World of Warcraft

#1
Jeg har hørt så utrolig mye bra om WoW i det siste, og tenker på å skaffe meg selv. Men først så vil jeg snakke litt med dere som har det, om hvordan det er og hvordan det funker.

Dette er et massivt Online-spill, yes. Men hvor massivt? Er det en stor verden, der du løper rundt eller rir på forskjellige dyr? Jeg vil gjerne at en her skal fortelle meg litt om spillet. Og nei, ikke sånn "WoW er dritbra, kjøp det". Overbevis meg.

Også prisen for å spille. Den vil jeg vite litt om.
 
#2
For det første må du overbevise foreldrene dine om å låne Visa-kortet dems, inntil det kommer slike prepay-kort til landet.

Det er en veldig stor verden med massevis av spillere. Jeg tror faktisk at WoW er det MMORPG-et med flest spillere den dag idag. Liker du RPG-spill? Liker du å spille online? Hvis det er tilfellet burde du nok satse på WoW, men det krever at du setter deg inn i det og at du bruker mye tid på det. Hvis du ikke gjør det får du ikke så mye ut av det, dette gjelder forøvrig alle MMORPG.

Og, ja. Du kan ri på forskjellige dyr, men da må du være oppe i level 40.
 
#3
World of Warcraft er bra, kjøp det!
neida... :p

WoW er stort, VELDIG stort med tanke på områder du kan utforske...
Gå til Worldofwarcraft.com for å få mer info om raser, klasser og slikt...

tenk deg bare det slik...
Spillet satte ny rekord i usa, i å være det mest solgte spillet på releasedatoen NOENSINNE!
for ikke å nevne at en stor prosentdel av spillegal spiller jo spillet...

Revan.... du vil ikke angre på å spille dette spillet!
Trust me! :)
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#4
Også koster det 80 kr i måneden, da. Men det er verdt det. Hvis du er nederst på en av øyene, og vil opp kan det ta opp til 5 timer. Så stort er det.

Gjør som meg. Spleis med brødre, for da blir ikke 80 kr i måneden så dyrt. :)
 
#5
Jeg leste et sted at det er flere som spiller WoW i europa enn noe annet slikt spill til sammen. Det er kult. Men jeg er fortsatt nummer 194 i køen for det.

Meh.

Revan: Jeg ville aldri løyet til deg. Så her kommer det: Best.Game.Evar. Jeg tror du vil like det. Og hvis du ikke stiller altfor mange dumme spørsmål, skal jeg med glede hjelpe deg hvis du spiller på samme server som meg. :)
 
#6
Jo, kan nok spleise med min to år gamle bror. Neida, 80 spenn er ikke mye det. Skal lese en haug med anmeldelser først. Virker som et kult spill.
 
#7
Snufs...

Jeg må vente lenge til jeg kan spille dette spillet, faktisk helt til 23 september, dagen jeg fyller atten og dagen jeg får VISA. Vel, jeg har jo et slikt jalla electron kort, synd det ikke funker.
Far vil nemlig ikke bruke VISA kortet sitt, ikke mor heller. Han sier at det er nok at han betalte for Live, og det får være noke.

Dette suger, noen med samme problem, eller er det bare min far som er gjerrig?
 
#8
Jeg får min mor til å betale :D .

Jeg spiller på burnig blade serveren som Dverg

Kaller meg Flin
 
#9
Opprinnelig skrevet av Alucard@12.02.2005, 16.03
Snufs...

Jeg må vente lenge til jeg kan spille dette spillet, faktisk helt til 23 september, dagen jeg fyller atten og dagen jeg får VISA. Vel, jeg har jo et slikt jalla electron kort, synd det ikke funker.
Far vil nemlig ikke bruke VISA kortet sitt, ikke mor heller. Han sier at det er nok at han betalte for Live, og det får være noke.

Dette suger, noen med samme problem, eller er det bare min far som er gjerrig?
176559​
Samme her. Fatteren tror automatisk det er noe skummelt når han må oppgi kode og slik med kort. Han tror også at noen kommer til å hacke seg inn og stjele alle pengene hans. Var såvidt jeg fikk ham til å betale Live-greiene.
 
#10
Det er fortsatt håp hvis du ikke får låne bankkortet til fattern. Det kommer slike prepay-kort som du kan kjøpe på Spiderman. Man bare skraper vekk belegget og taster inn koden, og vips! Du kan spille WoW. Eneste problemet er at dette ikke kommer enda. Og det er heller ikke sikkert om Spiderman i Stavanger gidder å ta dem inn.
 
#11
Hva vil det si egentlig. Betaler man penger hos spiderman, for hvor mange måneder man skal spille eller?
 
#12
Den ene tingen som ikke er nevnt overfor her, er jo selve følelsen du får når du spiller. En følelse som gir deg lyst til å utforske, krige og rett og slett å spille det. Musikken, designet på hus, trær, borger, fjell og små objekter..er helt spesielt unikt.

Ta for eksempel guilder: Tenk deg at du og 10 andre forskjellige krigskjemper går ut rundt i WoW verdenen og utforsker, oppleve forskjellige ting og intense kamper.

Grafikken er flott, den hjelper veldig på å skape stemning.

Quester er faktisk kjekke å gjøre, i motsetning til EQ2.

Du vil sjeldent bli fustrert.

For å på en måte lure seg selv til å kjøpe spillet, så kan jeg anbefale deg å se en episk film, som f.eks: ringenes herre, hmmm..
Vel, iallefall en film med sverd og drager i..
Da vil du nok bli veldig hyp på å kjøpe det skal du se :)

Jeg anbefaler spillet på det sterkeste!
 
#15
for å si det slik... jeg installerte FB søndags kveld, og pluttselig måtte jeg på skolen :p
så sov jeg på skolen, reiste hjem, og spillte videre...
du skal være bra viljesterk om du klarer å legge det fra deg...
 
#16
Opprinnelig skrevet av Drauden@12.02.2005, 16.16
Hvor lang tid tok det egentlig å lage WoW?
176571​
De begynnte å flørte med tanken sammtidig de startet utviklingen Warcraft 3.
og så begynnte å lage selve spillet for ca 3 år siden...
 
#17
Opprinnelig skrevet av Drauden@12.02.2005, 15.47
Også koster det 80 kr i måneden, da. Men det er verdt det. Hvis du er nederst på en av øyene, og vil opp kan det ta opp til 5 timer. Så stort er det.

Gjør som meg. Spleis med brødre, for da blir ikke 80 kr i måneden så dyrt.  :)
176554​

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!! Hvis man er AFK i 4 timer og 45 minutter kanskje du bruker 5 timer på å komme deg fra sør til nord... Spillet er stort, men det er å overdrive maksimalt, det blir som å si at det er 100 mil fra oslo til telemark...
 
#19
Opprinnelig skrevet av The Creature+12.02.2005, 18.17-->
<!--QuoteBegin-Drauden
@12.02.2005, 15.47
Også koster det 80 kr i måneden, da. Men det er verdt det. Hvis du er nederst på en av øyene, og vil opp kan det ta opp til 5 timer. Så stort er det.

Gjør som meg. Spleis med brødre, for da blir ikke 80 kr i måneden så dyrt.  :)
176554​

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!! Hvis man er AFK i 4 timer og 45 minutter kanskje du bruker 5 timer på å komme deg fra sør til nord... Spillet er stort, men det er å overdrive maksimalt, det blir som å si at det er 100 mil fra oslo til telemark...
176644​
[/b]
Det å si at det tar femten minutter ... Er ikke det også å overdrive maksimalt? Det blir som å si at det er 1 km fra Oslo til Telemark ...
 
#20
Tar det virkelig så lang tid å reise fra nord til sør, altså? Høres ut som et ganske så stort spill. Men er det mulighet for å ha et hus, eller noe sånt? Hvordan reiser du? Går du bare, lissom? Er det mange loadinger?