke all that.
 

oma

Village Drunk
Jeg fikk inntrykk av at artikkelen handlet om hva forventnnger man fikk til andre spill, som AC2 og Halo:ODST, og hvordan de føltes kjedeligere pga man hadde spilt gjennom Uncharted. Ikke at Uncharted hadde uendelig med replayvalue.