Utflod: Nye Veganere

Lodin

Der Waaaah
Patchen er ute til PC (og sikkert 360 og) så da er planen å snappe opp noen nye modder og starte på en evil bitch som skal utslette alle faksjoner og ta over. \m/

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Coppa det i helga, har ikke orka å dytte inn kabel og måke inn patch enda, men har bare opplevd ett stygt tilfelle av frysing, og ellers bare bittelitt av den løpebuggen, men den gir seg iløpet av noen få sekunder. Fiender spawner litt sært avogtil, dog. Kan tusle bortover et vanlig område og så plutselig få sju giant radscorpions etter meg, men lurer på om det er spillet som prøver å fortelle meg at jeg ikke skal dit og gå enda.

Utover det SPOILARS AHEAD så åpna jeg med å hjelpe Ringo og få Powder Gang på ikke akkurat godsida mi. Da jeg traff de ute i felten var det ikke mye mas heller, og følte jevnt over jeg mestra hver fiende jeg traff på i den første utforskinga, selv om jeg merka at spillet har gjort en god del med hvor kjapt du bare blir GUD OVER ALT DU SER DREP ALT, føler fortsatt våpna mine er total fitte. Så besøkte jeg stedet hvor Powder Gang holdt til, og tenkte kanskje jeg bare skulle knerte alle sammen og raide stashet deres. Vel, det er jo bein vanskelig å drepe dem. Enten må du hodeskyte dem i VATS, eller så kan du stå på kloss hold med hagle så mye du vil nesten og skyte dem i ansiktet uten at de mister mer enn fem-seks streker av gangen (jeg er lvl 5 og har nærmere 50 i guns). Lurer dog litt på om det er spillet som gjør det intensjonelt vanskelig å bare wipe ut en hel fraksjon. Måtte gi meg etter å ha drept halve gjengen, væffal. Og, get this, jeg kanke stjæle shitten deres uten å miste karma?!

Ennivei, stakk bort til outposten, og ble omtrent knust av ghouls og radscorpions langs veien. Jeg veit jeg spiller på hard, men faenda.

Ellers: Liker og misliker litt dette med at mat healer over tid. Det er artig fordi det er mer realistisk og vekker overleveren fremfor massedrapsmannen i meg, men også litt mas at man ikke bare kan gunne på og så knask knask underveis. Kanskje det bare er på hard? Liker at de har RPG-a det opp litt ekstra med å snekre matblandinger og forskjellige ammotyper og sånn, men kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg til å gå for de "vanlige" valga uansett. Våpna mine, som nevnt, føles som virkelig skrap de la skrap, litt deilig å ikke få helt syke massedrapsvåpen med en gang. Liker også at man faktisk må stå godt opptil med hagla for å starte alvorlig faen, ikke bare løpe rundt fem meter unna og slakte alt. Gleder meg uansett til jeg får ei skikkelig fullautomatisk rifle og/eller en sniper. Cowboy repeateren gjør det ikke helt for meg.

Liker områdene jeg har besøkt så langt, de føles sånn dugelig gjennomførte; liker at jeg har dødelig angst for å gå ut i villmarken og å dra lenger nord hvor de advarer om death claw, siden jeg får ræva mi levert ut av vanlige radscorpions i flokk, liksom. Håper bare spillet klarer å treffe en jevn linje av progresjon uten å stagge nysgjerrigheten min også, sånn at jeg ikke må loke rundt i samme femten kvadratmeter ørken og runke smådyr til jeg levler opp. Neste stopp: Nipton. Tatt i betraktning at veien ut til outposten omtrent fikk the best of me og suppliesa mine, håper jeg spaserturen ut dit er hakket hyggeligere.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det med at mat leger deg over tid er fordi du speller på Hardcoar. Er som i Fallout 3 hvis du speller vanlig. Og turen til Nipton er ikke så mye stress.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Blir fiender også styggmye vanskeligere på hahdcoah? Kjenner jeg må veie litt for og imot å svitsje ned til normal.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg har, når sant skal sies, ikke testa Hardcore selv. Når det er sagt klagde jo RPS på at Hardcore var litt teit siden det ikke gjorde så mye forskjell.

Tror jeg hadde spilt godt over halve spillet og vel så det før jeg møtte på Deathclaws. De er jævlige, men har heldigvis faste områder de vanker på.

Cazadorer derimot.......:argh: CAZADOR!!!! :argh:

Regner med å starte nytt game om ikke så lenge, er veldig mye jeg ikke har gjort enda. Hovedsaklig skal jeg teame opp med Cæsar og få de sluttene jeg ikke fikk sist.

Spilte igjennom på hardcore (og hard, tror jeg) første gangen, det var spennende i starten men utrolig irriterende senere mot slutten da jeg var agility-hore og bare kunne bære 180 enheter - tre styrke var kanskje ikke et sjakktrekk når jeg skal bære 20 enheter vann, mat, energidrikker og alt annet.
Det at stimpacks og mat helbreder over tid er det eneste som gjør HC vanskelig da du finner mye vann over alt, så jeg kommer til å skru av hc når neste patch kommer ut.

Og jeg kan umulig være den eneste som synes at 12,7mm pistol og sniper rifle var de eneste brukbare våpnene i spillen? Savner en god mid-range rifle som faktisk gjør skade når jeg har reparert den fullt og har maxa ut guns.

Lodin

Der Waaaah
Var aldri merkbart plaga av vekt under første runnet, men så hadde jeg og mye i strength samt at jeg alltid rasjonerte inventoryet. Lot det meste ligge igjen i den aktuelle hjembasen og dro bare med meg fem vann og mat samt tre våpen og tilhørende ammo. Resten fant jeg alltids underveis og solgte før jeg dro hjem igjen og reallokerte inventoryet mellom oppdrag.
Hardcore gjør ikke kjempeforskjell, men jeg syns alikevel det gir litt mer awesome overlevelsesfølelse.

Neste karakter skal forresten være explosives og melee. =D

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Forresten, tatt i betraktning at jeg brukte tohundre år på å skaffe meg hus i treern: Hvor årner jeg meg pæd/kan jeg squatte uten at stæsjet mitt blir bøffa? Har høla opp i Ringos gamle hangout i bensinstasjonen enn så lenge.

Jeg er lord scavenge, forøvrig, så jeg passer alltid på å slenge litt i strength.

Ja apropos melee, det var mye artigere i denne utgaven, så lurer på en dritsnikete meleekar neste runde.

Det frister litt å lage en meleefyr, men jeg har også lyst til å maxe ut sneaking, hacking og lockpicks og så bare snike meg rundt. Vi får se.

Vi får se.

E: Jeg og Martin tenker likt, kan man se.

Trench_Rat

Sommerbildene våre
for de som ikke har spillet så pimper play.com New Vegas for 17,99 pund til tre siddy og trippel i øyeblikket in b4 master races vs peasants

Lodin

Der Waaaah
Martin: Bensinstasjonen til Ringo funker fint sålenge du ikke lar ting ligge ute å flyte. De skal egentlig være trygge selv da og, men man hører alltids rykter. Skuret til roboten funker også sånn.

Tror NOVAC er det første stedet du får hus, enten blir du elsket og får gratis rom eller så "leier" du det for 100 spenn elns. Er omtrent i samme breddegrad som startstedet, bare på andre siden av motorveifirkanten. Var vel level fire når jeg var der, så det byr ikke akkurat på mange utfordringer.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Er frista til å gå litt for melee selv siden jeg fikk spane inn saven til kompisen min der han var fullt rigga til med Mojaves svar på Buster Sword. Denne spillen er altså bedre enn Final Fantasy VII, sånn objektivt sett.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tre meter nord for Nipton eller så.

Nabbe

Har fin hatt.
Angående brukbare rifler, så er trail carbine et av de våpna jeg brukte mest i nærkamp. Hunting rifle med scope er glimrende for å snipe dicks, men så og si ubrukelig i VATS fordi den har jævlig høy AP-cost. Etterhvert ville jeg også investert i en anti-materiel rifle... tror muligens det er kraftigste våpnet i spillet. Kan skaffes hos gun runners nær New Vegas, så Martin er vel et godt stykke unna ennå. Og jo, så snart du har muligheten, få tak i en Incinerator. Tror første stedet du kan finne den er i Primm. Den er veldig, veldig kjekk å ha.

+1 på riffens raeging of cazadorer btw.

Og eh. Vanskelighetsgraden er helt separat fra hardcore-mode.

Så kan jeg nevne at jeg heller ikke opplevde særlig til bugs o.l. de første tredve timene eller så. Det ble bare verre og verre jo mer jeg spilte. Og så ble det helt fantastisk ødelagt da jeg forsøkte å spille gjennom én gang til.