Noen andre som har starta Hard Mode? Har spilt ferdig platået og selv om jeg ikke akkurat er imponert over efforten Nintendo har lagt inn her så er det digg å ha en unnskyldning til å ta fram årets spill igjen. Så langt har vanskelighets-bumpen vist combaten fra både sin beste og vprste side. Vprst når man ender opp med bare bomber igjen og må cheese fiender alt for lenge for å chippe dem ned til døden, for så å finne ut at det er fem piler i kista de passet på (du brukte 15 for å cleare campen). Best når man har akkurat nok ressurser til at man må improvisere litt og bruke både omgivelser, fysikk, skillz og kløkt for å nå målet sitt.
Men hva er egentlig annerledes, spør du? Alle fiender er ett nivå høyere enn i standard-questen, de har mye lenger synsrekkevidde og plasseringen av fiender virker å være litt remixa (det er en Lynel på platået). Et overraskende morsomt tillegg er noen flyvende plattformer holdt opp av ballong-blekkspruter som svever høyere opp om Link blir spotta. Man kan styre dem som flyvende flåter med Korok leafe.
Så jo, er skuffa over at de ikke har gjort en fullstendig og grundig ombalansering av alle systemene de hadde tilgjengelig. Den virkelige drømmen hadde jo vært remixa shrines med langt vanskeligere puzzles også, men den gang ei. Dette er Hero Mode plus, og vil trolig ende opp på samme sted som standard mode hvor vanskelighetskurven er snudd på hodet og spillet blir beint ut lettere ettersom man spiller mer.
Tldr: Anbefaler dette kun til dem som virkelig klør etter en grunn til å plukke opp spillet på nytt. Vi får håpe neste DLC-pakke har mer å by på.