Wii U - Nintendo vinner igjen/puler oss igjen

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#22
Det er kun et problem hvis du spiller noe som ikke bruker tabletkontrolleren. Som f.eks Call of Duty eller andre spill som du burde bruke "classic"-kontrolleren til.
 

Lodin

Der Waaaah
#23
Man kan fortsatt bruke det, men må snakke via tableten som forøvrig enten lar en prate med den innebygde mikken eller man kan plugge i et headset. Det er bare Sega som er døgenikter.
 

Lodin

Der Waaaah
#24
Her er de tre siste spilla til Nintendo Land for det er en tinga folk flest uansett skal ha.
  • Yoshi’s Fruit Cart: Using the GamePad touch screen and stylus, the player draws a path for the Yoshi Cart to follow through each course. However, only the view of the course displayed on the TV screen shows fruit that must be collected and obstacles that must be avoided along the way to the goal. This fun attraction is a great example of the kind of integrated second-screen game play made possible by Wii U and the GamePad controller.
  • Captain Falcon’s Twister Race: In this single-player Attraction based on the F-Zero racing franchise, players get a top-down view of the track on the GamePad, which is held vertically and turned to steer the vehicle through a winding, twisting track, as they try to hit checkpoints before time runs out. Driving across dash plates can provide a quick burst of speed, while obstacles like speed spikes, whirlwinds, other vehicles and even bombs can make for a dangerous run.
  • Octopus Dance: In this single-player Attraction, players use the GamePad to mirror dance moves performed by a deep-sea dance instructor. The goal is to always be watching one’s own movements from the back to more easily mirror dance moves, but the dynamic interaction between the GamePad and the TV adds a unique twist. Players must be ready to switch between the views offered on the TV screen and the GamePad screen, as sometimes one view is more useful than the other.
Iwata skal forøvrig holde to til sånne minipressedingser før launchen til USA. En av de skal handle om selve nettverksstrukturen, online spilling og Miiwerse.
 

Lodin

Der Waaaah
#25
Enda en Nintendo Direct over. Stort sett på nopponesisk, men Kotaku har dette.
One of the big changes for the Wii U is the Nintendo Network. Instead of Friend Codes, the Nintendo Network uses the Nintendo Network ID.

But before you get started, users must create a User Account. For each Wii U console, it's possible to create up to 12 User Accounts. Then, after that, you create your Mii. Next, you create the Nintendo Network ID.
Here's what you'll need to do that: a password, your date of birth, your gender, the area in which you live, and an email address.
This ID is then used with your eShop purchases, Miiverse, and video chat.
There are plans to enable the Nintendo Network ID to be used with other Nintendo hardware. In the future, Nintendo is planning to bring it to PCs and smartphones, giving users the ability to access the eShop and the Miiverse on non-Nintendo hardware.







Så ja. Om ikke Nintendo foreløpig selv satser særlig på online i spilla sine så virker ihvertfall backenden rimlig solid.

E: Iwata unboxes!
 

Lodin

Der Waaaah
#26
Mer da? Pressen har begynt å få klørne i maskiner og har saumfart ihvertfall manualene. Dette er åssen man "overfører" nedlasta spill fra Wii til WiiU:
  • Insert an SD card into the Wii U to initiate the Wii System Transfer application.
  • Remove the SD card and insert it into the Wii.
  • Download a transfer application from the Wii Shop to move all Wii data to the card.
  • Re-insert the card into the Wii U to complete the process.
Og av en eller annen grunn har de sendt en til Jim.
 
#28
Ja, hvem har egentlig forhåndsbestilt? Selv kommer jeg til å plukke opp deluxe bundlen med Nintendo Land hos Gamestop den 30. Har spart opp 4000 kr på gavekort de to siste åra bare pga denne konsollen.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#30
Er det mange her som har forhåndsbestilt WiiU allerede? Var innom gamestop nå, og de var utsolgt for premium versjonen og de tar ikke inn zombiU versjonen. De tar 3200 for premium versjonen og regner med å ha den inne 1-2 uker etter launch. Noen som har sett noe billigere?
3200,- på Elkjoep.no nå også, og den sendes visstnok ut den 26. Med tanke på hvor få maskiner det var tilgjengelig når jeg campa utafor Elkjop på Wii-launchen er det jævlig fristendende å bare kjøre på med på-døra-frakt og håpe på at den når fram sånn nogenlunde rundt release...
 

Lodin

Der Waaaah
#31
Her er noe annet de har å by på. De interne batteriene i WiiUen, Padda og den nye gampaden kan byttes av brukerne selv.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#33
Ikke kjøp 8GB-versjonen, folkens

Eurogamer skrev:
The Basic 8GB Wii U offering has just 3GB space after installing system software and creating a user profile, Nintendo has revealed.

System software gobbles up 4.2GB of memory. Those with a 32GB Premium Wii U will get 25GB of usable space. This means that even smaller Wii U games such as 3.2GB Nintendo Land won't be able to fit on the 8GB system's flash memory (Wii U discs can theoretically hold up to 25GB space).
EDIT:
Eurogamer skrev:
Memory can be expanded with an external hard drive. Wii U will support up to 2TB, although only supports drives with an external power source. USB memory can be used but is not advised, Nintendo said.
 
#34
Jeg trodde man kunne bruke SD kort til å lagre alt, men dengang ei:

Wii U will accept SD cards, but their use is limited. PC, Wii Virtual Console, WiiWare and Wii saves can be stored on these cards, but Wii U save data cannot.
Edit: Har uansett forhåndsbestilt premium utgaven. Hvis det er flere i Drammen området som sliter med å finne steder hvor den er tilgjengelig, så hadde Gamestop på Liertoppen veldig få fohåndsbestillinger sist jeg sjekket.
 

Lodin

Der Waaaah
#35
Vil nå tro man fortsatt kan laste ned spill fra WiiWare på SD siden maskina fysisk skrur på no dritt å blir en Wii istedetfor å emulere. Saves er ikke det som tar store plassen på konsoller.

Ellers da? New Super Mario kan spilles rett fra gamepaden uten å gå via en TV. Om man av en eller annen avsindig grunn kjøper maskina, men ikke har TV der og da er det null stress.
Om man derimot har en TV er det og kult siden kontrollen også fungerer som universal fjernkontroll. Håper den obskure koreanske niggerdritten min støttes.
 

Lodin

Der Waaaah
#37
De har etter sigende fiksa en del, men spillet er fortsatt søppel. Destructoid ga 0.5 av ti høyere score mens IGN trakk en masse fordi de er IGN.
 
#38
Finnes det forhandlere lenger som IKKE tar imot forhåndsbestillinger? Jeg var innom et par spillsjapper nå i dag, og dem hadde selvfølgelig solgt ut alt som kommer til lansering. Sååå... hvis noen enkelt og greit tar inn et parti som ikke selges på forhånd så stiller jeg meg lett i kø når dagen kommer.
 
#40
Finnes det forhandlere lenger som IKKE tar imot forhåndsbestillinger? Jeg var innom et par spillsjapper nå i dag, og dem hadde selvfølgelig solgt ut alt som kommer til lansering. Sååå... hvis noen enkelt og greit tar inn et parti som ikke selges på forhånd så stiller jeg meg lett i kø når dagen kommer.
Elkjøp har sluttet å ta inn forhåndsbestillinger pga de ikke vet hvor mange maskiner de får i følge hjemmesiden deres. Så funker nok å stille seg i kø hos de eller lefdal.