Wii - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
SITAT(SHDR @ 14.11.06, 18.52) 34635
Det skal jeg fortelle deg at en iPod er også, men jeg hører ingen syte av den grunn. Hvem bryr seg om hva som er inne i boksen, egentlig? Poenget er at den leverer (iallfall på papiret) en helt spesiell opplevelse x360 og PS3 ikke kan og koster betraktelig mindre enn de to konkurrentene.

Jeg skal fortsatt ha en. Det blir første gang jeg noensinne kjøper en konsoll på lanseringsdatoen, eller innen et par dager etter den.
[/b]
Nå koster jo 360 mindre enn wii og kostet vel bare ett par hundrelapper mer når den hadde lansering:p

Jeg kommer heller ikke til å kjøpe Wii med det første, finnes ikke noe som appelerer til meg der enda, har aldri vært en zelda-fan og jeg har GC, så hvis jeg må ha TP så kjøper jeg det til den... Dessuten har jeg det veldig på følelsen av at styringa wiimoten bare kommer til å være gøy i et par dager...
 
SITAT(kilik @ 27.10.06, 17.22) 30766
Dessuten vil tre ekstra nunchucks og wiimotes koste nesten 2000 kroner...
[/b]

Kilik, kan du ikke kjøpe kontrollerne fra utlandet, sjelden de er kodet, og det er vel vanskelig og lage vil jeg anta.

gjorde det til snes jeg, kompis solgte og importerte så jeg hadde Ascii som var den beste på markedet.
men enkelte var visst sperret.. kansje asci husker ikke lenger. :angel:
 
SITAT(Haggar @ 03.11.06, 00.52) 31925
sant, sant, men jeg kan ikke skjønne at DERE er så opphengt i det?
[/b]

En god grunn, er og spilel dem Orginalt med den klassiske kontrollern, evt Gc på noen titler
og det er gir en god indre, feeeling og glede og varmer i sjelen,
dette er for oss ekte nintedo diggere :grr:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Maximum @ 15.11.06, 16.30) 34749
Nå koster jo 360 mindre enn wii og kostet vel bare ett par hundrelapper mer når den hadde lansering:p[/b]
Sist jeg sjekket, kostet den versjonen av Xbox 360 som faktisk går an å bruke til noe litt mer enn Wii. :p
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Nintendo har sendt ut omtal-bare Twilight Princess-discer til spilljournalistene, så 1UPs Jeremy Parish sitter akkurat nå og spiller Zelda, hvis anmeldelse må være ferdig til helga. Men det er ikke det dette innlegget handler om, det er komponent-kablene, som virkelig burde fulgt med maskinen:
SITAT
The Gamevideos.com dudes took away my component cables for a while yesterday so they could do some high-quality video capture, which suddenly made it clear why people were talking about how ugly this game is. No exaggeration: playing this on an HD set with composite video makes it look like an N64 game with a slightly improved poly count. Not only do you lose the widescreen functionality, but there's all kinds of smeariness and ghosting and general unpleasantness. Not just in the snooty HD snob sense, but in the "this looks so bad and details are so hard to make out that I now have a screaming headache." The "p" in all those different HD resolutions (480p/720p/1080p) makes more of a difference than the numbers, I've learned.



Since Wii's output resolution is determed at the system level, I'm assuming this means that the Virtual Console will be outputting games at 480p, which in turn means that it is so, so worth it. Well, sort of. It's annoying that old games are nigh-unusable on HD sets, but at least there's a workaround for NIntendo stuff... even if you have to pay for it. I've heard that PS3 doesn't output PS1/PS2 games at HD resolutions, which makes my tiny heart break from the sheer predictability of it all. Sony, why you gotta suck so bad? For 600 bucks, the PS3 shouldn't just make Chrono Cross look good on the same TV you want me to use to get the most out of Resistance -- it should write its own Harle X Orlha slash fiction. Honestly.[/b]
Blæh!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ikke akkurat så veldig rart, det der - nesten akkurat samme opplegg som med komposittkablene som følger med GameCube-en og den litt mer hora SCART-kabelen man fikk kjøpt en gang i tida. Var som natt og dag, nesten.
 
SITAT(Psycho Mantis @ 14.11.06, 22.44) 34671
$200? DVDBoxOffice tar ca. $100 cad (kanadiske dollar) i frakt for Nintendo Wii, noe som med dagens kurs tilsvarer i underkant av 600 norske kroner. Til sammen havner Wii på rundt 2200 norske kroner fra DVDBoxOffice.

Anyway, hvis du skal ha NTSC U/C-maskin (og ikke har bestilt noe sted enda), så tror jeg du må belage deg på å vente en god stund før du får en. Joa, man må vel regne med litt norske avgifter på sakene (sikkert rundt 400-500 kroner), men det er i mine øyne verdt det. Man tjener igjen på det ved å bestille spill og ekstra-utstyr fra VG+, DVDBoxOffice og Play-Asia bl.a.
[/b]

vel jeg har snakka med support hos dvdboxoffice og frakta er på det jeg sa
Og convertern er dyr med frakt, veier mye
mulig det var den som kosta 200 $ men av tingen var det.
B)
 
Bah... så vi et grusomt drittbilde? Som, den vanlige rød-gul-hvit som har fulgt med dagens konsoller? Ikke et lite håp om at RGB-kabelen til GC vil funke da?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Bildet blir ikke like ille som på eksempelet for dere med SDTV-er. Det er for det meste HD-skjermer som skuler og spytter på analoge signaler.
 

Lodin

Der Waaaah
Funke hvor? Har du ikke komponent uttak på TVen så er det ikke så mye som kan gjøres.
Men scarten som vil selges fra dag en er betraktelig mye bedre enn den møkka som følger med maskina da.
 
Komponentkabler har tre kabler for bilde i stedet for to - én for hver fargetone. Jeg husker ikke hvordan komposittkabler deler det inn, men de bruker i alle fall to kabler, og da blir ikke signalet like bra.

Sikkert noen som kan dette bedre enn meg.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Ikke helt i mål ennå, Luff, ved kompositt moduleres (deles) bildesignalet i én kabel.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.