Wii U - Nintendo vinner igjen/puler oss igjen

Lodin

Der Waaaah
Vel EA er pissed fordi de var i samtale med Nintendo om å laga onlinebiten til WiiU. Etter at det falt i fisk har de omtrent droppa platformen, sånn bortsett fra spilla ved launch som allerede var i utvikling. Ubisoft som støtta Ninty i starten har nå trukket sei og sier de ikke vil lage fler eksklusiver før det er solgt masse maskiner.
Så ja, dette blir en ny Gamecube.
 
Vel EA er pissed fordi de var i samtale med Nintendo om å laga onlinebiten til WiiU. Etter at det falt i fisk har de omtrent droppa platformen, sånn bortsett fra spilla ved launch som allerede var i utvikling. Ubisoft som støtta Ninty i starten har nå trukket sei og sier de ikke vil lage fler eksklusiver før det er solgt masse maskiner.
Har du kilder til både EA- og Ubisoft-sakene?
 
EA-greia er mest spekulering på grunnlag av at EA troppa opp og sa "visst faen skal vi støtte Wii U!" på E3 i 2011 for så å knapt ha en tilstedeværelse året etter.

Ubisoft sa greia si på forrige investormøte og er jo ikke så rart med tanke på salget til Wii U osv.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Både Ubisoft og EA trakk seg i protest fordi Wii U ikke kan kjøre Quake 3-motoren.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
Nintendo skrev:
As part of our on-going push to ensure Nintendo content is shared across social media channels in an appropriate and safe way, we became a Youtube partner and as such in February 2013 we registered our copyright content in the Youtube database."

“Unlike other entertainment companies, we have chosen not to block people using our intellectual property."

"For most fan videos this will not result in any changes, however, for those videos featuring Nintendo-owned content, such as images or audio of a certain length, adverts will now appear at the beginning, next to or at the end of the clips. We continually want our fans to enjoy sharing Nintendo content on Youtube, and that is why, unlike other entertainment companies, we have chosen not to block people using our intellectual property.
Merk dere siste delen der! Plutselig:
 
Da fikk jeg endelig bestilt meg en Wii U i forrige uke fra Dustinhome (premium til 2290!), så den får jeg nok i dag. Gleder meg til å få testet den skikkelig. :)

Jeg fikk for øvrig testet den litt hos en kompis for et par uker siden. Da endte vi opp med å ta et slag Mario Kart Wii, og til min store forskrekkelse fikk jeg inntrykk av at spillet kjørte bedre. Vi var 4 spillere i splitscreen, og det virket som spillet opprettholdt 60 FPS selv om spillet kutter til 30 på Wii når det rendrer flere enn to vinduer. Jeg fikk aldri testet single player for å sammenligne, så jeg regner egentlig med at jeg innbiller meg ting.

Er det noen som kan bekrefte/avkrefte det? Var ikke lett å finne noe ved hjelp av Google i hvert fall.
 
Stiller meg veeeeheeeldig skeptisk til at Mario Kart på Wii eller via Wii U kjører 60 fps, selv i singleplayer. Kanskje gjennom Dolphin-emulatoren på en PC, men ikke på konsoll. Denne forumposten er kanskje oppklarende (selv om den ikke omhandler Mario Kart per se).

Mine Wii-spill kjører forøvrig ikke noe bedre på Wii U. Snarere tvert imot: Grafikken ser enda litt mer grøtete ut (det er kanskje bare kontrasten mellom Wii U's HD og Wii'ens SD), og hakker mer.
 
Jeg har ærlig talt ikke målt frameraten i spillet, men på Wii kjører det i hvert fall vesentlig saktere i multiplayer splitscreen (med mer enn to spillere) enn det gjør i single player. Jeg kjenner til forskjellen på FPS og Hz, og skjønner ikke helt hvordan det kan spille noen rolle når jeg hele tiden har spilt Wii-versjonen med komponentkabel og 60Hz aktivert.

Takk for innspill uansett, antagelig er det bare innbilning fra min side. Det begynner å bli en stund siden jeg har spilt Mario Kart på Wii, både single og multi, så sammenligningsgrunnlaget er litt rustent. Kan man vel si. :p
 
Mario Kart 8 ser ut som da shiznits, så til to drøye høvdinger tror jeg ikke du gjør ulurt i å skaffe deg en Wii U.
 

Lodin

Der Waaaah
YESSS! WiiU Karaoke er snart en ting som eksisterer. Du betaler for en time, et døgn eller mer og alle hitsa er dine. Kjenner jeg Nintendo rett blir ikke det mye, men kjenner jeg Nintendo rett er D.K. Rap der.
 

Lodin

Der Waaaah
Earthbound er sluppet sånn uten videre! :yoshi: Koster 80 spenn, men det er det nesten verdt. Guiden som fulgte med orginalen i USA er også tilgjengelig her og er satt opp sånn at den er lett å bruke med gamepaden.

Kan vel og nevne at Shantae slippes til 3DS en gang i dag.
 

Lodin

Der Waaaah
Her er en ting som dukka opp i ukas pressemelding fra Nintendo:
Buy Pikmin 3 on the eShop, get Wonderful 101 on the eShop for 30% off! ends September 21
Det er jo da og med de sedvanlige 10 prosentene man får om man har en svart maskin så det blir jo litt. Alle som har maskina skal vel uansett ha de to så da er det grei skuring.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Eurogamer har anmeldt Wonderful 101

For eight-year-olds, this might be one of the best games ever made. That's why it's so disappointing that Platinum has included content that isn't suitable for children, and ended up with a 12 rating.

Most female characters are introduced with ass and boob shots, which I can just about get over - with these character models, such assets are basically triangles anyway. There are sub-surface sexual tensions, too, particularly with the 101's base, the Virgin Victory, and its pilot Alice, but these will arguably sail over the heads of children. The mind-boggling inclusion is a female boss whom the Wonderful 101 refer to as a 'cougar' and who makes several jokes about the size of Wonder Blue's penis.
Anmelderen kan umulig ha et forhold til Platinum Games fra før.

Få vel skaffe en WiiU snart.