Wii - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
Hvis ikke du liker Metroid Prime kan du ikke ha spilt det noe særlig. Prøv igjen. :)
 
Eller... kanskje han bare ikke syns det er så fantastisk som mange andre... som meg. Jeg ser absolutt kvaliteten i det, og jeg har spillt gjennom eneren, men likevel... får liksom ikke den store tilfredsstillelsen av det.
 
1UP hadde en grei artikkel om Wii vs. PS3. Ikke akkurat så veldig mye nytt, men et godt poeng er det angående Wii: Som med Gamecube kan det tyde på at det denne gangen også vil være svak tredjepartstøtte i forhold til Xbox og Playstation.

For meg frister Wii lite nå. Har egentlig bare gått på skuffelse på skuffelse. På E3 var jeg nærmest i himmelen og bare måtte ha meg en Wii. Det var selvsagt før Mario og Metroid Prime ble utsatt. I tillegg så har Red Steel, spillet som skulle ta i bruk denne enestående teknologien, fått lunken kritikk (det kan selvsagt hende at det er blitt forbedret noe sykt, men har ikke akkurat troen på det). Og ikke minst prisen er altfor dyr tatt hardware-innholdet i betraktning. Det samme gjelder Virtual Console-prisene. Så hva står vi egentlig igjen med? Jo, Zelda. Som også finnes til Gamecube. Og 2400 kroner for dette er det ikke verdt, spør dere meg. Kjøper vel Wii om 1-2 år regner jeg med når Super Mario Galaxy og Metroid Prime 3: Corruption er kommet ut, samt prisen er nede i rundt 1500 kroner.
 

SHDR

Gullmedlem
SITAT("Egle")
Og ikke minst prisen er altfor dyr tatt hardware-innholdet i betraktning.[/b]
Det skal jeg fortelle deg at en iPod er også, men jeg hører ingen syte av den grunn. Hvem bryr seg om hva som er inne i boksen, egentlig? Poenget er at den leverer (iallfall på papiret) en helt spesiell opplevelse x360 og PS3 ikke kan og koster betraktelig mindre enn de to konkurrentene.

Jeg skal fortsatt ha en. Det blir første gang jeg noensinne kjøper en konsoll på lanseringsdatoen, eller innen et par dager etter den.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Jeg samtykker med Egle. Wii har for få fristende lanseringsspill og koster en tusenlapp for mye til at jeg vil løpe av sted på utgivelsesdagen. Når man kan spille Zelda på GC kan man like gjerne vente til konsollen har fått fotfeste og utviklerne har lært seg å lage spill til den. De fleste konsoller bruker et halvt til ett år på å rettferdiggjøre seg selv, og det tror jeg gjelder Wii også.
 
SITAT(kilik @ 30.08.06, 15.11) 21883
Prisene på forbrukerelektronikk er ikke spesielt høyere her enn nede på kontinentet, merverdiavgift inkludert. X360 hadde offisiell pris på €299 (Core) og €399 (Premium) ved lanseringen, som ble til veil. pris på henholdsvis 2.595,- og 3.395,- i Norge. Elkjøp slo til med 1.995,- og 2.795,- før jul i fjor.

Jeg blir ekstremt overrasket hvis Wii koster over 2500 her til lands...
[/b]

Vel da har ikke du fulgt mye med i det siste, Bergsala sitter på Ninteno Agenturet her, til dags.
de tar alt de kan få med seg 2500 ville vært sansynlig Pris, btw Unsaco er kjøpt av Bergsala, trudde folk visste det nu :rulleøyne:
 
SITAT(Buggz @ 14.09.06, 18.06) 23908
Jeg synes pc-spill er i dyreste laget med tanke på at det ikke koster meg en krone å laste de ned.
Seriøst, hva i all verden er det for et argument? 28-50 kroner er ikke mye penger, jeg bruker mer enn det i kantina hver dag. Jeg kommer til å kjøpe VC-spill så det ljomer i horisonten.
[/b]

Enig med deg Buggz full sponsing på Vc spill
var det som avgjorde mye på valget til wiii faktisk.

SITAT(Psycho Mantis @ 14.09.06, 23.23) 23953
North American Launch Line-Up
  • Excite Truck
  • The Legend of Zelda: Twilight Princess
  • Wii Sports (bundled with the Wii console)
  • Call of Duty 3
  • Marvel: Ultimate Alliance
  • Rapala Tournament Fishing
  • Tony Hawk's Downhill Jam
  • World Series of Poker
  • Trauma Center: Second Opinion
  • Madden NFL 07
  • Need for Speed: Carbon
  • Elebits
  • Super Monkey Ball: Banana Blitz
  • Blazing Angels: Squadrons of WWII
  • Far Cry: Vengeance
  • GT Pro Series
  • Monster 4x4: World Circuit
  • Open Season
  • Rayman Raving Rabbids
  • Red Steel
  • Tom Clancy's Splinter Cell Double Agent
En imponerende line-up, til tross for at Metroid Prime 3: Corruption mangler. Helt greit at Wii Sports er inkludert i konsoll-pakken, for det skulle jeg ha uansett. Ellers kommer jeg i hvert fall til å plukke med meg The Legend of Zelda: Twilight Princess og høyst sannsynlig Excite Truck, samt at jeg vil vurdere Red Steel og Rayman Raving Rabbids (som faktisk virker veldig artig utifra hva jeg har sett fra det i det siste).

Forøvrig synes jeg prisen på de nedlastbare spillene er helt OK, og jeg kommer nok til å kjøpe en del VC-spill.

Jeg kommer nok til å importere en amerikansk konsoll, for til tross for at konsollen kanskje blir dyr å importere, sparer jeg mye på å kjøpe amerikanske spill. Forøvrig, er det noen som har en anelse om hvor kraftig strøm-omformer man vil trenge til Wii? Holder det med 50W-60W, eller må man opp i 100W-150W?
[/b]


Hei på du, jeg vurderte og importere en ntsc wii selv, men Med 200$ bare i frakt fra dhl så blei det for dyrt husk moms og toll oxo.
 
SITAT(Darkaxx @ 14.11.06, 19.42) 34641
Vel da har ikke du fulgt mye med i det siste, Bergsala sitter på Ninteno Agenturet her, til dags.
de tar alt de kan få med seg 2500 ville vært sansynlig Pris, btw Unsaco er kjøpt av Bergsala, trudde folk visste det nu :rulleøyne:
[/b]
Det ble jo skrevet i august da. :rulleøyne:
 
SITAT(Darkaxx @ 14.11.06, 20.31) 34649
Hei på du, jeg vurderte og importere en ntsc wii selv, men Med 200$ bare i frakt fra dhl så blei det for dyrt husk moms og toll oxo.
[/b]
$200? DVDBoxOffice tar ca. $100 cad (kanadiske dollar) i frakt for Nintendo Wii, noe som med dagens kurs tilsvarer i underkant av 600 norske kroner. Til sammen havner Wii på rundt 2200 norske kroner fra DVDBoxOffice.

Anyway, hvis du skal ha NTSC U/C-maskin (og ikke har bestilt noe sted enda), så tror jeg du må belage deg på å vente en god stund før du får en. Joa, man må vel regne med litt norske avgifter på sakene (sikkert rundt 400-500 kroner), men det er i mine øyne verdt det. Man tjener igjen på det ved å bestille spill og ekstra-utstyr fra VG+, DVDBoxOffice og Play-Asia bl.a.
 
Noen som har hørt om en liten priskrig mellom Elkjøp og Expert? *Sikle*

Jeg så noe bilder fra Excite truck og det ser skikkelig kult ut, men på annen side så dette er eneste tittel som virkelig frister til Wii'en. Jeg ser at Metroid Prime har fått litt ulike lanseringsdatoer. Noen som har en mer nøyaktig dato enn Q1?
 
SITAT(Egle @ 14.11.06, 17.51) 34629
I tillegg så har Red Steel, spillet som skulle ta i bruk denne enestående teknologien, fått lunken kritikk (det kan selvsagt hende at det er blitt forbedret noe sykt, men har ikke akkurat troen på det).[/b]
Red Steel fikk 90% av NGamer, og de skriver bl.a. følgende om spillet:
"Not only making excellent use of the Wii's controllers, this is huge fun in its own right. For a launch title to get so much right is an indicator of great things to come."

Lover jo veldig bra, dette. Tror jeg skal vente å se hva IGN, Gamespy, Gamespot og/eller 1UP.com sier om spillet, men mulig jeg plukker opp dette spillet hvis det får bra tilbakemeldinger der også.
 

Lodin

Der Waaaah
Så alle andre steder har de GC prisnivå mens her havner de på 360 nivå? Fifan ass! <_<

Noe annet. FCR har scora en trailer for Wii Marvel Ultimate Alliance. Det er et spill jeg uansett hadde plukka opp så om kontrollen ikke er helt bajs blir det denne jeg går for.
Deadpool er med. :elsk:
 
Nå er jeg så "heldig" at jeg har en kjæreste som går på skole i USA,og tenkte at hun skulle få ta med seg en Wii (eventuelt en ps3,men den blir vel utsolgt med engang) om hun får tak i det når hun kommer hjem til jul. Ville dere ha bestilt fra nettet nuh,eventuelt hvor, eller tror dere at det vil være nok av dem i butikkene om en måneds tid?
Fikk testet Wii mens jeg var i statene de siste tre ukene,og likte det jeg prøvde,så denne må skaffes :elsk:
 
:usikker: :hehe: SITAT(Notex @ 11.10.06, 10.18) 27518
Jeg bor i Sandefjord og har tenkt til å kjøpe den i butikk , men jeg er usikekr om det blir elkjøp eller expert(om expert kommer til å selge den da) hvis de ikke gjør det blir det elkjøp, jeg kommer til å stå utenfor kanskje to timer før åpning
[/b]


Dere Elkjøp- Horer, kan jo kjøpre dere ie skikkelig HDtv samtidig., så gjør dere noe fornuftig
 
Status
Stengt for ytterligere svar.