Wii U - Nintendo vinner igjen/puler oss igjen

imported_Dash

Lurking since 2006
Haha det funker faktisk ikke hos meg heller. Får feilen "cannot read disc. Refer to the wii manual."

Men feilen er at jeg kjøpte en stakkars 1terrabyte USB 3.0 portabel harddisk på Elkjøp idag for å ha plass til alle spillene mine. Får selvsagt ikke nok strøm av det eldgamle systemet wii u fra 2012. Jaja får vente til sabla MANDAG for å få kjøpt en USB Y kabel.

Smekk på pungen på grunn av min egen uvilje mot å lese manualer og KrF's søndagspolitikk! :argh:
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sånn, da kan man kose seg glugg ihjel med en sniktitt på kampmusikken fra Xenoblade Chronicles X. Gleder meg til å høre denne tre tusen ganger i løpet av spillet, siden det høres ut som en Linkin Park-B-side. :v

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
NX - Nintendo vinner igjen?

  • As proof that Nintendo maintains strong enthusiasm for the dedicated game system business, let me confirm that Nintendo is currently developing a dedicated game platform with a brand-new concept under the development codename "NX". It is too early to elaborate on the details of this project, but we hope to share more information with you next year.
Also, Iwata said Nintendo's new membership service would play a key role in NX.

  • Nintendo, together with DeNA, will jointly develop a new membership service which encompasses the existing Nintendo 3DS and Wii U systems, the new hardware system with a brand-new concept, NX, and smart devices and PCs, and Nintendo will be the primary party to operate this new membership service.
  • Unlike the Club Nintendo membership service that Nintendo has been operating, the new membership service will include multiple devices and create a connection between Nintendo and each individual consumer regardless of the device the consumer uses. This membership will form one of the core elements of the new Nintendo platform that I just mentioned.
Så... ny Nintendo-konsoll om et par år, altså. HVIS det er en TV-konsoll har ikke Nintendo anledning til å gjenta brøleren med Wii og Wii U, dvs. at maskinvaren er såpass kjip sammenlignet med motstandernes at det ikke kommer AAA-tredjepartsspill til den. Eller, altså, de har sikkert RÅD, men hva faen er vitsen med ny maskin da? Uansett, jeg hmm-er litt over dette. Wii-æraen er definitivt over, noe Wii U med sterkere fokus på tradisjonelle spillopplevelser demonstrerer. PS4 og Xbone er jo også bare mer av det samme, så i bunn og grunn trengs det noe som er like skjellsettende som Wii for at dette skal være noe vits i. Uansett, det skal bli interessant å se, ikke minst siden Nintendo er de eneste som fortsatt klarer å selge meg maskinvare basert på løfter og lite annet.
 

Lodin

Der Waaaah
Det er et VR-headset til både WiiU og 3DS. :yoshi:
De andre greiene høres bare ut som en konto som lar en dele VC-titler og småspill over flere plattformer. Så spørs det om de faktisk lar en spille på mobiler og sånn eller om det bare er for Miiverse.
 
Spennende. Har i det siste tenkt mer og mer at jeg egentlig ikke har spesielt lyst på en ny konsoll. Ikke enda hvertfall. Ingen spill frister noe særlig, og de som gjør det kan jeg spille på pc. De øvrige gimmickene var interessante men nå som det har gått litt tid er det ikke noe jeg tenker på lengre. Spent på hvordan neste generasjon blir. WiiU forstår jeg meg fremdeles ikke på, og heller ikke der føler jeg noen spesiell trang til å gjøre noe med det. Spådommen min er at om jeg kommer til å putte noe under tven i løpet av de neste årene blir det en eller annen form for pc, og da mest sannsynlig en dampmaskin.
 

Lodin

Der Waaaah
Om du alikevel har en ålreit PC og det funker som beskrevet er sikkert den lille boksen som bare streamer det beste valget. 50 dollar ass.

Sånn ellers kommer nyeste Mario Vs. Donkey Kong på torsdag. Det var det hvor man kan mekke egne brett og tjener penger man kan donere til andre som er flinke til å mekke brett. Man får og med en kode til 3DS-versjonen og visa versa og de er ikke knytta til kontoer så de kan fritt deles.
 

Lodin

Der Waaaah
Det slår meg forøvrig at selvom det er en bitter pille å svelge å selge de gamle spilla sine på plattformer de ikke eier så er det ekstremt logisk. De siste ti åra har alltid aksjonærene spurt og mast om dette og Iwata har bare blåst dem av. Tidene har derimot endra seg og 3DSen vil bare holde dem flytende enn så lenge. På den annen side er det ingen som kjøper en 3DS eller WiiU for å spiller Super Mario Bros 3. VC har alltid bare vært en fet bonus som aldri har hjulpet dem mot Sony eller MS. Derimot vil de tjene no sinnsykt på å legge ut gamle spill på mobile plattformer og PC.
Det er et nederlag for dem, men det er og revolusjonerende. Hrrm. :ehm:
 
Er spent på om Nintendo NX egentlig bare er Virtual Boy som returnerer i ny drakt. I og med det er såpass mye fokus på VR i spillbransjen så er det ikke helt utenkelig. Det hadde også vært greit med litt OK hardware i den slik andre enn Nintendo selv er interessert i å lage spill til den. Wii U'en min samler bare støv og ble egentlig kjøpt inn kun pga Donkey Kong Country. Håpte litt på at Nintendo skulle drite i å lage mer konsoller og heller fokusere på å lage spill til feks PS4 og Xbox One. Urealistisk gjerne, men mener fremdeles Nintendo spill trenger ikke sin egen dedikerte konsoll med gimmick kontroller som du vifter med eller som er på størrelse med en iPad.
 
Nei, det føler vel jeg også. Snarere har det vel vært regelen snarere enn unntaket for flaggskip-Zeldaer at de kommer (for) seint.

Twilight Princess—spillet som skulle sette PS2 og Xbox sånn skikkelig på plass, og som folk sikla fælt over på E3 i 2004 kom da GameCube var temmelig ferdig (desember 2006), og ble istedet et Wii-spill mest.

Skyward Sword kom i 2010, i hvert fall ett år for seint til å stagge Wii-ens datidige stødige stup mot budsjettkurven.

Hva gjelder Zelda har Nintendo vært langt heldigere til å treffe på timingen på GBA (Minish Cap), DS (Phantom Hourglass) og 3DS (A Link Between Worlds) enn på stasjonære konsoller de siste 15 årene.

Skal vi tørre å tippe at Zelda Wii U til og med kan tippe over til NX?
 
Sist redigert: