Wii - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
EA annonserer seks nye Wii-titler.

Madden NFL
Need for Speed
Harry Potter
Tiger Woods PGA TOUR
SSX
The Godfather (all custom-designed for the Wii)

SSX 3 har jeg på Gamecube og det er fortsatt blant favorittene som man alltid kan ta frem om man kjeder seg. Jeg har god tro på at det er en tittel som kan nyte godt av Wii-kontrollene. Tiger Woods var nesten en selvfølge og Madden var jo igrunn allerede annonsert pre-E3. Jeg regner med Need For Speed kommer til å kjøre et lignende oppsett som Excite Truck, dvs bruke wiimoten i horisontal stilling som et ratt. Uansett er dette faktisk ting å se frem til, selv fra mainstream-hora EA.

SITAT(Renkesmeden @ 13.07.2006, 16.53) 14256
Det gjaldt iallfall ikke Expert på Forus eller Mariero i Stavanger, hvor prisen visstnok var 1695 eller 1595 kroner. Ikke hadde de den på lager heller.
[/b]
Faen. Tilfeldigvis de to som ligger nærmest meg :argh:

Sorry alle utenfor Oslo området, gjelder visst kun her fant jeg ut.

SITAT(GombA @ 13.07.2006, 21.25) 14269
Sorry alle utenfor Oslo området, gjelder visst kun her fant jeg ut.
[/b]
Det skulle jeg visst tidligere, så hadde jeg spart meg for en del kjøring og stressing med uvitende betjening. Men jeg fikk da tak i en på Elkjøp for 1095 kroner, så jeg ble fornøyd til slutt.

EDIT: Elkjøp og Lefdal selger nå DS Lite for 895 kroner. Lefdal på Forus hadde 20 hvite og 7 svarte igjen ca. klokka 15:00 i dag, hvis du skulle være interessert i å plukke opp en der, DiRTY D.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Enda verre med besteforeldre som synes Axis minner om krigen.

SITAT(GombA @ 13.07.2006, 11.54) 14186
Expert selger DS Lite for 899 frem til onsdag 19.! Så hvis du vil spare penger så....
[/b]
Det skjønner jeg ikke, da flere iallefall ifølge min lokale Expert butikk på forus, er i full krig med Unsaco.
Unsaco vil at Expert skal selge Ninty produkter til omtrent tap, Expert har boikottet Nintendo.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
SITAT(Amon @ 16.07.2006, 07.54) 14810
Siste Wii-mote rykte
Spennende saker, indeed. At det blir mulig å lagre opptil 6 KB data i Wii-moten kan føre til mye innovasjon. Men, hva er dette med kamera på tuppen av Wii-moten? Kan det hende at det er mulig å ta bilde av seg selv og poste det i spill som Wii Sports? Hvis det er så, vil jeg håpe at det ikke ender der. :angel:
[/b]
Hva mener du med at 6 KB "kan føre til mye innovasjon"? Kan du være bittelitt mer spesifikk? Det er ikke akkurat en heftig mengde.
Det med kamera er ren spekulasjon fra IGN sin side, det sier de selv i artikkelen.
Opprinnelig skrevet av IGN

Interestingly, according to documentation the Wii-mote is able to act as something of an eye, measuring coordinates between 0-1023 on the X axis and 0-767 on the Y axis, which means that it is more or less seeing a megapixel image. Whether or not this data can be interpreted into visual information remains unknown, but we're not ruling out the possibility that the pointer could sub as a camera. This is, of course, purely speculative on our part, but stranger things have certainly happened - like, for instance, an internal speaker.

D

Deleted member 91

Gjest
Oh DS Lite, you sure do crack me up!

Hvem her har dette skjedd med? Jeg tittet bakpå DS-en min etter jeg var ferdig med artikkelen, and wouldn't you know it, min har en den også. Tror ikke akkurat den blir omgjort til et puslespill i nærmere framtid, og den er veldig vanskelig å få øye på (fant jo først nå selv), så jeg tar det rolig. Får se om Nintendo innrømmer noe etterhvert og kanskje trekker tilbake enheter...?

Kilik

Lokal moderator
Ser ut til at onlinedelen til Wii blir veldig lik den på DS. Gratis, trådløst og fortsatt bruk av Friend Codes. Ingen Xbox Live-lignende tjeneste altså.

Fra en offisiell Wii-side som raskt ble tatt ned: Wi-Fi 1, Wi-Fi 2.

SITAT(Nicholas @ 17.07.2006, 01.35) 14943
Oh DS Lite, you sure do crack me up!
Hvem her har dette skjedd med? Jeg tittet bakpå DS-en min etter jeg var ferdig med artikkelen, and wouldn't you know it, min har en den også. Tror ikke akkurat den blir omgjort til et puslespill i nærmere framtid, og den er veldig vanskelig å få øye på (fant jo først nå selv), så jeg tar det rolig. Får se om Nintendo innrømmer noe etterhvert og kanskje trekker tilbake enheter...?
[/b]
Den artikkelen fikk meg til å sjekke ganske raskt, men heldigvis er det ingen sprekk i min ennå.

Fikk meg en ds idag. Bestilte fra elkop.no siden den bare kosta 879 der. Ds lite altså. Men jeg opptaget at det var en død piksel på den med en gang jeg startet å spille. Er det mulig å bare dra til nærmeste elkjøp og få en ny en eller hvordan er garanti greien på det?

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av 1up.com
At Comic-Con today, Konami revealed a new playable version of the upcoming Castlevania: Portrait of Ruin, and though a few portions were similar to the demo shown back at E3, there was plenty new that we saw to keep us excited about where the game is heading.

Roughly 50 percent of the map in the Comic-Con build has changed since E3, and along with it, random item drops and a new boss of sorts have been introduced. The items lead to some fun discoveries, such as a martial arts knee attack and a group of spinning ice shards that looks particularly painful.

The first "boss" comes in halfway through the demo, though it's a boss in the classic sense where he chases you and you try to escape by knocking down pillars and making your way to the end of the room as quickly as possible so this screen-filling behemoth doesn't eat you. You actually can choose to fight back if you like, but it definitely seems easier to run.

Another key feature we got a chance to mess around with is the touch screen use, which has changed quite a bit from what you might remember from the last game in the series. The old draw-to-capture system is gone, replaced by the ability to press on the screen to tell your partner where to go. (If you haven't seen previous coverage, one of the big new features with Portrait of Ruin is that you can switch between two characters at any time or play with both of them on the screen at once, where you control one and the other follows you around helping out.) The idea here is if you want to send them out in front of you to keep yourself safe or if you want to surround a group of enemies, now you can! We're not quite sure how useful this system is just yet, since you seem to have to hold down on the touch screen to get your partner to go where you want -- which takes a bit longer than we'd like -- but we may be missing part of the overall approach here so we'll be sure to post an update if we find out more.

Though not available in the version at Comic-Con, Konami representatives tell us that the two characters will be able to work together physically as well, with one character boosting the other up in certain areas to reach high ledges -- think of it like the co-op in Splinter Cell, but with much shorter characters.

We're curious to see what other secrets Konami may be holding back at this point, because the touch screen use seems a bit limited and we're curious to see if there will be more to it in the final game. Not that it really needs it, considering how nice the rest of the game looks, but it'd be nice.

D

Deleted member 91

Gjest
Den derre kamerattjenesten hvor han andre Dracula-jegeren løper rundt bak deg ... Er spillet co-op? Hvis ikke virker det veeeeldig meningsløst, gitt. Og utviklere burde ikke anstrenge seg for å legge inn touchscreen-støtte med mindre de føler det er viktig for spillet. Chances are det bare blir irriterende til slutt uansett.

Og en liten gladoppdatering for alle dere med sprekk i DS-en (med unntak av de av oss som har importert, som vanlig), courtesy of Eurogamer:

Opprinnelig skrevet av Eurogamer

Nintendo of Europe has told Eurogamer that any faulty DS Lite units will be repaired for free - providing the fault in question is covered under a valid warranty.

The news comes after Nintendo of America issued a press release acknowledging that a small number of DS Lite consoles are showing cracks in their plastic casing on the left hand side of the hinge on the console, just above the power connector. They did say that the flaw is extremely rare, though, affecting just 0.02 per cent of units.
EuroGamer

Som forventet, altså.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
hmm. det så veldig syre ut. Musikken var selvfølgelig veldig killer7, som ikke er negativt. Voiceactingen var så homo at det passer inn i den retro stilen. Jeg liker det.

Kanskje fordi det ble opprettet et eget emne for spillet, hvis folk hadde giddet å browse litt mer av forumet enn bare de etterhvert ekstremt utilgjengelige og fyldige nyhetsoppsummeringstrådene?

Hvorfor har vi egentlig "generelle nyhetstråder" for plattformholdere? Da kunne vi like gjerne hatt spesifikke subforaer for dem akkurat som i gamle dager! Jeg gidder iallfall ikke lese disse trådene, siden de blir så store og unwieldy etterhvert at det er umulig å få oversikt. Lag nye emner, folkens. Det er ikke så vanskelig, og det er ikke akkurat som om det blir uoversiktelig bare fordi det blir et par ekstra aktive emner på forumet. Hvilket heller ikke hadde svidd, sånn forresten ... hva har skjedd med aktiviteten her?

Meh.

Snøft. Jeg tror kanskje Siri og jeg bør få slått sammen kontiene våre ...
~SHDR

SHDR

Gullmedlem
For purrfect oppklaring: Jeg skrev det som står over. Og Heroes-tråden er her.

Essensen i hva jeg sa: Disse svære nyhetsoppsummeringstrådene hemmer egentlig bare diskusjon. De blir for store og for generelle, så det er ikke så himla mye å si i dem. De kunne fått lov til å dø sammen med E3, siden de egentlig var diskusjoner rundt pressekonferansene og annonseringene som foregikk der, om jeg ikke tar 100% feil.

Flere emner betyr mer eksponering betyr mer interesse betyr mer diskusjon! Hva med å prøve på det, så vi slipper å døpe om forumet til Såkjedeligatjegblirgal.no?

Jess.

Status
Stengt for ytterligere svar.