Xbox-360 vs Ps3.

#81
@ The sorte ice

Nå må du ikke la deg lure av all propagandaen som går mot MIcrosoft. De vil da vel ikke ta over spillmarkedet, men ønsker å være en del av det, og prege den. Faen meg på tide at Sony har fått seg en real konkurent som kun kommer oss forbrukere til gode. Hvis du ikke ønsker å ta del av det, syns jeg ufattelig synd på deg, for X360 vil bli en kjempe suksess.
 

oma

Village Drunk
#82
hva kommer PS3en til å ligge på sånn prismessig da? og spillene? jeg har lest en del om blu-ray og de påstår at det ikke skal koste så mye mer enn dvd... mulig det er bare noe de sier?
 
#83
Blue-ray skal visst ikke koste mer enn vanlige DVD-er ifølge howstuffworks, så spillene burde i hvert fall ikke bli dyrere direkte på grunn av nytt format. Men nå vet ikke jeg hvor mye en bluray-avleser koster, så det kan jo godt hende det er dyrt å implantere den i PS3-en. I så fall bør det være konsollen som blir dyrere, ikke spillene.

Angående prisen på konsollen regner jeg med at den kommer til å koste i hvert fall samme prisnivå som PS2 da den ble lansert - altså 4500 kroner. Men da var det jo så å si kun Sony av nestegenerasjonskonsollene, så det skal bli spennende å se hvilket prisnivå Sony vil legge seg på nå som man regner med at Xbox 360 vil få et halvt års forsprang. Jeg tror Sony vil først legge seg på et prisnivå rundt 5000 kroner, for å få de som må ha konsollen koste hva det koste vil til å punge ut en akseptabel sum, og deretter se det litt an hvordan salget går i forhold til Xbox 360. Går det på ræv så setter de nok ned prisen ganske så raskt, og det tror jeg vil skje, så jeg regner med at det er lurt å vente et halvt års tid med å kjøpe PS3. Men dette er dog bare noe jeg tror, siden Sony ikke har offentliggjort en pris enda.
 
#84
Opprinnelig skrevet av XboxManiac@23.05.2005, 14.12
@ The sorte ice

Nå må du ikke la deg lure av all propagandaen som går mot MIcrosoft. De vil da vel ikke ta over spillmarkedet, men ønsker å være en del av det, og prege den. Faen meg på tide at Sony har fått seg en real konkurent som kun kommer oss forbrukere til gode. Hvis du ikke ønsker å ta del av det, syns jeg ufattelig synd på deg, for X360 vil bli en kjempe suksess.
224880​
(Tro hva du vil)

Kanskje for at MS har tapt millioner av penger på Xbox.
Så da syns jeg at de skal bare gi opp. Skulle ønske Sega har kommet tilbake med en maskin. :tommelopp:
 
#85
Opprinnelig skrevet av The sorte ice+23.05.2005, 16.14-->
<!--QuoteBegin-XboxManiac
@23.05.2005, 14.12
@ The sorte ice

Nå må du ikke la deg lure av all propagandaen som går mot MIcrosoft. De vil da vel ikke ta over spillmarkedet, men ønsker å være en del av det, og prege den. Faen meg på tide at Sony har fått seg en real konkurent som kun kommer oss forbrukere til gode. Hvis du ikke ønsker å ta del av det, syns jeg ufattelig synd på deg, for X360 vil bli en kjempe suksess.
224880​
(Tro hva du vil)

Kanskje for at MS har tapt millioner av penger på Xbox.
Så da syns jeg at de skal bare gi opp. Skulle ønske Sega har kommet tilbake med en maskin. :tommelopp:
224911​
[/b]
De selger xbox for en billig penge ja, og taper en del på det. Men dette er penger de tjener inn igjen i form av Xbox Live. Som du sikker skjønner er det ikke barebare og entre et nytt marked, så sånn sett har Xbox vært en gedigen sukse'. MS har en langsiktig plan, og jeg vet de vil lykkes med den.


Og ja, en ny SEGA maskin hadde ikke vært å forakte ;)
 
#86
Opprinnelig skrevet av XboxManiac@23.05.2005, 16.35
De selger xbox for en billig penge ja, og taper en del på det. Men dette er penger de tjener inn igjen i form av Xbox Live. Som du sikker skjønner er det ikke barebare og entre et nytt marked, så sånn sett har Xbox vært en gedigen sukse'. MS har en langsiktig plan, og jeg vet de vil lykkes med den.
De tjener ikke inn tapet av Xbox-er på Xbox-live. De tjener mest penger på operativsystemene og office-pakkene/programmene. Entartainment-delen til Microsoft (hvor xbox er inkludert) har de siste årene gått med store tap. Man regner med at de har tapt $5 billion kun på Xbox. Men nå skal det også nevnes at Microsoft tjente over $8 billion i 2004 og da var Xbox-tapet inkludert i det året...
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#87
Blu-Ray, Ghz, Buzfader... blablabla

Vi vet alle...

ALLE!

At det er kun en ting som avgjør, nei... Ikke spillene, men hvem som komersialiserer seg mest. Og der må jeg si at Microsoft har tatt et steg i (feil?) riktig retning. MTV! Brukermassen er ikke nerder som oss lenger (vi dabbet vel av rundt EyeToy-SingStar), men brukermassen som kaster penger øst og vest. EA b lir nok den store seiersherren.

Neger.
 
#90
Opprinnelig skrevet av Mongis+24.05.2005, 13.56-->
ITavisen: Ekspert tror på Xbox 360

<!--QuoteBegin- ITavisen
Pris er viktig
Goodman hevder han vil bli sjokkert dersom Xbox 360 vil bli priset til noe annet enn 299 dollar (1 927 kroner). Han tror også Microsoft kan få store strategiske fordeler av dette., siden flere mener PlayStation 3 kan komme til å koste hele 500 dollar (3 222 kroner).
225152​
[/b]

itavisen med glimrende journalastikk igjen.


300 dollar i usa betyr ikke en pris på kroner 2000. Det betyr noe nærmere 3000.
 

oma

Village Drunk
#91
men da vil jo 500$ igjen være enda mer... så poenget er der fremdeles...
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#92
Pris er kanskje viktig for casual gamers, men det er snakk om folket som harver EA produkter og drar på kino for å se Van Helsing (og digger den), ikke oppegående mennesker som kjøper Harvest Moon. GC er helt klart den billigste av denne generesjons konsoller, men den selger allikevel verst, så egenetlig faller det argumentet forholdsvis platt.

PS3 kommer nok mest sannsynlig til å ta den store biten av kaken (igjen), nettopp fordi "ALLE" vet hva Playstation er. Gaming, casual, er som regel betegnet som å; "Spille Playstation".
 

oma

Village Drunk
#93
Opprinnelig skrevet av Kaligula@25.05.2005, 09.00
Pris er kanskje viktig for casual gamers, men det er snakk om folket som harver EA produkter og drar på kino for å se Van Helsing (og digger den), ikke oppegående mennesker som kjøper Harvest Moon. GC er helt klart den billigste av denne generesjons konsoller, men den selger allikevel verst, så egenetlig faller det argumentet forholdsvis platt.

PS3 kommer nok mest sannsynlig til å ta den store biten av kaken (igjen), nettopp fordi "ALLE" vet hva Playstation er. Gaming, casual, er som regel betegnet som å; "Spille Playstation".
225582​
er ikke det det samme som å si at windows er bare brukt av de som ikke har peiling?
 

SHDR

Gullmedlem
#94
Windows og spill har da ingenting med hverandre å gjøre. Sammenligningen er fullstendig ugyldig. Blir som om jeg skulle sagt "er ikke det det samme som å si at ingen negere er jøder?" Electronic Arts er ikke videospillverdenens "Windows", de er heller spillverdenens TVNorge eller VG. Du skulle faen ikke tro det, men de dominerer bransjen nettopp ved å representere det samme lavmål som får folk til å kjøpe og digge Ole Ivars og DDE. Det er hyperenkelt, ekstremt lettfattelig, godt markedsført ... fullstendig substansløst. Uansett hva jeg må gjøre for å FORKLARE den, så er Kaligulas sammenligning veldig treffende. EA henvender seg til middelmådighet, kanskje, heller enn lavmål. EA er spillutvikleren for folk som digget Darude og synes Van Hellising er en glimrende film.
 

oma

Village Drunk
#95
det jeg egentlig ville gjøre var å si at selv om jeg har bare Playstation2 så betyr det ikke at jeg er en casual gamer... og at det gjelder sikkert flere enn bare meg og...
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#96
Selvsagt ikke. Denne skumle «casual gameren» spiller FIFA sammen med kompiser mens de lager fingermerker på kontrollen etter Dolly Dimples-pizzaen, spiller Grand Theft Auto fordi det er kult å samle bling-bling, og synes det er dritfett å mekke på bilen sin i Need for Speed Underground.
 
#97
Opprinnelig skrevet av Thinaran@25.05.2005, 15.03
Selvsagt ikke. Denne skumle «casual gameren» spiller FIFA sammen med kompiser mens de lager fingermerker på kontrollen etter Dolly Dimples-pizzaen, spiller Grand Theft Auto fordi det er kult å samle bling-bling, og synes det er dritfett å mekke på bilen sin i Need for Speed Underground.
225674​

Det er mange av dem skal jeg si deg. Jobber i butikk og jeg opplever at veldig mange spør etter PSP. Jeg sier at vi ikke har den, men hvis det kan være av interesse så har vi nintendo DS som er en flott maskin med mange kvalitetspill.

Nintendo DS? Hva i granskauen er det sier de. Hadde det ikke vært for de så kalte "casual gamere" så hadde både Sony og EA tjent mye mindre enn det de gjør i dag. Akkurat som Thinaran sier her så selger EA Need for Speed: Underground fordi det er Need for Speed. Det er kult og hvorfor prøve noe nytt når man kan få nesten det samme uten å risikere å få et drittspill med hjem. Stakkars folk. De vet ikke at det er Need for Speed: Underground som er drittspillet i sjangeren. (Dette er kanskje rettet mer til nummer 2 i serien.)
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#98
Hver gang det kommer noen inn og spør etter PSP, bruker jeg å dra opp DS-en og demoe den litt. Og det er ikke en eneste person som ikke blir imponert og kåt på en DS etter å ha testet litt Super Mario 64 og Yoshi's Touch & Go. ^_^


(Beklager for off-topic)
 
#99
Opprinnelig skrevet av Kaligula@25.05.2005, 10.00
Pris er kanskje viktig for casual gamers, men det er snakk om folket som harver EA produkter og drar på kino for å se Van Helsing (og digger den)laystation er. Gaming, casual, er som regel betegnet som å; "Spille Playstation".
225582​
Det var quoten sin det. Jeg lo, jeg lo.
Uansett; Next-Gen er det mye stuss over, noe de bare tjener enda mer på, både sony og microsoft. Hype er tingen.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Du har rett, hype er virkelig tingen. Og jeg elsker å la meg lure. Kjøpte PS2 for 4000, har både Killzone, EyeToy og State of Emergency, og du kan banne på at jeg står først i køen for PS3.