Wii U - Nintendo vinner igjen/puler oss igjen

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Nintendo er doomed, "analytikere" peker på at flere titler og et priskutt på maskinen må til for å opprettholde salgstallene etter skuffende tall fra sistekvartal. Edge som melder og tallene er jo klare men får se om ikke det hjelper med noe Zelda og Marioings.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det har dukket opp noen artikler fordi Nintendo har justert ned forventede salgstall i finansåret 2012 (dvs frem til mars i år). De annonserte at de skulle shippe 5,5 millioner enheter (eller var det faktisk selge?), men det er justert ned til fire millioner. Den største grunnen til dette er at flere større spill har blitt utsatt. Det gjør selvsagt fortsatt salgstallene til et reelt issue, men det er fortsatt langt ifra dommedag/Sega.

Nintendo trenger å ta i litt for å unngå enda en 3DS, men la oss se hva E3 har å bringe. Min WiiU har begynt å bli litt stående, men der har DOTA2 også litt av skylda for jeg har ikke rørt hverken Xboxen eller PS3-en heller (om vi ser bort ifra Dead Space 3-demo).
 

Lodin

Der Waaaah
Itte no priskutt siden de allerede selger maskina til produksjonskostnad. Tror ikke det hadde hjulpet så mye uansett siden det ikke er der skoen trykker. De trenger spill. Det har Nintendo og tydligvis innsett så de skal fokusere på å hjelpe fler japanske utviklere med å gi ut spilla deres i vesten, ihvertfall til 3DS. Vi får håpe det gjelder for WiiU og.
Februar er ikke så håpøs dog. Fist of the North Star 2 kommer den syvende. Kanskje de har lært no av forgjengern, men jeg tviler. Heldigvis dukker Skribblenaut opp dagen etter og det er jo bankers. Så den tolvte er Aliens no man kan kjøpe. Om det bruker padda så bra som Gearbox har lova og det ikke stinker går jeg vel for den versjonen. Til sist har vi Rayman som kan coppes den 28ende. Det er ihvertfall must.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Lodin sier noe der, de har levert få og dårlige spill laget av tredjepartsstudio (bortsett fra Tank! Tank! Tank!) så for å veie opp oversetter de kvalitetsspill fra japan så USA og europa får mer å leke med. Vinn-vinn-vinn-vinn situasjon!
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg dro ned The Cave til WiiU fordi det var billigere enn på steam. Spillet fungerer helt greit, men har merket en og annen sporadisk slowdown. Ikke nok å bli gretten for men man legger merke til det når det skjer. Paden brukes bare som en ekstra måte å switche mellom figurene på i tillegg til d-paden, så intet banebrytende der. Ganske comfy spill å sofaspille, men det regner jeg med lar seg fint gjøre med en 360-pad og, så har du en spill-pc kjøper du like gjerne denne spillen der.

Verdict: måspillemerførst/10
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Angående Scribblenauts fikk alle medier og butikker mail om å sende tilbake eksemplarene sine, de sender ut nye men inntrykket var det er snakk om full destruering av alle eller lignende, er nok en spesifikk kjip ting som "black slave" kan søkes på elno.
 
Fuck off Nintendo, fuck off Ubisoft, det her hadde jeg gleda meg noe jævlig til, det er ett hardt, hardt slag i ansiktet, denne nyheten.:argh:

Er mulig det ikke blir noe nytt Wii U spill på meg før Pikmin, nå...
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Rimelig dick av Ubi det der ja, blir interessant å se om de forsvinner fra E3-konferansen til Nintendo i år.

Ellers er det jo megalurt å flytte release til september, kommer jo hvertfall ikke et annet storspill folk kommer til å prioritere den måneden...
 
Da utsatt man kjøpet av Wii U. Det var vel ingen som virkelig trodde på at spillet ikke ville bli sluppet på andre platformer før eller siden, men utsettelsen svir jo litt. Vi får vel høre at Zombi U kommer til andre maskiner også snart. Satser på at begge blir å fåes tak i på PC, tenker jeg.

Ellers så tviler jeg på at det er utelukkende pga. porte-arbeidet at de utsetter spillet så lenge. Så vidt jeg har fått med meg så bruker det en videreutviklet utgave av motoren vi så i Origins og den kjører jo allerede på alt fra konsoller til telefoner og hamsterjul så kanskje spillet rett og slett trenger mer tid i kverna? Mer sannsynlig er det vel en eller annen kar stilte spørsmålet "Hvorfor lar vi dette spillet være tidseksklusivt til konsollen med færrest brukere igjen?".
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
Tenkte jeg skulle ta en kjapp tur innom Miiverse etter en runde NSMBU:

Forsøkte tre ganger! Det funka etter en restart, men...:psyduck:

Edit: Fiksa et mindre bilde
 

Lodin

Der Waaaah
Ellers så tviler jeg på at det er utelukkende pga. porte-arbeidet at de utsetter spillet så lenge.
Nope.
"In this case, Ubisoft recently decided they wanted to release the game on multiple platforms so the decision was made to launch them all at the same time rather than separately. I know it's not an elaborate, 'convincing' answer, but it's the simple truth."
Så de er villige til å tape en haug med salg til WiiU (fordi det da er midt i stormen på slutten av året og det er allerede masse annet bra ute) fordi det er sånn de alltid har gjort ting.

E: Selv utviklerne er forbanna.
I completely understand you but you have to understand one thing. This is not a decission taken by the development team, this comes from really really high up, so please don't pick on the game.

If you're pissed, imagine how we feel. Think on the situation, we've been making overtime with this game practically since May preparing E3, and then almost a demo per month (gamescon, Wii U presentation, shops, eShop, etc...) and at the same time trying to actually finish the game. We had a first delay because it was obvious we couldn't finish on time but we gave it all to be there on February. What face do you think we had when the week we had to close the game we're being told it's not going to be released? I couldn't believe it.

For practical matters, you'll have to wait for some months for the game to be released and will most likely serve for more content to be added and do it better. For us, this means we've spent 6 months barely seeing our wifes, kids, and friends for nothing because, after all, such a haste wasn't needed. Believe it, it was a hell to swallow these news.

Even then I'm firm in what I said back in the day, Rayman Legends is an excellent game and will still be, and the team that's making it doesn't deserve to have your back turned on them just because some men in ties one day took a wrong choice. This industry is really that shitty