Wii - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
Jeg er glad jeg bor på et sted hvor det ikke er så mange som skal ha Wii. Satser på å løpe ned til sentrum og få tak i en i friminuttet på skolen.
 
SITAT(Luff @ 24.11.06, 10.52) 36661
Jeg er glad jeg bor på et sted hvor det ikke er så mange som skal ha Wii. Satser på å løpe ned til sentrum og få tak i en i friminuttet på skolen.
[/b]

Høres ut som samme som jeg og noen kamerater gjorde på ungdomsskolen under Wow lanseringa ^^
 
Disse tallene på hvor mange Wii-er som kommer til Norge er veldig uklare. Butikkene vet ikke, Bergsala vet ikke, selv ikke fabrikken vet hvor mange Wii-er de får produsert.

Man kan si at disse selgerene for Bergsala har en vanskelig jobb i grunn når de skal bestemme hvor mange Wii-er de forskjellige butikkene får litt i blinde. Er uansett sikkert at det blir få av dem. Expert er vel forresten såvidt startet å få inn nintendo-produkter igjen har de ikke? :)
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Da jeg ringte EB Games fortalte de at det ikke er Bergsala som står for Wii-bestanden denne gang. Jeg ble skikkelig overraska, men han mente Wii-maskinene kommer fra Sverige. :hæ:

EDIT: Nå har Bergsala kommet med en del uttalelser, blant annet at de lover en ny forskyning konsoller før jul, så det virker som EB Games-duden bølla litt.

EDIT2: Jeg feiler dobbelt.
 
Bergsala er svenskt, kanskje derfor fyren rotet. Den norske avdelingen har riktignok norske selgere så skjønner ikke helt hva han rotet med.
 
Og igjen, er det så rart at de velger å ikke prioritere Platekompaniet og Musikkmarkedet når de har begrenset mengde maskiner? Suspekt at det var akkurat de som ble intervjua. <_<
 
mulig jeg har nevnt dette før, men om Bergsala vil nå ut til norge på en effekt iv og grei måte er Elkjøp beste salgskanalen, de har mange butikker i skandinavia og ett hovedlager. Dette gjør logistikken enkel for Bergsala samt god annonsering i elkjøps kundeblader som sendes til ALLE.

Jobber selv i Elkjøp og etter det jeg har hørt er ikke tilgangen til oss så altfor dårlig.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Satser heller på Animal Crossing Wii jeg ;)

rulleguru: Wohoo! Du varmer mitt hjerte og ;)
 

Kilik

Lokal moderator
Det er mulig Nintendo prioriterer det amerikanske markedet ettersom begge konkurrentene har lansert sine konsoller der. De har i alle fall annonsert at 150.000-200.000 vil sendes ut hver uke i USA for resten av 2006, noe som utgjør nesten én million konsoller.

Forøvrig, gjennomsnittlig eBay-pris på Wii så langt er $395 (2488 kr.), mens 60 GB PS3 går for $990 (6237 kr.).
 
SITAT(Buggz @ 24.11.06, 15.56) 36714
Da jeg ringte EB Games fortalte de at det ikke er Bergsala som står for Wii-bestanden denne gang. Jeg ble skikkelig overraska, men han mente Wii-maskinene kommer fra Sverige. :hæ: [/b]
Det har nok noe med at EB Games henter det meste fra Sverige.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ah, da var Wii forhåndsbestilt. Hos Spaceworld, siden min lokale Elkjip aldri, aldri, aldri får inn ting til release. Nummer åtte i køen ble jeg også. Ikke verst.
 
Jøsseball. Det var EA-en som hadda vaska seg, iallfall hva angår visuell profil. Tipper en eller annen markedsføringsluring har funnet ut at The Sims har potensiale i Japan, samtidig som en japansk look på spillet vil ri bølgen av anime-interesse som skyller over statene om dagen. God løsning.

Det ser sympatisk ut litt på samme måte som Animal Crossing, selv om Animal Crossing er ... jeg vet ikke. Mer sympatisk. :p Det er enda søtere, fordi det har et par skarpe kanter innimellom. Skal bli spennende å se hvordan EA behandler sex og samliv i et så supersøtt spill, eller om de bare styrer unna. Litt synd om de gjør det, egentlig, siden mer "komplisert" sosial dynamikk (iallfall per assosiasjon, om ikke implementasjon) var det mest spennende med The Sims. For min del, iallfall.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.