Vil du være spillanmelder?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Gamer.no bruker figur, ergo tar du feil. :D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
:eng101: Hvis man skriver på nynorsk, kan "karakter" også bety en figur i fiksjon (f.eks. spill). På bokmål brukes figur. Det er ikke Gameroobie (eller Gamer.no) som bestemmer hva som er korrekt norsk. :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei, jeg tenkte bare at en som jobber som skribent var interessert i å gjøre jobben sin (å skrive, vettu) riktig. Var ikke noe mer.
 
SITAT(Ultrag @ 14.10.06, 23.20) 28139
Beh. Alle bruker karakter. ;)
[/b]
Isåfall bruker «alle» ordet feil, med mindre de skriver nynorsk.

Redigert: Så ikke at det var allerede nevnt. Drit i meg.
 
Jeg vet at jeg skriver en del feil. Jeg vet spesielt godt at jeg har problemer med noe så simpelt som kommaregler, for å ta et eksempel.

Men jeg jobber ikke som skribent heller.

Redigert: Nei, jeg er ikke interessert i å bli spillanmelder. Jeg har prøvd meg på slikt tidligere, og vet at jeg er rimelig ubrukelig når det kommer til slikt. Dessuten har jeg ikke tid.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Ultrag @ 14.10.06, 23.54) 28149
Nå skrev ikke jeg nevnte artikkel. Men nå som du ikke gir deg med dette, husker jeg sikkert å bruke rollefigur i fremtiden. ;)[/b]
Jeg nevnte da ikke deg, jeg påpekte kun hva som er gjeldende rettskrivingsregler for akkurat det uttrykket. Og det holder å bruke "figur", ev. "spillfigur".
 
Okay, jeg vil oppsummere:

Karakter er noe en anmeldelse får helt i slutten. En rollefigur kan være med i et spill eller en film. "Karakteren du spiller som beveger seg..."

Eller? Faen, jeg hadde brukt karakter som karakter på slutten av en anmeldelse, og karakter som den du styrer. Hjelp meg! :eek:
 

K999

Keystone State Of Mind
Jeg har tenkt på en ting.
Jeg og en venn ville vært spill anmeldere hos dere.
Det som vi lurer på da, går det kanskje greit at vi samerbeider?
At vi skriver sammen, dere sender ett spill til hos og vi skriver sammen.
Grunnen er fordi til sammen har vi begge alle de konsollene som trengs, og vi ville da jobbet ganske gått sammen.

Takker for svar.
 

SHDR

Gullmedlem
Ultrag: Du trenger ikke flere skribenter. Du trenger et jævla selvinnsiktskurs og god, gammeldags ris av faren din. Makan til stahet. Du får påpekt feil, du får FORKLART FEIL og du godtar det ikke. Du får påpekt dårlige formuleringer og skrekkelige blandingsmetaforer av verste sort, og det er ikke så farlig.

"Hah. Du sier noe der, MEN SKRIVER DUUUUUU SPILLOMTALER? Nei? Tenkte meg det. Hah."
"Du har ikke lyst til å skrive spillomtaler vel? Ikke det? Hah. Synd for deg."


Ser du hva du sitter og skriver? Ser du hvordan du svarer folk som påpeker feil og mangler du hardnakket påstår at ikke finnes? Ved å være nedlatende, avvisende eller bare unnvikende. Det er ikke så farlig. Gameroobie står for kvalitet! Helt til noen påpeker at den kanskje ikke er så alt for høy. Du viser sannelig storsinn her. Synes du det er rart jeg blir fornærmet over at du nedvurderer meg? At DU ... nedvurderer ... MEG?

*puster tungt ut*

Jeg tror jeg skal ta en database-dump og vise deg denne tråden om et par år, om du fortsatt driver med spillskriblerier. Se på det som en litmus-test -- om du ikke skammer deg, er alt håp ute.
 
Som pensjonert spillanmelder for en engelsk side lurer jeg på hvorfor det at siden er internasjonal skal gi kudos.

SITAT(Ultrag @ 14.10.06, 13.45) 28045
Men å være en ung kar som på bare noen år har stablet opp GameRoobie til en internasjonal side som faktisk flere tusen leser, bør i alle fall ha gitt meg noe cred. :)
[/b]
Det er skremmende å se at 90-tallets strenge krav til spillanmeldere i bladformatet ikke har smittet over til verdensveven.
 
SITAT(SHDR @ 15.10.06, 00.42) 28166
Ultrag: Du trenger ikke flere skribenter. Du trenger et jævla selvinnsiktskurs og god, gammeldags ris av faren din. Makan til stahet. Du får påpekt feil, du får FORKLART FEIL og du godtar det ikke. Du får påpekt dårlige formuleringer og skrekkelige blandingsmetaforer av verste sort, og det er ikke så farlig.

"Hah. Du sier noe der, MEN SKRIVER DUUUUUU SPILLOMTALER? Nei? Tenkte meg det. Hah."
"Du har ikke lyst til å skrive spillomtaler vel? Ikke det? Hah. Synd for deg."


Ser du hva du sitter og skriver? Ser du hvordan du svarer folk som påpeker feil og mangler du hardnakket påstår at ikke finnes? Ved å være nedlatende, avvisende eller bare unnvikende. Det er ikke så farlig. Gameroobie står for kvalitet! Helt til noen påpeker at den kanskje ikke er så alt for høy. Du viser sannelig storsinn her. Synes du det er rart jeg blir fornærmet over at du nedvurderer meg? At DU ... nedvurderer ... MEG?

*puster tungt ut*

Jeg tror jeg skal ta en database-dump og vise deg denne tråden om et par år, om du fortsatt driver med spillskriblerier. Se på det som en litmus-test -- om du ikke skammer deg, er alt håp ute.
[/b]
Jeg har da innrømmet feilene for lenge siden. Tror du ikke jeg gir blanke sulamitten i hva DU mener? :grr: Det er vel neppe noen som kan forvente seg Shadars godkjennelse i sin levetid. Greit, jeg er sta og mangler selvinnsikt. Men hvorfor bryr du deg så fælt?


Det er i alle fall ikke meningen å virke som jeg ikke bryr meg om det alle sier her. Har nå tenkt til å bruke mer tid på å rette ut store og bitte små feil som kunne dukke opp. Dere kan i alle fall glede dere over at det var mye værre før.