[NX] Zelda: Breath of the Wild

Lodin

Der Waaaah
Prøvde meg på den sjæl, men jeg brukte en av platene opp mot Death Mountain. Det gikk litt, men var for ustabilt og bare kollapsa.

Lurer på hvor helvete dette spillet har vært å teste for bugs og sånt. Og hvor mange av disse smarte løsningene folk har kommet på fant de og lot bli.
Ser fortsatt for meg et rom med japanere som ser på youtube mens de shotter sake og griner.
 

Lodin

Der Waaaah
Litt nytt om første DLC ute. På kartet får man se hvor Link har traska de siste 200 timene. Vet ikke hvor praktisk det er, men det er ihvertfall stilig. Det som derimot er praktisk er at man kan finne en medaljong man kan slenge ut og den kan man så reise til når som helst.

Det er også en serie huler med fiender som man har sett i andre Zeldaer. Om man tar 45 av dem blir mestersverdet oppgradert på no vis.
Hard Mode er såklart med og her blir alle fiender oppgradert en level samt at helsa deres regenererer. Meh.

Det kanskje viktigste er at foruten maskene til Majora, Midna og en Korok så får man rustninga til Zelda fra Spirit Tracks. Dette er såklart dog den viktigste drakta:


Blir å kjøpe, men ikke før jeg har spillen på Switch.

Jo også for å vise at de er bedre enn Fatlus kan man nå laste ned samtlige språkpakker til spillet gratis. Nintendo har tydligvis hørt på all gnålinga. Lasta ned fra e-sjappa og kuttescener på japansk er jævla ålreite saker.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tjaaah. Tjæææh. Øh, du får minst ei sjappe som det ikke finnes noen annen av i spillet, tror jeg. Og duuuu kan kjøpe et sett med klær enkelt som ellers er litt vanskeligere å få kjøpt. Payoffen for meg var uansett at jeg likte å reise land og strand rundt og finne folka som skulle hjelpe til, og så var det ålreit closure på et par plottråder.
 

Lodin

Der Waaaah
Jeg misstenker det egentlig var større planer for byen og huset til Link. Bygningene til Bolson ser ekstremt modulære ut og jeg vil tippe man på et tidspunkt skulle designe dem selv osv. Det hadde eid.
 
Noen andre som har starta Hard Mode? Har spilt ferdig platået og selv om jeg ikke akkurat er imponert over efforten Nintendo har lagt inn her så er det digg å ha en unnskyldning til å ta fram årets spill igjen. Så langt har vanskelighets-bumpen vist combaten fra både sin beste og vprste side. Vprst når man ender opp med bare bomber igjen og må cheese fiender alt for lenge for å chippe dem ned til døden, for så å finne ut at det er fem piler i kista de passet på (du brukte 15 for å cleare campen). Best når man har akkurat nok ressurser til at man må improvisere litt og bruke både omgivelser, fysikk, skillz og kløkt for å nå målet sitt.

Men hva er egentlig annerledes, spør du? Alle fiender er ett nivå høyere enn i standard-questen, de har mye lenger synsrekkevidde og plasseringen av fiender virker å være litt remixa (det er en Lynel på platået). Et overraskende morsomt tillegg er noen flyvende plattformer holdt opp av ballong-blekkspruter som svever høyere opp om Link blir spotta. Man kan styre dem som flyvende flåter med Korok leafe.

Så jo, er skuffa over at de ikke har gjort en fullstendig og grundig ombalansering av alle systemene de hadde tilgjengelig. Den virkelige drømmen hadde jo vært remixa shrines med langt vanskeligere puzzles også, men den gang ei. Dette er Hero Mode plus, og vil trolig ende opp på samme sted som standard mode hvor vanskelighetskurven er snudd på hodet og spillet blir beint ut lettere ettersom man spiller mer.

Tldr: Anbefaler dette kun til dem som virkelig klør etter en grunn til å plukke opp spillet på nytt. Vi får håpe neste DLC-pakke har mer å by på.
 
Bikka 90 shrines i dag og det føles godt :) har også fått meg en stor hest som heter storings som eier , og funnet alt av feer. Nå holder jeg på å maxe gear og banner over at jeg solgte alt av edelstener tidlig i spillet >_<
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hahah, lett å gå i den der. Jeg har brent meg på den der nok i tidligere spill til at jeg tenkte "best å spare på dem i tilfelle", men ja. Tips: Hvis du ikke har fullført Tarrey Town-questlinja så... fullfør den. Verdt det.

Ellers, prøvde meg på Trial of the Sword eller hva den heter. Kroppen var ikke klar. :penga:
 
Fullførte tarrey for en uke siden, og ja verdt det Jeg glemte å nevne at jeg også fant det/de siste minnene i går som også var verdt bryet. Fikk hjelp av en npc til å oppdrive et par av de.
Nå blir det mer shrine jakt og prøve få tak i noen stjerne fragmenter.
 

Lodin

Der Waaaah
Harke kommi så fryktelig langt ennå på Switch. Har tatt Rito-beistet og fått mestersverdet i det minste.
Irriterer meg mest over at det er pain å få tak i klæra til Tingle og Phantom-rustninga siden de befinner seg midt oppi alle Guardiansene forran borgen. Hjelper i det minste litt med maska til Midna siden den gir forsvar mot dem.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Noen av foreldrene på forumet som kan relatere?

http://kotaku.com/my-son-has-ruined-zelda-breath-of-the-wild-1797004429

In the past couple of months there’s been a phrase that haunts me. It reverberates in my dreams and my darkest nightmares. It’s the first words I hear when I arrive home from work. It’s the first words I hear when being woken up at 530am on a still-dark Saturday morning. “Daddee. DADDEE. Can I play YOUR game.”
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Det gjelder ikke bare Zelda.
Satte ned foten når spørsmålet kom om Mortal Kombat XL
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Sier nei selv, lite spilling med kidsa her i gården.