Wii U - Nintendo vinner igjen/puler oss igjen

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
inb4 "doomed"

Men fra spøk til alvor er det litt trist, og det er ingen tvil om at WiiU har vært en markedsførings-messig katastrofe på alle nivå.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Burde kanskje lagt i en hundrings til og fått en brukandes CPU, ja.
 
Syns det har vært utrolig stille rundt WiiU lenge nå. Har aldri hatt lyst til å kjøpe den (har ærlig talt litt problemer med å skjønne greia, jeg er neppe den eneste ser det ut til), men det har vært noen enkeltspill som har fristet innimellom før det bare ble mutters stille.

Tipper WiiU blir en sånn greie som Spillegal.no The Next Generation sitter og hånflirer av om et tiår eller noe.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Næh, den har allerede noen av de beste spillene som er laget så det skal litt til. Men ja, Nintendo gikk i samme fella som med forrige konsoll (null tredjepartsstøtte), men i dette tilfellet har maskinen ingen Wii Sports å selge. Det sverre.
 

Lodin

Der Waaaah
Ser for meg at Iwata blir nedgradert i systemet en gang etter E3, noe som er synd. Forhåpentligvis får han fortsette å være ett av fjesa til firmaet.
Tipper og de har en konsoll igjen etter WiiU og om den bomber like hardt går de over til å kun mekke håndholdte. Jævlig synd. Tror dog aldri de kommer til å slippe spilla sine på Sony, Apple, Valve eller Amazon sine plattformer. Grunnen til at jeg nevner Amazon er fordi det er de som kommer til å ha kjøpt Xbox innen da.
 

Lodin

Der Waaaah
Fra Nintendo sin doom and gloom rapport: Zeldasty Warriors og Bayonetta 2 kommer til sommeren i Nippon. Tipper vi får Bayo samtidig mens førstnevnte sikkert trenger noen måneder fordi Koei. Xenoblade 2 skal dukke opp i fjerde kvartal, men er fremdeles stempla for 2014 i alle territorier.
Sommerens firmwareflash lar en droppe å boote til Mii Plaza og man kan istedet få opp en enkel meny. Virker noice og snappy.
 
Men det verste er utsiktene for inneværende år. De ser for seg å selge kun 3,6 millioner i det som burde vært et toppår i konsollens levetid.
Dette høres ærlig talt urealistisk ut. Vil tro Mario Kart 8 burde kunne shippe i hvert fall 5 millioner nye maskiner—er ganske mange av oss gamlekara som har sitti på gjerdet og venta på mer spill, og MK8 ser veldig ut som en katalysator. MKWii solgte, hva var det, 30, 40 millioner kopier?

Når det er sagt lukter dette GameCube lang vei. Synd.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Når det er sagt lukter dette GameCube lang vei. Synd.
Dette, bortsett fra at alle multiplattformspilla den gang kom på alle tre maskinene. Wii U kommer ikke til å få samme type støtte som Gamecube og er dermed enda mer avhengig av Nintendos primærstudioer.
 

Kilik

Lokal moderator
Etter at EA droppet Wii U ble den dømt til å være en nisjekonsoll for Nintendo-fans. I 1. kvartal stod EA for 40% av det totale PS4/XB1-softwaresalget i den vestlige verden...

Forresten, forrige konsoll EA droppet var Segas Dreamcast. De shippet 10,6 mill. før den ble kansellert og fjernet fra markedet etter ca. 2,5 år. På like langt tid tar altså Nintendo sikte på å selge 9,78 mill... Det kan være Nintendo allerede har bestemt seg for å fase ut Wii U. De sliter økonomisk og vil kanskje ikke kaste bort mer penger på noe som uansett ikke blir noen sukess? Svaret antydes nok på E3 med tanke på nyannonseringer til konsollen.
 

Lodin

Der Waaaah
Sega var blakke etter altfor mange tullete konsoller.
Nintendo har over 9 grillioner på bok og kan holde på til lenge etter at vi er døde. (håper de gjør det)
 


Betyr dette at jeg har fått sjel igjen nå gutta ?
Best jeg ikke angrer på dette her :argh:

Av alle spilla jeg får så gleder jeg meg mest til å spille DK spilla. Blir å eie <3
Og jeg får invitere kompiser på øl og split-screen Mario Karting på projektoren. Blir nesten som i gamle dager, albueknuffing og raeging uten mikrofon involvert. Good times ^^

Noen som vet om gratis spill via Club Nintendo gjelder i Norge også eller blir vi skrudd i pompen som vanlig ?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Club Nintendo har vi aldri hatt i Nårge nei. Sikkert Bergsala sin feil.
Nei, det er fordi det ikke er lov i Norge. Noe med at du ikke kan kreve kjøp for å dele ut gratis ting, også kjent som grunnen til at du kan bestille koder fra cornflakes-pakka når de kjører kampanje osv.
 

Kilik

Lokal moderator
Loven ble endret 1. juni 2009:

"Den nye markedsføringsloven tillater at kuponger og tilgift brukes i markedsføringen.[...] Å få en sykkel (eller annen vare) inkludert når du handler mobiltelefon eller tv, kalles tilgift. Det har tidligere vært forbudt i Norge, men er tillatt fra 1. juni."

http://www.dinepenger.no/ditt-firma/lokke-gaver-blir-tillatt/553776
 
Etter å ha sett litt videoer av de nye Super Mario spilla så har jeg forandret litt mening. Var ikke klar over at de støttet 4-5 spillere i co-op og det forandrer saken med en gang. Så det ser ut som jeg vil krype til korset nok en gang ja. Men det får bli senere, Donkey Kong spilla først.