Utflod: Nye Veganere

#41
Obsidian er også en smule flinkere til å skrive enn gutta i Bethesda, så denne gangen satser jeg på å få en genuin Fallout-opplevelse også i historien og dialogen.
Det er sant, det blir nok en del humring av dialogen. Nå som skuffelsen over at dette ikke var som jeg håpet på er forbi kan jeg si at jeg virkelig gleder meg. De nye omgivelsene virker, ved hjelp av små detaljer, mer sjarmerende.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#42
Lengre innlastingstider, mer knotete kontrollsystem, kjipere grafikk. Derfor spiller jeg sånt på PC, jeg har ikke tålmodighet og ork til å dille med sånt på konsoll. Mass Effect makter jeg rett og slett ikke å spille på 360 fordi kontrollsystemet føles som å skulle styre en oljetanker laget av syltetøy, og på grunn av de jævla innlastingstidene. Nemlig.

Og ja, Obsidian > Bethesda. Bare, alltid.
 

oma

Village Drunk
#43
Lengre innlastingstider, mer knotete kontrollsystem, kjipere grafikk. Derfor spiller jeg sånt på PC, jeg har ikke tålmodighet og ork til å dille med sånt på konsoll. Mass Effect makter jeg rett og slett ikke å spille på 360 fordi kontrollsystemet føles som å skulle styre en oljetanker laget av syltetøy, og på grunn av de jævla innlastingstidene. Nemlig.

Og ja, Obsidian > Bethesda. Bare, alltid.
Jeg tar lengre innlastingstider, mer knotete kontrollsystem, kjipere grafikk, fordi jeg ikke har tålmodighet og ork til å dille med sånt på PC.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#44
Knotete kontrollsystem hvis du nekter å la deg lære. PC har hatt det samme kontrolloppsettet (bortimot) siden AIDS, så man begynner å bli vant til det, mens det er alltid noen som prøver å revolusjonere det på konsoll.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#45
Poster bare denne her jeg:

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#46
Knotete kontrollsystem hvis du nekter å la deg lære. PC har hatt det samme kontrolloppsettet (bortimot) siden AIDS, så man begynner å bli vant til det, mens det er alltid noen som prøver å revolusjonere det på konsoll.
Ser ikke helt hva poenget her er, men saken er den at rollespill flest gjør seg best med menyer det går an å klikke og dra ting rundt i og da er rett og slett mus og sånt bedre. Å tvinge noen til å navigere menyer og undermenyer og under-undermenyer med 360-stikka er et brudd på Geneve-konvensjonen.
 
#47
Jeg er enig. Etter min mening har PC-oppsettet vært mer eller mindre perfekt i flere år (og tillater modifisering om noe ikke skulle passe deg) mens konsollkontrollene enda blir revurdert og endret på stadig vekk. Jeg er glad i konsollspilling men det føles mye mer riktig å spille førstepersonsspill på PC da kontrollene er mer nøyaktig og tillater mer innlevelse (og nøyaktighet, å være god i et FPS med autoaim er ikke noe å være stolt av).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#48
Nja, det finnes mange gode løsninger for skyter-kontrolloppsett på konsoll, det er snakk om å gjøre gode tillempinger som veier opp for den mer slarkete opplevelsen stikkene gir. Gears of War er et eksempel på et skytespill jeg synes føles feil med mus og tastatur.
 
#49
Jeg er også enig i at de fleste third person shooters er best på konsoll. I spill som Mass Effect og Uncharted har jeg null problemer med å bruke en kontroll med stikker.
 

Lodin

Der Waaaah
#50
Fra siste PSM:
*It shows the command wheel for followers, with 8 commands: toggle melee/ranged, open inventory, toggle stay close/keep distance, back up, toggle aggressive/passive AI, use stimpack, toggle wait here/follow me, return to normal dialogue.

*Scripting is wittier, characters more distinct. Example from vigour test word association: mother-human shield.

*Opening inventory consists of a kit from the doc, adapted to your starting stats (like Fallout 1).

*The Nevada area is less affected by the nuclear war, so it has plant life, relatively unspoiled houses, and in visual presentation has saturated colours and a bright sky.

*There's a tutorial (led by a character named Sunny who looks a lot like Moira Brown), but unlike Fallout 3, it's optional, so you can hit the open game in 5 minutes from starting.

*NCR and Caesar's Legion are the confirmed faction, article assumes Brotherhood of Steel will be in but they weren't mentioned in the presentation.

*"In New Vegas it's all about the player examining the ideologies of the various groups that are controlling the area and supporting one over the others," explains Sawyer. "Each of the ideologies will have something good that you can relate to, but will also have massive flaws."

*When asked about PS3's Fallout 3 being inferior to the others and if New Vegas will do better, Obsidian devs make no promises but indicate it was a learning process and they're working with all 3 platforms and all have problems.

*The New Vegas strip is still in construction but will have gambling, variety shows and concerts

*Electrical power is key in the faction struggle.

*Radiation is still a problem, there's a nuclear test site to explore north of New Vegas.

*The soundtrack will blend "Rat Pack style tunes with more Western numbers".

* New Vegas doesn't tell a single-player story, but weaves decision into the gameworld and gives you greater power to influence things than Fallout 3 did.

*On top of adding back in geckos, New Vegas has a whole new type of animal: mutated mountain rams called Big Horners.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#53
HEISANN!!

Stemmeskuespillerene er annonsert, og blant disse finner man flere perler: Kris Kristoffersen, Ron Perlman... og Matthew Perry. Kan dette bli no mer fett?
 
#54
Matthew Perry får vel ikke stort annet arbeid om dagen, men dette er fett nok. Ser også at Felicia Day skal ha stemmer her, som er greit så lenge vi slipper å se trynet hennes.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#58
[yt]8j2IiaPMO5o&feature=player_embedded[/yt]

Her i gården overlever man et skudd og en måned under jorda.
 
#59
Årets spill (Fallout: New Vegas såklart) kommer ut om under en måned (Fredag 22. Oktober), og da er det på tide med litt mer hype !!!

Elkjøp er kule og kommer til å selge spillet for 399,- på release. Det er også mulig å forhåndsbestille det fra dem, men ikke gjør det med mindre du vil vente med å spille det til et par uker etter release.

Dette blir å eie.