Wii - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Og det vet du fordi...?

Bare en ting jeg kom til å tenke på:
Siden Wii bruker vanlige (?) SD-kort som lagringsenhet, vil man da kunne føre over filene til en PC og ha dem der og bare bytte om når det blir fult? Hadde vært utrolig kjekt...

Kilik

Lokal moderator
Litt spent på hvordan det der fungerer. Nintendo vil garantert ha en eller annen kopisikring på gang. Jeg tipper de nedlastbare spillene har en medfølgende kryptert nøkkel eller noe slikt som er unik til Wii-konsollen de er lastet ned til. Dette gjør at spillet kun vil kjøre på den ene konsollen og heller ikke fungere på PC (via emulatorer). På den måten kan man også hindre at kopispill man har lastet ned fra nettet fungerer fordi de ikke har gyldig nøkkkel. Vel, bare noe jeg har tenkt på. Ikke sikkert det blir slik...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg tenker med meg selv at det sikkert er en grunn til at Nintendo bruker Secure Digital-kort, så du skal ikke se bort ifra at den spådommen der kommer til å slå til, kilik.

Lodin

Der Waaaah
Nå kan det jo nevnes at 512 megabyte er ganske mye hvis man kun snakker om noen gamle ROMer. Alle driver å hyler og skriker om at de må ut å kjøpe kort med flere gig tilgjengelig, men personlig tviler jeg på at noen saver og et 20 tall gamle spill fyller særlig opp. :ermm:

EDIT: Tror og det blir hakket mer avansert enn å dumpe en masse NES og SRM filer rett på SD kortet via PCen for så å sette igang emulatoren. =D

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Hvis de ikke har gjort det allerede da, så kanskje de sd-kortene er formatert til å støtte kun et spesielt format. Husker når jeg var liten og prøvde å brenne en cd fra mac til pc. Pc'en klarte ikke å lese filene, fordi jeg visste ikke at man måtte sette på iso9606 eller hva faen det heter. Tipper at wii har gjort noe lignende men at man kanskje er litt semi avhengig av at man vet hvilket filsystem for å kunne gjøre noe med dem via en pc. men seff, en slags serial er jo mye smartere med tanke på at det er det bare for nintendo å bruke en slags "serial-recogniser"

Lodin

Der Waaaah
SITAT
"Epyx announced Commodore 64 will be added to Wii's Virtual Console, the first batch of Commodore 64 titles for Wii will be Impossible Mission 1 & 2, Winter Games, Summer Games 1 & 2, Pitstop and Jumpman Junior."[/b]
Hah, lite jeg skal plukke op Winter og Summer Games da! B)

Lodin

Der Waaaah
En universal vennekode per maskin slik som de fleste håpa. ^_^
SITAT
Nintendo Europe have confirmed on their Wii microsite that the Wii won't have specific friend codes for gamers to connect titles online. The fact the DS has seperate codes for each game has arguably been seen unfavourably among Nintendo fans, compared to having one user code which stays constant whatever game you're playing.[/b]
LINKH

Jævlig bra indeed. De vennekode greiene til Ds var et helvete. Utrolig rart at de ikke klarte å komme opp med noe mer brukervenlig enn det. Å taste inn et tolvsifret tall for hvert spill tok jævlig lang tid og var noe herk. Sånn sett er Live helt fantastisk snedig. Systemet til Wii vil nok ikke bli like bra, men bedre enn Ds.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Stakkars Bamsefar, han har såpass leddgikt i stylushånda at han ikke makter å taste to siffer. Lurer på åssen det gikk med de tolvsifrede vennekodene til DS-spillene.

EDIT: Joda, jeg skjønte godt hva du mente. Jeg hadde bare for lite å gjøre til ikke å påpeke noe.

SITAT(Lodin @ 01.10.06, 19.11) 25994

Det var en sexy måte å selge kontrollere på. :elsk:
[/b]
*spruuuuuuuuut*

Forresten, i det siste begynner det å gå rykter om at RE:UC for Wii ikke blir eksklusivt. Eh, pågrunn av at Wii fikk sin egen versjon var pågrunn av at den ikke kan ha like bra grafikk, og har helt annerledes(bedre synes jeg) kontroll. Så, hvorfor tror noen på dette. Hvis det er sant, dør jeg.

Status
Stengt for ytterligere svar.