Wii - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
Den traileren så rimelig spennende ut. Skal følge med på den tittelen fremover :)

FFIII gleder jeg meg stort til, spillet minner meg om FFIX, en personlig favoritt av meg, og det skal bli deilig å bli underholdt i klassisk FF stil på en konsoll på DS.
Og Sadness traileren virker som ett godt konsept, men jeg må selvfølgelig se mer før jeg får ett ordentlig inntrykk.

imported_Dash

Lurking since 2006
Synes pistolhåndtaket ser særdeles spennende ut, hadde vært moro med et fps spill hvor man bare bruker gunneren. Bruker den analoge spaken til å bevege seg fram og tilbake\strafe og følsomheten til kontrolleren til å snu seg. Hadde vært fett, kanskje litt lett å jukse hvis man står nærme skjermen..

Kilik

Lokal moderator
Man sikter ikke på skjermen, men over eller under skjemen avhengig av hvor sensoren står.

EDIT:

Nå er det bekreftet at DS Lite kommer 23.juni i Europa. Den kommer i to utgaver, hvit og svart, sistnevnte er eksklusiv til Europa. Play.com selger den til ca. 1100 kr, 100 kr. dyrere enn den gamle utgaven.

Er det negativt å importere en fra USA? Er det noen funksjoner som jeg ikke kan dra nytteav for eksempel? Er skikkelig keen på en før sommeren. -_-

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Har Nintendo sagt noe om soner på Wii, med tanke på at PS3 blir sonefri?

Scary Paladin

Ukjent herremann
SITAT(Sulky @ 20.05.2006, 18.56) 5060
Jeg har sittet å lurt på dette en stund:

Er det nødvendig å lage en helt nye konsoll for å få wii-kontrollen til å fungere? Jeg mener, Wii har nesten de samme specsene som en GC.

Blir vi litt lurt her?
[/b]
Sånn mener du... :rulleøyne:

Kan også legge til:

imported_Dash

Lurking since 2006
SITAT(kilik @ 22.05.2006, 15.30) 5360
Man sikter ikke på skjermen, men over eller under skjemen avhengig av hvor sensoren står.
[/b]
Åja stemmer.. Har spekulert litt i hvorfor det alltid er sikte på skjermen, man kan jo bare sikte med kontrollen, men da er det jo åpenbart. Nei det synes jeg var dumt.

Ingen som husker Snes Super Scope? Var jo sensor der også som man plasserte oppå tv-skjermen, skjøt på tv'en fordet. Husker metal combat, utrolig moro ^_^

Kilik

Lokal moderator
SITAT(Buggz @ 22.05.2006, 20.08) 5434
Har Nintendo sagt noe om soner på Wii, med tanke på at PS3 blir sonefri?
[/b]
Nei, det er ikke sagt noe om dette ennå. Jeg vil anta at de gjør det som med Xbox 360, der utgiverne selv velger om spillene skal være sonefri eller ikke. Der kan omtrent halvparten av de utgitte amerikanske spillene spilles på europeisk X360.

Wii til 1.499,- ? Til sammenligning har de priset fullversjonen av PS3 til 5999,-...
Samtidig har den japanske nettbutikken PC-Success priset Wii til 18.000 yen, som er nøyaktig 981 kroner.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Mnjaaaa... jeg vil si at 1.999 er en mye mer sannsynlig pris i Norge, men hvem vet. :)

Vel, for 6000 kan man og kjøpe seg tre 360-Core. Dermed både håper jeg og tror at Wii blir billigere enn 2 tusen. Det ble jo også sagt at GameCube skulle være billigere enn konkurrentene når den kom. Men IOM at den trengte minnekort, ble den totale prisen omtrent det samme som en XBox med innebygget harddisk kostet. Nå som hardware-skillet er enda større, bør derfor prisforskjellen også øke.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Alex @ 29.05.2006, 01.26) 6416
Vel, for 6000 kan man og kjøpe seg tre 360-Core. Dermed både håper jeg og tror at Wii blir billigere enn 2 tusen. Det ble jo også sagt at GameCube skulle være billigere enn konkurrentene når den kom. Men IOM at den trengte minnekort, ble den totale prisen omtrent det samme som en XBox med innebygget harddisk kostet.[/b]
Hvem faen er det som kjøper 360-Core, aka "kan ikke brukes til noe en vanlig Xbox ikke kan"? :p
Uansett så er det vel neppe Nintendos feil at Microsoft kuppet launchen deres ved å gå med enda mer dundrende tap på Xbox-en.
Opprinnelig skrevet av Alex
Nå som hardware-skillet er enda større, bør derfor prisforskjellen også øke.
Så du mener at Wii, som er den eneste maskinen som byr på noe vi ikke har sett før, burde koste mer enn de to andre? Eller...?

SITAT
Så du mener at Wii, som er den eneste maskinen som byr på noe vi ikke har sett før, burde koste mer enn de to andre? Eller...?
[/b]
Nei. Jeg mener at Nintendo bør holde hva de lover angående å være den billigste konsollen på markedet.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Alex @ 29.05.2006, 03.57) 6431
Nei. Jeg mener at Nintendo bør holde hva de lover angående å være den billigste konsollen på markedet.
[/b]
US$250 og ¥25.000 vil jeg si er rimelig billig, gitt. ;)
Som man kan se spekulerer Eurogamer i en UK-pris på rundt £150; jeg må tilstå at jeg har tro på en pris i Norge rundt 1.990.

Xbox 360 Core koster 2000 kroner på Elkjøp og Lefdal og Xbox 360 Premium koster 3000 kroner på Elkjøp og Lefdal. Og når PS3, Wii og julesalget begynner, kan vi nok regne med et priskutt. Jeg tipper at Core kommer til å koste 1500 kroner og Premium 2500 kroner. Og hvis alt dette stemmer er nok ikke Wii så billig som Nintendo skal ha det til. Xbox 360 gir nå multimediamuligheter (selv om de er sterkt begrenset), gode online muligheter og HDstøtte i tillegg til å være en spillkonsoll. Og Wii skal jo være en modifisert GameCube med nytt grafikkort og en revolusjonerende kontroll som man kun kan spille på. Så dere kan jo vri og vende på det hva som er verdt mest og så videre, men at Xbox 360 gir mest for pengene i henhold til produksjonskostnader, samtidig som det er en akseptabel mainstream-pris, er det vel ikke noen stor tvil om.

Status
Stengt for ytterligere svar.