Xbox 360 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
D

Deleted member 91

Gjest
Øøøh ... Er det ekstremt usannsynlig at det bare er det samme greiene som du kan spille online, dvs. små deler av byen med forskjellige game modes?

SHDR

Gullmedlem
Næh. Hvorfor skulle det være nødvendig med emulering? Tror nok ikke DX10 gjør såååååå jævlig mye vilt og hurramegrundt som dagens nyeste GPU-er ikke klarer å skyve. DX er en API, ikke noe mer enn det. Det kan kreve visse ting av en GPU (et visst antall shader pipelines, for eksempel), men det er vel også alt. En del av moroa med DX10 er visst at det er dritlett å porte mellom x360 og DX10-plattformer via XNA. Jeg nekter å tro at ikke MS har futureproofet sin egen konsoll med hensyn til fremtidige oppdateringer på PC-fronten. Jeg tipper det hele tiden har vært planen at x360 og Vista skulle være noenlunde kompatible.

Kort sagt: Selv om ikke GPU-en i x360 er 100% DX10 compliant, kan man helt sikkert skrive en variant av DX10 for x360 som er tilpasset grafikkortet i den. Dermed blir det kanskje ikke *akkurat* som på PC, men interchangeable i den grad at spill kan portes rimelig direkte, uten at det vil se så himla annerledes ut. Det er vel også poenget.

Kilik

Lokal moderator
Men det bryter det psykologiske £200-merket og understreker prisfjorskjellen mot PS3 enda mer. £199 mot £425...

Lodin

Der Waaaah
MS har visst ikke vært helt ærlige. PES er ikke 360 eksklusivt ut 2007, bare ut dette året ifølge Konami. :rulleøyne:
SITAT
Now, however, we're starting to hear a different story. Speaking with Winning Eleven producer/creator Shingo 'Seabass' Takatsuka earlier today, we learned that Microsoft made claims that were untrue. "The presentation was misleading," he told us. "We never said exclusive for one year on the next-gen platforms. We said this year. We were agreed that it was this year."[/b]
LINKH
Skulle ikke forundre meg om EA og trekker seg fra avtalen og gir ut på PS3. Få ting de frykter mer enn at folk skal finne ut at PES er det bedre spillet.

D

Deleted member 91

Gjest
Jeg digger at det er så lett å misforstå. Akkurat som Microsoft og Konami satt på pauserommet og snakka sammen. Har de ingen kontrakt hvor det står spesifisert hvor lenge avtalen skal holde eller noe? Jeez.

Jeg synes å huske at Microsoft sa de ikke hadde noen planer om å sette ned prisen når PS3 kom på markedet. Er det ikke omtrent det de gjør nå? Eller unnskylder de seg med at de satt ned prisen et par måneder før?

Lodin

Der Waaaah
At de setter ned prisen med ti pund er ikke akkurat verdens største endring da. Er nok heller som kilik sier en psykologisk greie.
Var sikkert og nok av steder som allerede lot den gå for 200.

D

Deleted member 91

Gjest
Dessuten kan det diskuteres om det er en god idé å varsle folk om at konsollen din kommer til å synke i pris iløpet av nær fremtid. Da kan det jo hende folk venter på prisdroppen istedet for å kjøpe en maskin der og da, og det er no good.

In other news, så er Backwards Compatible-lista oppdatert igjen, med følgende titler:

Aggressive Inline
Aquaman: Battle of Atlantis
All Star Baseball 2003
All Star Baseball 2005
Burnout 3: Takedown
Catwoman
Crash Bandicoot: Nitro Kart UPDATED
Counter Strike
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth
Dead to Rights
Digimon Rumble Arena 2 UPDATED
ESPN Major League Baseball
Fatal Frame 2
Ford vs. Chevy UPDATED
Freaky Flyers
Gauntlet: Seven Sorrows
Tom Clancy´s Ghost Recon - Island Thunder
Half Life 2 UPDATED
The Incredibles: Rise of the Underminer UPDATED
IndyCar Series 2005
Kabuki Warrior UPDATED
Lego Star Wars II
Links 2004
Magatama UPDATED
Maximum Chase
Mortal Kombat: Deception UPDATED
MTX: Mototrax Featuring Travis Pastrana
Namco Museum 50th Anniversary Arcade Collection
MX vs. ATV Unleashed
Outlaw Tennis
Over the Hedge
Sid Meier's Pirates
Richard Burns Rally
Rogue Trooper
Serious Sam
Shincho Mahjong
Smashing Drive
Sneakers UPDATED
Spy Hunter: Nowhere to Run
The Legend of Spyro: A Beginning
TAZ: Wanted
True Crime Streets of LA
The Suffering
Trigger Man
Torino Winter Olympics 2006
Vietcong
Wrath Unleashed
X-Men II: Wolverine's Revenge

Litt snedig at Lego Star Wars II er på lista, ettersom det kommer en 360-versjon også (som sikkert er dyrere enn Xbox-versjonen). Tapte sikkert et par salg der, ja. Ellers er det godt med Call of Cthulhu, The Suffering og Rogue Trooper - oversette titler som ikke skal være så verst. Forhåpentligvis finner jeg dem alle i nærliggende bargain bins. Også kult med Serious Sam på lista. Dog litt snodig at oppfølgeren ikke ble inkludert, men hey.

(Kilde: Major Nelson)

Lodin

Der Waaaah
Men er det virkelig bakoverkompatibelt denne gangen? CoC sto på den orginale lista og, men da funka ikke kuttescenene på starten og slutten.
Ellers ser jeg at Psychonauts som vanlig ikke er med og at de har prioritert Catwoman. :argh:

D

Deleted member 91

Gjest
Lodin: Jo, og denne gangen er den visstnok fixXxa. Sikkert bare en glipp av Major Nelson at det ikke står Updated bak.

SITAT(Cowling @ 29.08.06, 12.25) 21729
Jeg vil spille Jetset Radio Future på xbox-360 en min :(
Stygge Microsoft.
[/b]
seriøst? :blunk:

men faen! ingen Conker's Bad Furday :grine:

Status
Stengt for ytterligere svar.