Xbox 360, HDMI og 120GB harddisk. Norske priser bekreftet.

Det er bare å stenge alle konsolltrådene, K999 har talt og ps3 er åpenbart helt elendige greier. Makan altså, la oss alle kjøpe laptops til 5000 spenn for å gli inn i neste generasjon!

Konsollkrigen!!
 
SITAT(K999 @ 21.08.07, 06.25) 78546
Jeg la meg tidlig igår, men det ser ut som dere endelig forstår meg.
[/b]
:hm: Dette er den delen når du burde sprette frem og rope : "Tulla!"

Tror du ikke bør undervurdere PS3 riktig enda. Utviklerene har knapt fått flørtet med maskinen og potensialet som ligger det.
Vi kommer til å få se en utvikling, slik som var tilfellet med både PS1 og PS2.
En utvikling som freser glatt forbi den gamle laptoppen.

Merk deg også at enkelte firmaer lar være å lage PC spill pga den enorme piratkopi omfanget.
De tjener ikke alltid så fett som man tror.

Da er konsoll det opplagte alternativet. Ja, alle maskiner blir cracket etter hvert.
Men det kreves som regel alltid en form for inngrep.
Noe de aller fleste kvier seg for i motsetning til PC, pga det er bare blitt for enkelt.

Ergo, i fremtiden pga all konkurransen vil konsoll være ledende på spill. Muligens ikke i teknologi, men pga markedet. Mer penger i kassa, mindre konkursbo (Helt til EA kommer og svelger hele faenskapet :djevel:)
 
Det kunne jo vært ganske greit, økonomisk sett, men som en smart mann sa i går rundt ettermiddagstider, konkurranse er sunt.
 
Han sier jo ikke at bare en produsent skal lage konsoller, men at flere produsenter kan lage konsoller ut ifra en felles plattform. Om noe vil konkurransen bli enda større, siden det sannsynligvis blir flere produsenter som vil lage sin version av konsollen. Istedenfor forskjeller i ytelse vil det bli forskjell i lagringskapasitet, design, størrelse og kanskje ferdiginsttalert programvare som mediasenter etc.

Konsollene vil nok bli dyrere, siden ikke produsentene lenger kan subsidiere konsollen og tjene inn med spillsalg, men på en annen side kan (bør) spillene bli billigere, siden utgiverne slipper betale konsollprodusentene for å lage spill til de.

Tviler VELDIG på at dette skjer neste generasjon, men ser ikke bort fra at det kan bli en realitet om noen år.
 
Jeg er for en felles plattform. Men å tro at Microsoft frivillig hopper med på den vognen ? Når helvete fryser over...

Da skal det økonomiske tapet være større enn dagens regnestykke før det blir aktuelt fra Microsoft sin side.
Det selskapet tåler å blø en stund til før de hopper i Sega sine fotspor.

Felles plattform derimot, det vil vi nok få se. Det blir ikke med neste generasjon uansett. Microsoft har allerede begynt på sin neste maskin som de aller fleste av dere sikkert vet.
Vi snakker om samme selskapet som tar betalt for å få bytte Gametag :wtf:
Neste Xbox blir ikke en del av noen felles plattform. Du leste det her først ;) Det er snakk om 2-3 generasjoner til vil jeg tippe ( Faen, da er jeg blitt "gammel" )

Men det er nå bare min teori :)
 
Da er Xbox 360s andre harddisk-krevende-spill offentliggjort, Borderlands. Det er ikke et MMOG, men et "Indiana Jones meets Mad Max" sci-fi four-player co-op first-person shooter-spill.

Opprinnelig skrevet av 1UP
Because of the way the game procedurally generates everything from weapons to armor, Borderlands has different requirements from typical first-person shooters. "If it weren't for where the 360 and the PS3 have gone, with big hard drives, and lots of memory, and powerful processors, there's no way you can conceive of this as a console game," Pitchford said.
 
Nå er det også mer eller mindre bekreftet at Falcon (65nm chipen) er på vei. Nøyaktig når den nye hardwaren kommer i butikkene er det verre med, alt som ble nevnt er "this fall". I tillegg blir det praktisk talt umulig å skille 65nm fra 90nm, det vil nok ikke akkurat bli printet på esken.
 
Der var 1 stk. Elite i heimen, ja.
Må bare si at den er sååå mye mer sexy IRL! :elsk:

Litt lamt at M$ ikke legger ved en Transfer Cable til Eliteboksen og..
De sender dem ut gratis til de som har kjøpt en Elite hvis man sender dem et skjema med navn, adresse og serienr. til begge boksene, men allikevel...


...Og Bioshock er føkkings utsolgt overalt! Gah!
 
FÅR MAN IKKE MED TRANSFER KABELEN? Akkurat solgt Core og skal kjøpe elite imorra. Men jeg vil liksom ha gamertaget mitt da.
 
all info om gamertaget ligger på nettet, så når man starter den opp får man muligheten til å portere konto. da følger såklart alle poeng og achievements med også :)
 
Samt arcade spill?

Please finn link, jeg er lat.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Er det noe verre enn å velge "Reclaim Gamertag" eller hva det nå heter fra menyen i 360-en, da?

Sånn ellers er jeg langtfra overbevist når det gjelder Elite. Fint med HDMI-port, men jeg spiller på PC-skjermen så VGA fikser biffen. Hadde forventet meg noe mer enn større harddisk og kjipere farge på konsollen når de skal ha så jævla mye for den.
 
reclaim gamertag, ja. all info om hva du har kjøpt (arcadespill, spillcontent osv.) lagres på konto. fullt mulig å laste ned på nytt det du har lastet ned tidligere :)
 
Hørte akkurat at man mister alle game sava sine? Jaja, får låne minnekort av noen jeg kjenner.