Uncharted 2: Among Thieves

Ellers er jeg enig med Yeti, det høres ikke ut som Uncharted 2 er så grenseløst bra når man ikke klarer å se at Uncharted 1 var høyst variabelt,
Vel, jeg har i hvertfall allerede listet opp ting eneren gjorde dårlig, og skrevet at alt dette er rettet opp i på toeren. Helhetsopplevelsen i toeren er bare så utrolig mye bedre takket være at de ikke har gått i fellene eneren gjorde.

Er sikker på at veldig mange av de som ikke spiller spillet nettopp på grunn av at det virker som det er mer av samme, ikke vil fatte hvorfor de ikke spillte det før når de først får spillt det. Ironisk nok foretrekker de å plukke opp FPS nr. 39948858, som i ekstremt få tilfeller har særlige minneverdige partier.
 
Nei for all del, ikke spill u2 fordi det kun er en forbedring av svakhetene til u1. La oss aldri kjøpe spill i samme serie lenger.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Er sikker på at veldig mange av de som ikke spiller spillet nettopp på grunn av at det virker som det er mer av samme, ikke vil fatte hvorfor de ikke spillte det før når de først får spillt det. Ironisk nok foretrekker de å plukke opp FPS nr. 39948858, som i ekstremt få tilfeller har særlige minneverdige partier.
Er sikker på at de som liker Uncharted 2 blir blendet av den flotte grafikken og den filmatiske fortellingen, og ikke ser hvor grunt det underliggende gameplayet egentlig er. Ironisk nok foretrekker de å hevde at spillet objektivt sett er jævla bra uten å ta høyde for at andre kan se saken fra en annen side.

tl;dr: :smug:
 
Hallo, det er ikke like moro å krangle om ting man har spilt.

Vel, jeg har i hvertfall allerede listet opp ting eneren gjorde dårlig, og skrevet at alt dette er rettet opp i på toeren. Helhetsopplevelsen i toeren er bare så utrolig mye bedre takket være at de ikke har gått i fellene eneren gjorde.
Vel, jeg kan lese, så jeg fikk med meg såpass. Jeg sier bare at majoriteten av argumentasjon for Uncharted 2s del høres tynn ut. Jeg har fortsatt til gode å lese et gjennomført argument om hvorfor Uncharted 2 er bedre enn eneren i anmeldelser og sliktnoe, de fleste høres ut som "det er bare bedre, og så er grafikken så bra", og det låter jo veldig kjent for oss som har vært med en stund.

Men takk for tekstveggen din på forrige side, det høres som sagt ut som noe jeg vil prøve.
 
Det anmeldelsene muligens prøver å få frem er at spillet rett og slett er alt hva en oppfølger bør være, og vel så det. Street Fighter var ikke direkte bra, men så kom Street Fighter 2 og gjorde alt det første spillet gjorde, bare en million ganger bedre. Nå er ikke Uncharted 1 så dårlig som Street Fighter var (veldig få spill er). I dag er det også veldig få spill av typen Uncharted, så du kan påstå at det skiller seg markant ut i forhold til markedet i dag. For min del føles spillet ut som en blanding av Indiana Jones og Die Hard, og det er en blanding jeg liker veldig godt. Du har både eventyr og action i store doser, og blir aldri kjedelig. Den sinnsyke grafikken er selvsagt bare en bonus, men det skal mye til for ikke å bli imponert av den. Er ikke så mange spill jeg stopper opp for å beundre omgivelsene og detaljene i den.

Men uansett, Uncharted 2 er garantert å glede de som likte eneren, men også de som ikke var spesielt imponert over eneren skylder seg selv å prøve dette. Hadde spillet hatt helt standard generisk grafikk, så ville jeg fortsatt ha elsket spillet, og det samme gjelder vel egentlig det første til en litt mindre grad.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sier han som aldri har spillt spillet.
Way to miss my point there, buddy. Det var da: Overgeneraliserende utsagn basert på antagelser kler ingen.

Sånn ellers lurer jeg litt på denne:
I dag er det også veldig få spill av typen Uncharted, så du kan påstå at det skiller seg markant ut i forhold til markedet i dag.
Hæh? Finnes det veldig få spill hvor du styrer en kis gjennom varierte omgivelser og løser noen oppgaver innimellom action-setpieces og kamper? Hva med, jeg veit ikke, Batman: Arkham Asylum, Ratchet & Clank-spillene (kom nytt nå nylig hører jeg), de fleste film-tie-ins, Gears of War, God of War for den saks skyld, hey jeg tar med Ninja Gaiden også, Assassin's Creed, Prince of Persia-spillene, og... en haug andre spill jeg ikke gidder å komme på akkurat nå? Action-eventyr er ikke akkurat sjelden kost i disse dager. Det jeg først og fremst ikke digga med Uncharted var at det var så vanvittig oppskriftsmessig; først må du loffe litt rundt og utforske og åpne en dør eller noe, og så er det en stor kamp, og så et filmklipp og så er det en segue via en delvis interaktiv actionsekvens før det hele gjentas. Det, og at skytinga aldri ble det helt store. Det var spektakulært til å begynne med, men blekna etter kort tid. Dessverre.
 
Det anmeldelsene muligens prøver å få frem er at spillet rett og slett er alt hva en oppfølger bør være, og vel så det.
Med fare for å påpeke det opplagte; Hvis de sier dette, så bedriver de svadaargumentasjon. "Alt en oppfølger bør være" betyr ingenting.

I dag er det også veldig få spill av typen Uncharted, så du kan påstå at det skiller seg markant ut i forhold til markedet i dag.
Jeg vil vel si at tredjepersonsskytere tvert imot er blant dagens vanligste spillsjangre innenfor PS3/X360/PC-segmentet.
 
Sånn ellers lurer jeg litt på denne: Hæh? Finnes det veldig få spill hvor du styrer en kis gjennom varierte omgivelser og løser noen oppgaver innimellom action-setpieces og kamper? Hva med, jeg veit ikke, Batman: Arkham Asylum, Ratchet & Clank-spillene (kom nytt nå nylig hører jeg), de fleste film-tie-ins, Gears of War, God of War for den saks skyld, hey jeg tar med Ninja Gaiden også, Assassin's Creed, Prince of Persia-spillene, og... en haug andre spill jeg ikke gidder å komme på akkurat nå? Action-eventyr er ikke akkurat sjelden kost i disse dager. Det jeg først og fremst ikke digga med Uncharted var at det var så vanvittig oppskriftsmessig; først må du loffe litt rundt og utforske og åpne en dør eller noe, og så er det en stor kamp, og så et filmklipp og så er det en segue via en delvis interaktiv actionsekvens før det hele gjentas. Det, og at skytinga aldri ble det helt store. Det var spektakulært til å begynne med, men blekna etter kort tid. Dessverre.
Ingen av disse spillene har særlig til felles med Uncharted serien annet en enkelte elementer og prinsipper. Hvor mange av disse spillene kan du anbefale til en spill som sier han har lyst til å spille noe Indiana Jones-aktig? Det var liksom det jeg mente. Sjangeren er ganske vanlig, ikke til å nekte for det. Når jeg får lyst på noe Western så spiller jeg for faen meg ikke Bioshock, selv om Outlaws er i mer eller mindre samme sjanger? De fleste av spillene du nevnte har ikke mye til felles selv seg i mellom engang. Kan jeg få et skikkelig bloding hack'n'slash, gjerne basert på gammel mytoligi. Jada, her har du Ratchet and Clank?

Du skjønner sikkert tegninga nå...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du skjønner sikkert tegninga nå...
Det... har du helt rett i. :smugdog:

Vet du, det falt meg ikke inn engang at du kunne synes grafikken var med på å gjøre spillet unikt. Kanskje det er meg det er noe galt med, jeg veit ikke.
 

oma

Village Drunk
Det... har du helt rett i. :smugdog:

Vet du, det falt meg ikke inn engang at du kunne synes grafikken var med på å gjøre spillet unikt. Kanskje det er meg det er noe galt med, jeg veit ikke.
Og storyelementer. X i kontekst er noe annet enn y i kontekst, selvom både x og y skal oppnåes i både spill a og b.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Uncharted 2 er det teknisk peneste spillet til dags dato, punktum.

At fargebruken er ekstremt god er heller ikke noe man kan ta for gitt i disse gråbrune spilldager. Noe spillet selv harselerer med ved å tilby et next-gen render/filter som får spillet til å se ut som den sørpete bestemora til Gears of war. Områdene er varierte, enda en ting som mangler i omtrent alle nyere spill (og film). Spill som infamous, prinsen av pop, assassins creed og forsåvidt også bioshock har en lei tendens til å kjøre hele spillet i samme løype. Dvs. samme jævla kjedelige palett og teksturbruk gjennom hele spillet.

Den samme tendensen ser man i nyere filmer - en skitten trend som begynte da Matrix-kjerringene fant ut at det var kult å dra GREENfilter over scener for å vise når Neo var inni en datamaskin.

Fargebruk er et sinnsykt oversett element i nyere spill. Det virker som om spillskapere er redde for å bruke farger som ikke er jord, betong eller blod i frykt for at litt mer intelligent og variert fargebruk vil skremme unna fjortisene.

Det virker også som om det er en ekstremt utbredt vrangforestilling om at "Fargefilter no.## = stemningsskapende".
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
:mysensibilities: I say! Dette her kan man lese om i neste nummer av Big Whoop Magazine eller?