Wii U - Nintendo vinner igjen/puler oss igjen

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så kan man jo sammenligne med Edges omtale. Kan jo også si at jeg testa ut demoen da jeg besøkte Lodin i helga, og... veeeel... ææææh... jeg likte det ikke. I det hele tatt. Det KAN ha noe å si at demoen i det store og det hele bare sier vær så god og slenger deg av gårde, men jeg forsto virkelig ikke hvorfor det var så mye gjevere å tegne angrepene enn å bare trykke på en knapp f.eks. Ikke at det er fysisk mulig å tegne med pennen mens man spiller uansett (med mindre du har tre armer), så det blir å tegne med høyrestikka i alle tilfelle. Men, ja, åpen for at jeg bare ikke klarte å se greia fordi jeg var distrahert og småbrisen.

PS det der "synd at ikke utviklerne holdt seg for gode til å seksualisere de kvinnelige figurene"-styret er forøvrig en del av Eurogamers nye krampe-whiteknight-profil. Det var visst for ille at du kunne redde damer og få mer liv av at du fikk en nuss i Spelunky også, bare drit i at du kan velge om det skal være ei dame i kjole, en mann i tanga og sløyfe eller en mops. For rekorden så er jeg for at man behandler alle som folk, men mot reaksjonære holdninger som ikke bidrar til verken det ene eller det andre.
 

Lodin

Der Waaaah
Vil haa~! :penga:



Sånn ellers er det litt nytt om spillet. Det seilet som lar en rase rundt kan kjøpes etter andre dungeon. Man kan gå rundt i førsteperson noe som sikkert gjør sikting lettere. Kameraet man får istedet for Tingle Tuner kan og zoome ut av link og man kan posere ham for fine bilder til Miiverse. Muligens blir det og mulig å laste opp bildene til Facebook og sånn ala. Animal Crossing. Det er en Hero Mode man kan spille fra starten og her gjør fiender mer skade samt at man bare kan heale med potions. Og sist men ikke minst er nå fem av Triforce-bitene gjemt på land så man trenger ikke dille så mye med charts og Tingle.
 

Lodin

Der Waaaah
Så Nintendo har drept den hvite maskina og prisen på den svarte er nå 2000 kroner eller så. Er vel bare et spørsmål om tid før de slakter tableten og selger den med en pro-controller. :p
Uansett har de bestemt seg for å lansere Windwaker tidlig i e-sjappa så vi kan allerede laste det ned neste måned. :yoshi:
Nei vent, det var bare USA og vi må fortsatt vente til fjerde oktober. :ras:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Spørsmålet nå blir bare hva Nintendo gjør for å tekkes den delen av markedssegmentet som trenger en unnskyldning for å snike den der inn i heimen når jula banker på døra. Tidlig krøkes-gave til ungen?
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Hadde akkurat samme tanke rundt det. 2K er en pris jeg kan leve med
 
D

Doctor Downs

Gjest
Jepp, da blir det Wii U paa meg ogsaa. Konsoll, Zelda og litt ekstra tacky tablet og jeg er solgt.
 

Kilik

Lokal moderator
Europeiske datoer for høsten 2013:

Wii U
Just Dance 2014
- 4th Oct
The Legend of Zelda: The Wind Waker HD - 4th Oct
Sonic Lost World: Deadly Six Edition - 18th Oct
Skylanders Swap Force -
18
th
Oct
Batman: Arkham Origins -
25
th
Oct
Wii Party U + Wii Remote Plus - 25th Oct
Assassin's Creed IV Black Flag -
1
st
Nov
Angry Birds Star Wars -
1
st
Nov
Call of Duty: Ghosts -
5
th
Nov
Lego Marvel Super Heroes -
15
th
Nov
Watch_Dogs -
22
nd
Nov
Mario & Sonic at the Sochi 2014 Olympic Winter Games - Nov
Super Mario 3D World - Nov

Hardware:
The Legend of Zelda: The Wind Waker HD Premium Pack - 4th Oct
Lego City Undercover Premium Pack - 18th Oct


Wind Waker-pakka til rundt 2000 kroner frister veldig. Ellers er det vel ikke mye å skryte av.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Den dagen Nintendo kommer med et nytt zelda eller Mario som ikke er det derre NEW greiene så skal dere se salget går opp ja. Da koster sikkert konsollen bare 1500 også. Hadde faen ikke forundra meg.
 
D

Doctor Downs

Gjest
Teller 3D World som en "New"? Gjør kanskje det, men jeg skal ihvertfall ha det. Wind Waker er mest en unnskyldning for å kjøpe konsollen.
 

demake

Seksuelt godteri
Det der ser ut som ett stykk skuffende remake. Oh well, jeg skal ikke ha noe Wii U uansett.
 
Så nå viser det seg at er akkurat 0 spill som er verdt å kjøpe Wii U for. Hvordan skal Nintendo klare seg når de ikke en gang får til å lage brukbare remakes? Har de noe annet å fare med?
 

Novastrum

Feminist-elitist
Hater fett på linsa-effekten føler at det er noe galt jizz i øynene mine når jeg ser på det og prøver å gnikke det ut. Blir ikke Wii U kjøp for dette. Paradoksalt nok ville jeg kjøpt det hvis de ikke hade fjerna cel-lightingen og holdt seg til den gamle fargepaletten. Aka bare oppskalering - da hadde spillet fortsatt sett pent ut.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Jeg synes det er en del ting som ser dårligere ut, og en del ting som ser bedre ut. Skal ha det uansett.
Litt rart at de har forandret såpass mye på fargene men synes f.eks fargene på havet i remaken er bedre, samme på det fortet. Derimot synes jeg bossene ser kjipere ut fordi det var celshadingen på de som gjorde de så lekre.
Er ikke skuffa egentlig, og en del av lyseffektene ser veldig bra ut, men ja. Synd med fogen. Tipper det er for å lage litt volumetric lighting litt enklere.
 
Hadde eg hatt Wii U hadde eg nok kjøpt det, men no blir det litt for høg investering. Har det jo tross alt på GC framleis. Vurderer å skaffe meg ein god gammel tjukkskjerm for dei eldre konsollene mine.

HD remake skal ha skryt for områdene rundtom øyene som har fått meir liv, då. Detaljene kjem tydeligere frem.
 

Lodin

Der Waaaah
Jeg er smått hrrm til mye av det de har gjort. Særlig det at himmelen ser helt annerledes ut når man seiler er fælt. På den annen side er de nye skyggene skiggelig noice. Uansett er det dag en og jeg er av typen som fort glemmer åssen orginalversjoner av spill var og vender meg til det nye med en gang.
Dog er det rart at Nintendo har gjort så mye med dette siden de pleier å være ganske late med porter. En Super Mario Sunshine port er sikkert det neste.

Jo også er Jim Sterling ubrukelig for han vet ikke åssen lyd kartfisken lager. Det er såklart SCHMEEEEEE!