Utflod: Nye Veganere

Jante

privileged CIS shitlord
#1
Ja, som serai nevnte i spillshizzletråden, av alle steder.. Nytt Fallout-spill på vei. Denne gangen fra Obsidian Entertainment. Gutta som sto bak Neverwinter Nights 2 og Knights of the Old Republic 2. De jobber også for tiden med Alpha Protocol, og har jobbet med et lovende Aliens RPG som nå ser ut til å ha blitt kansellert.

Dette er gode nyheter, med tanke på at Obsidian Entertainment er restene av Black Isle Studios, gutta som blant annet sto bak de to første Fallout-spilla. Det virker som om denne greia vil benytte seg av samme motoren som F3, med samme gameplay. Jeg vil si at jeg har hakket større tillit til at Obisidan skal få til historie og stemning bedre enn Bethesda, så dette kan absolutt bli bra.

http://bethblog.com/index.php/2009/04/20/fallout-new-vegas-announced/
http://www.rockpapershotgun.com/2009/04/20/hot-rock-obsidian-to-do-new-fallout-game/
http://forums.obsidian.net/index.php?showtopic=52067
http://www.bethsoft.com/bgsforums/index.php?showtopic=980972

Shack: What has Bethesda's attitude been in terms of allowing Obsidian freedom to create their own Fallout game?

Pete Hines: I think we tried very hard not to put much in the way of parameters on them. To let them kind of come up with the idea. So we didn't go to them and say, we want a game that is set here, and--we didn't do that. We said, "What would you do with it? If we were going to do this, what would you guys like to do?"

Shack: So you asked them for a pitch, as opposed to pitching them a project.

Pete Hines: Correct, correct. And honestly, generally speaking, that's how it works best, which is: you've gotta have people who are really vested in the idea that it's their creation. "This is what makes us excited. If we could do this, this is what we would want to do."

You may help them mold or frame that, but if that's what they're excited about, then that's what you should do. As opposed to, I come up with something that would be cool, and you go to them and they go, "Oh, okay. Well, sure." You're just not necessarily going to get the same passion or excitement from the team. And those are the guys who need to be the most excited about it, because that's what they're going to go into the office and be creative on and make for the foreseeable future.

But it was good. I think we were all on the same page in terms of the kinds of things that we wanted to do, and what it could be. And yeah, so now I want to play it.
http://www.shacknews.com/featuredarticle.x?id=1113

Sånn omtrentlig release i 2010 engang.
 
#2
Dette kommer til å eie så inn i helvete, Fallout 3 er det beste spillet på mange år og jeg har høye forhåpninger til dette.

Men først skal Broken Steel spilles.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#3
Las Vegas på fremtidsfemtitallet? Ja takk. Sleng inn et quest som har referanser til Rainbow Six: Vegas, så vinner de min GOTY 2010-award rimelig kjapt. :p

Men at det er enkelte gammelfolk med i utviklingen samtidig som Las Vegas ligger rimelig nærme kjerneområdet til de gamle spillene, der er det ihvertfall gode muligheter for videreføring av mytologi.
 
#4
Fan-fucking-tastic <3


Fallout 3 haters hate hate hate
In a bold move, Obsidian will dispense with interactivity for Fallout: New Vegas: The Musical.
 
#5
Når jeg leste den Kotaku artikkelen så var jeg: "Hm, kult nok... Blir kanskje interessant å se Bethesda kjøre en annen vinkel."

Men da bladde jeg nedover i artikkelen og så at Obsidian skulle gjøre jobben.

 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#7
Kjære Obsidian: Gjør ferdig spillet før dere slipper det så vi ikke får Kotor 2: Redux ktnx



Alixar skrev:
Oh Obsidian. First it was Knights of the Old Republic 2. Then Neverwinter Nights 2. Then the upcoming Mass Effect-like Alpha Protocol. And now Fallout Vegas. You truly are the sloppy seconds of the RPG world.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Bare så det er sagt så er grunnen til at KotOR 2 var halvferdig det at Obsidian fikk beskjeden "Gutta, dere veit da vi sa dere hadde ett år på dere til å gjøre det ferdig? HAHAH KØDDA VI MENTE FIRE MÅNEDER" av LucasArts.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#9
Jeg likte Neverwinter Nights 2. Mye bedre enn originalen.
 

Lodin

Der Waaaah
#10
Ropekid posta i SA-tråden om dette og tok på seg skylda for NWN2. De hadde altfor lite tid på å skulle lage en motor og et spill som prøvde å være for mye på en gang. Nå har ikke jeg prøvd Mask of the Betrayer, men det har om ikke annet vistnok en av de beste historiene i noen ADnD spill. Storm of Zehir er desverre jævla fullt av bugs, men hvis de patcher det vil jeg lett klasse det over orginale NWN2.
Alien RPGet er ikke kanselert, men Sega innså at det vill vært jævla teit å gi ut tre Alien spill med bare måneders mellomrom. Left for Dead greia har fått prioritet for så neste Alien Vs. Predator og så RPGet.
Og lol på de som sier at Alpha Protocol bare er sloppy seconds til Mass Effect. Det er nært Deus Ex i setting så blæh. :ras:

Så spørs det åssen dette Falloutet blir da? Vil tippe dette kommer til å kjøre i Electron, sånn som NWN2 og det er forsåvidt greit sålenge de pusser på grafikken, kamera og kontroll. Hovedproblemet med begge NWNene er at de prøver å være MMOer, mens med en gang man snører inn fokuset får man The Witcher så det er slett ikke no galt med motoren i seg selv. Gi dem nok tid og gi dem øks hvis de mister fokus så tror jeg dette blir snasent. Selve teamet skal det ikke være no galt med, selvom de etterhvert har plukka opp farlig mye Troika. :p
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#11
Så spørs det åssen dette Falloutet blir da? Vil tippe dette kommer til å kjøre i Electron, sånn som NWN2 og det er forsåvidt greit sålenge de pusser på grafikken, kamera og kontroll.
De har allerede sagt at det skal bruke samme motor som Fallout3.
 
#14
Bah! Dinosaurer hele gjengen! Det kan ikke være nextgen uten tredjepersons skuldervinkel og coversystem. Det er definisjonen på nextgen nemmelig!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Vil ha isometrisk vinkel og turn based fighting! :argh:
Fort, til NMA! Her skal det rages! Det som gjorde Fallout til Fallout var såklart 256 farger, isometrisk perspektiv, turbasert slåssing og ødelagt skillsystem!

Sånn ellers er det intervju med Chris Avellone i nyeste Edge, og han peker på mye av det samme som er blitt nevnt tidligere her. Har trua både på dette og Alpha Protocol, siden folka endelig både får muligheten til å mekke noe eget og ta den tida som kreves. ^^
 

Jante

privileged CIS shitlord
#16
Jævla luditter, get with the times! :argh:
 

Jante

privileged CIS shitlord
#20
Det er du, det er du som er trollet.